TH400 -"murisee" pysähdyttäessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja TheGräss, 7.6.2018.

  1. TheGräss

    TheGräss 1st gear

    Moro! Jeesaisitteko uutta harrastelijaa?

    Cadillacin TH400 on tosiaan alkanut pitää murinaa/rutinaa hiljaisilla nopeuksilla ja pysähdyttäessä esimerkiksi liikennevaloihin. Ääni jatkuu auton ollessa kokonaan pysähdyksissä aina kun ajovaihde on päällä. Parkkilla ja vapaalla ei ääntä kuulu.

    Muuten laatikko toimii just niin kuin pitääkin, vaihtamisessa ei ole ongelmia.

    Mikä avuksi?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Näin ollen, niin mietipä, voiko kyseessä olla joku vähän irtonaisen osan resonanssi? Ei siis lainkaan laatikossa. JOs vähän nostaa pakolla kierroksia, niin muuttuuko tai häviääkö ääni? Itse menny tohon halpaan jo parikin kertaa.
     
    lpr tykkää tästä.
  3. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ootko askarrellu laturin kanssa viime aikoina?
     
  4. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jatkan tästä, kun mulla taitaa olla samanlainen "murhe" kuin aloittajalla - tosin lodjuna TH350. Ja ihan samat oireetkin eli kuuluu sellainen resonanssin-omainen "murina" just esim. valoihin pysähtyessä. Riittää, jos tyhjäkäynniltä saa kierrokset pois, niin "murina" loppuu ... ja alkaa uudestaan, kun kierrokset palaa tyhjäkäynnille.

    Ja sekin täsmää, että loota pelittää muuten kyllä kuin ajatus kokoajan.

    Alkanu ittekkin kyllä uskoa, että joku semi-irtonainen kikkare tuolla nyt resonoi, eikä välttämättä liity mitenkään lodjuun.

    -JJ-
     
  5. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Mulla meni joskus uudesta laturista diodit, piti sellaista jurnutusta ja tuntui aivan kuin tulisi vaihdelaatikosta, kuului vain kun seisoi esim liikennevaloissa.
     
  6. TheGräss

    TheGräss 1st gear

    Tottatotta. Eipä käynyt itselläni edes mielessä. Täytyypä kokeilla miten ääni elää kun pakolla antaa kierroksia, ja tsiigailla mikä voisi olla en verran löysällä että jurnuttaisi. Kiitos tästä!

    Laturiin en ole koskenut kertaakaan sinä aikana kun auton olen omistanut. Mutta eipä tämänkään tsekkaaminen haitaksi ole.
     
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ok, mä menin silloin sähkökorjaamon ukon luokse takasin ja kerroin murheeni ja kysyin että voisko liittyä mitenkään tohon uuteen laturiin, ukko sano että ota laturi irti niin hän laittaa sen penkkiin kiinni ja testaa, seuraavana päivänä soitti ja kertoi että vika on diodeissa, sain uuden laturin tilalle ja jurnutus liikenne valoissa hävis, ihmeellisintä asiassa oli se että ääni todella tuntui tulevan vaihdelaatikosta.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Diodi ehjänä ei pidä sen enempää ääntä kuin rikkinäinenkään.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuskin se ääni siitä diodista tulee jos on oikosessa.
     

Kerro tästä muillekin!