Levyjarru konversio bel air -60

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja zero, 30.5.2018.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Näyttää muuten melko samalta ku tossa Sevillessäkin.
     
  2. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Retro on muotia; Tee kuten 70-luvulla ja maalaa rummut. Viitseliäimmät taisivat maalata jopa useilla väreillä. Sini-puna-valkoinen ja taka-akselin banjokopassa stars & stripes lipun kuviot!
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onko rumpujarru tehokkaampi? Rumpujarrun työsylinteri on ainakin melkoisen pieni vs. levyjarrun... Ja levyjarrulla etuja tietty muutenkin, kevyempi rakenne, jäähtyy paremmin, vesi vaikuttaa vähemmän, jarrupöly ei jää jarrun sisään... Toimiihan ne rummutkin, tosin on itsellä ollut semmosiakin autoja missä automaattisäätö ei pelaa, levyissä aika paljon vähemmän osia ja kulumisenkin näkee päällepäin jarrua avaamatta. Jos levyt ruostuu niin parempaa ajoa, ts. kunnon jarruttelua välillä niin että ne takajarrutkin työskentelee ;)
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Onhan rummuissa monesti enemmän kitkapintaa ja pitää muistaa että rumpu on itsetehostuva toisin kuin levyjarru. Eli tiettyyn pisteeseen asti rumpujarru on tehokkaampi tai vähintään yhtä tehokas kuin levyjarru samassa halkaisijassa. Toki rumpujarruilla ei montaa tehokasta jarrutusta tehdä kun ei se lämpö pääse samalla lailla karkuun kuin levyssä mutta kyllä molemmille paikkansa on :)
     
    tinareki tykkää tästä.
  5. zero

    zero 3rd gear

    Rumpujarru on itsestään tehostava.
    Esim jos autossa on edessä levyt ja takana rummut niin takajarrujen painetta rajoitetaan. Mullakin on edessä levyt ja takana rummut ja takapään painetta on rajoitettu, silti nopeassa jarrutuksessa takapää menee lukkoon ennen etupäätä.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toki tolla ei taida olla mitään tekemistä varsinaisen "tehokkuuden" kanssa.
     
  7. zero

    zero 3rd gear

    No joo ei ehkä lopullisen tehon kanssa, mutta sanotaan vaikka näin että rumpujarru itsestään tehostaa eli on herkempi/nopeampi. Levyjarru vaatii enemmän voimaa saavuttaakseen saman jarrutus voiman. Tehostamattomat rumpujarrut on ihan OK, mutta tehostamattomat levyt ei oikein häävit ole
     
  8. cdv 77

    cdv 77 Gearhead

    Hieno Belair , mun entinen..
     
  9. zero

    zero 3rd gear

    Joo näin olin katsovinani. Missä välissä oli sulla ja kuin kauan? Pistä vaikka yksityisviestiä, voisi olla muutakin kysyttävää autosta :odwink:
     

Kerro tästä muillekin!