GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    No niinhän siinä kävi että tämmönen mokoma tarttu mukaan.

    Perhanan tiuha perävälitys taitaa olla kun kuulostas että on kierrokset aika korkealla kun maantiellä ajaa, tai sit oon vaan tottunu bensakoneen murinaan.

    Mitäs öljyä ootte moottorissa käyttänyt ja paljonko sinne menee?
     
  2. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear


    Minkä ikänen kampe? Uudemmissa tiuhempi perä.
    Kesällä 15w-40 ja talvella 10w-30 mineraali öljyä. Ei tarvi olla mtn superkallista. 5-7tkm välein oon ite vaihellu 6.5litraa menee suodattimen kanssa rockauto.com oon tilannu suotimia aina laatikollisen. Tulee vkossa koti ovelle. Kpl hinta 2e luokkaa.
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    97, täytyy kattoo näkyykö rpo koodilistaa jossain niin siitähän se pitäs näkyä
     
  4. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    Toimiiko ylivaihde?
     
  5. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Kyllä mää siitä olin eilen laskevinani 4-vaihdetta ja toimivan lukkoturbiinin
     
  6. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Keski-suomessa ketään keneltä onnistuis tämmösen lastuttaminen?
     
  7. rengaw

    rengaw 1st gear

    Omassa vanissa on ainakin 4.11 välitys. Mulla vois olla uusi 3.21 välitys ylimääräsenä.

    Lastutukseen kannattaa mennä Kojopowerille Nurmijärvelle ;)
     
  8. kepuri

    kepuri Gearhead

    Mistä tuommonen välitys kannattaa hommata ja mitä kustantaa?entäs tuo ohjelmointi onkohan mitään järkee 600 tonnia ajettua lastuttaa?
     
  9. rengaw

    rengaw 1st gear

    Välityksen ostin Rockautosta ja tuli kontissa suomeen, eli postikulut oli olemattomat. välitys makso n.150€ ja siihen sit verot ja rahdit päälle. Sit lisäks mielestäni tarvii asennus sarjan ja ehkä laakerit, sellasenkin sarjan hommasin ja sen hinta oli n.130€(+alv ja rahti).

    Lastutushan on sitä moottorin optimointia eli sellasella miedolla lastulla pitäis auton kuluttaa vähemmän, mutta mulla on kyl kulutus pysyny samassa ja ajotapa vaan muuttunut rivakammaks. Järkevyyteen en ota kantaa, mut ei kai siittä mitään haittaakaan ole jos muuten on kone ja laatikko kunnossa.
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Varmaan ikuisuuskysymys mut onko kukaan kattonut mitkä kierteet tossa alkuperäisessä moottoriöljynjäähdyttimessä on? Kuulemma joku ihan omansa on yleensä vastaus ollut... Sen verran saanut kaivettua että suorakierre ja o-renkaalla tiivistyy
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Missäs sijaitsee -00 vanissa ilmastoinnin kuivain?
     
  12. leemu

    leemu Gearhead

    Saakos näistä kuinka helposti/ollenkaan kytkettyä matkustajan turvatyynyä pois käytöstä?
     
  13. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    Täällä aika hiljasta nykyään.

    Liittyykää noihin fasessa niin voi saada vastauksia nopeammin.

    GM 6.5 & 6.5TD Vans/trucks.

    Jenkkiauto harrastajat.

    Jenkkirinki.
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oon ilman vastauksia mielummin kun liityn faceen,kai se kuivain jostain löytyy peltien sisäpuolelta.
     
  15. rengaw

    rengaw 1st gear

    Eikös se mahda olla oikeallapuolella laturin vieressä?
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    täytyy katsoa maanantaina jahka pääsen auton lähettyville,pikaisella silmäyksellä en kyllä nähnyt.
     
  17. Makkaraperunat

    Makkaraperunat 1st gear

    [​IMG]

    Lämmöt nousee himpun yli 100 asteen normiajossa näin lämpöisenä päivänä. Kuva puoli tuntia ajon jälkeen.

    Alkaako 6,5 TD mosa olla finaalissa?
     
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Putsaa ensiksi keulasta kennojen välit.
    Mulla oli suburbanissa jäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon väli täynnä lehtiä sun muuta maatunutta paskaa.
    Yli 50% täysin tukossa.
     
  19. Makkaraperunat

    Makkaraperunat 1st gear

    Mittari näytti 103. Mittasin infrapunamittarilla oletun termarikotelon ja vesipumpun päältä 74 astetta. Syylärin kenno näytti 35 astetta. Ylä- ja alavesiletkuissa oli 50 astetta. Kannen reuna 60 astetta. Sisälle puhalsi 55-asteista.

    Tuskin koneessa on sataa astetta?

    Lieneekö tuo mittari kaput? Johtuuko ennemmin anturista vai mittaristosta? Mitä piuhaa pitää parannella?
     
  20. Makkaraperunat

    Makkaraperunat 1st gear

    Onko molemmat lämpöanturit samanlaisia? En saanut Rockautossa selvää kumpaako oli tarjolla.
     

Kerro tästä muillekin!