440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä sitä kimalletta tuppaa olemaan aina kun uusi motti lähtee ekan kerran käymään, suurimmalta osalta tietty sitä nokan/nostajien tuottamaa tavaraa.
    Jotain lähtee myös männänrenkaista ja porauksesta, ja monesta muusta paikasta.

    Uudet öljyt pesään ja lähet sillä ajelemaan muutaman kerran lämpöiseksi, ja sit tarkista millaista on öljyt ja öljyn suodatin jos asia huolestuttaa. Ei sais olla ainkaan enempää sitä kimalletta toisella kertaa tarkistettaessa, mielellään ei juuri yhtään.
     
  2. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Onko tietoa mistä löytyisi Hemi 426 tai 440 Six Packin veiveihin helat, ne taitaa olla samat 1.0314" - 1.0317" tapeille? Summitilta tai Jegsiltä ei löydy, Partsista puhumattakaan.
     
  3. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Joo kai se vaan on muutama tunti ajeltava ja sitten uusi kurkistus filtteriin. Kyllä sen sitten varmasti kuuleekin kun ensimmäinen nokka on sileänä :confused:
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    PeteKoo tykkää tästä.
  5. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Trick Flow on jo muutaman vuoden tarjonnut kansia, onko kokemuksia 240 / 270 kansista? 270 ainakin jenkki foorumien perusteella hyvä hinta-laatu suhde?
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ole samat helat six pack ja hemi. Six pack on 1.094".
     
  8. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Joo, tämä kunnossa, helat kiinni. Kiitos kuitenkin korjauksesta. Löytyi Campbell Enterprises liikkeen kautta, kuten uudet männät jne. Asiallinen ja osaava henkilökunta ja yhteydenpito toimii moitteettomasti.

    https://www.campbellenterprises.com
     
  9. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Toinenkaan öljynvaihto tohon rempattuun hydylaahurimottiin ei tuonut mielenrauhaa, vaan filtteristä tuli taas muutama desi kiiltelevää öljyä. Auki leikatusta filtteristä ei kuitenkaan löytynyt kuin muutama kiiltelevä hile sieltä täältä. Päätin sitten kurkata miltä nostajat näyttää, kun ne kuitenkin saa pelkät venttiilikopat avaamalla otettua pöydälle. Tänään en ehtinyt purkamaan kun toisen puolen, mutta veikkaan että kiiltelevän öljyn aiheuttaja taisi löytyä.

    Nostajat näytti hyvältä :
    [​IMG]

    Keinuakseli ei sitten näyttänytkään niin hyvältä :
    [​IMG] [​IMG]

    Kuvat ei välttämättä kerro koko totuutta, mutta aika rajut naarmut on tullut jo alle viiden käyttötunnin aikana. Ennen koneen kasaamista hioin akseleista edelliset naarmut pois 240 paperilla. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan mikä nyt on pielessä? Hyviä ja halpoja keinuja + akseleitakin saa tarjota yyveellä ;), vai tarviskohan sitä oikein ostaa uudet :eek:
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei nois mun mielest mitään vikaa ole, kyl niihin jälkee tulee. Olihan ne aksilat oikeen päin?
     
  11. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Öljyreiät oli alaspäin ja kohti pakosarjoja. Aika rajusti toi akseli on muutamassa tunnissa naarmuuntunut, kun siinä on ihan kynteen tuntuvia koloja. Muutaman muuten loppuunajetun projektikoneen kun oon purkanut niin yleensä noi akselit on ollut ihan tasaisen kiiltäviä, vaikka kuluneita oliskin.
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Millaset jousipaineet?
     
  13. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Suunnilleen 130lbs ja 330lbs.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Varmasti osasyynä tuohon kulumiseen. Vakioilla blöröjousilla ei keinu ja akseli rasitu, mutta toi peltikeinun fysiikka on vähän sellanen että alkaa kyllä noilla paineilla jo kärsiä
     
  15. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Onhan noi paineet tosiaan jo ihan eri tasoa kuin vakiot. Ihan pikkurahalla ei vaan taida olla parempaakaan vaihtoehtoa tarjolla.
     
  16. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Pystyykö joku heittämään arviota millanen mahdollisuus olis 102 oktaanisella kisabensalla saada 14:1 puristeinen 440 toimimaan vai kannattaako ostaa 115 oktaanista. Jenkeistä tulossa auton mukana tuollanen moottori, omistajan mukaan nokkana 640lift roller ja autossa käytetty siellä 112 oktaanista bensaa jos osottautuu toimivaksi moottoriksi niin olis varmaan järkevää alkaa muuttelemaan etanolille kun katselee vp bensan hintaa
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mitähän asteita ja arvoja siinä nokassa mahtaa olla? Vaikuttaa aika paljon tuohon.
    Mistä muuten tuota satakakkosta meinasit hankkia ja oliko ron/mon vai (ron+mon)/2?
     
  18. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ookoo. Eli Ronnilla mennään. En mä tiedä, mutta itte en uskaltaisi välttämättä tuolla ajella. Kuuleehan sen toki jos kilistää, vai onko vaimentamaton kapine?
    Isot ja fisksummat pojat varmaan kertoo ja tarkentelee. Viinaa mä sille varmaan alkaisin juottamaan...
    Mulla oli kyllä 12.5 puristeinen mylly melko raikkaalla nokalla ja se sieti hajoamatta strippilähtöjä ysikasilla ja boosterilla. Mut nokka tosiaan mallia melkoisen läpihengittävä. :)
     
  20. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Vaimentamaton auto kyseessä. Kyllä se varmaan parempi on tutustua ensin hankintaan tolla 115:lla varmuuden vuoksi ennen kun selviää mitä siellä moottorissa oikeasti on. Täytyy sitten alkaa selvitteleen noita viinakaasareita ja pumppuja, mut niistä varmaan enempi juttua täällä muilla topiceilla. Kiitti näistä Jza
     

Kerro tästä muillekin!