Onnistunut katsastus...kerrankin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja atobee, 8.10.2010.

  1. Kaktus

    Kaktus 2nd gear

    Delta meni huomatuksitta läpi vaikka olin varma, että jarruista pomppaa. Pääsee hyvillä mielin ensi viikolla graceville cruisinkiin
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Caddy meni läpi,vaikka olin varma että tuulilasista ja himmeistä umpioista tulee hylky.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Missä oli halkeema?
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Alareunassa lähes koko leveydeltä.
     
  5. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Terve

    Osaisiko joku neuvoa PK seudulta hyvän katsatusaseman, alkaa kyllästyttää että katsastus jää kaikenmailman typeryyksien takia. Käyttis Toyo ei mennyt läpi kun takaoven alapielessä oli 3 etusormen kokoista reikää.
    Mielellään jostain Itä-Helsingin suunnilta ja harraste vehkeitä ymmärtävä.
     
    passerby tykkää tästä.
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    Eipä taida konttoria vaihtamalla toyoon leimaa tulla? Noi kehotukset/ viat kun jää trafin järjestelmiin nykyään muistiin eli seuraavallakin konttorilla puuttuvat ko. korjauskehotukseen?
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Ei tuu toyotaan, mutta muiden romujen katsastusta ajatellen.
     
  8. 1320

    1320 Gearhead

    Mä olen käynyt aina Kehän Autokatsastuksessa Vantaalla. Ei ole lähin eikä edes halvin asema, mutta aina on saanut asiallista palvelua ja katsuritkin katsoo autot järjen kanssa. Ei sieltä tietenkään millään pommilla pääse läpi, mutta kaikenmaailman turhiin pikkujuttuihin ei ole takerruttu.

    Syksyllä tarvii taas käyttöauto viedä leimalle, ei tarvii tälläkään kertaa miettiä mille konttorille sen vie.
     
    kovis tykkää tästä.
  9. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Jotain tuollaista olen etsinyt.
    Tuntuu että noi ihme pätiät osuu aina kohdalle, ei ole koskaan yhtä tarkasti käyty autoa läpi kuin ton Toyotan kohdalla, takapenkit kaatoi ja kahteen otteeseen kolusi takakonttia. :S
    Onhan se ruma ja kulahtanut, niin ehkä se piti saada pois liikenteestä.
     
    passerby ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  10. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Käyn aikapaljon katsastamassa vuosittain autoja ja olen vahvasti sitä mieltä että noin
    puolen vuoden aikana on alettu viilaamaan pilkkua oikein toden teolla, varsinkin
    toukokuisen "uudistuksen" jälkeen, korjauskehotuksia jotka laitetaan järjestelmään
    tulee hyvinkin pienistä asioista vaikka ennen niistä mainittiin suullisesti. Tiedän että
    moni ei niitä korjaa mutta kun laitetaan papereihin että toinen rek. valo ei toimi tai
    valokuvio on väärä kun polttimo on väärin paikoillaan tai seisontajarru tulee liian
    ylös, nivelessä alkava välys, alkava ruoste... yms.

    Usein on alle 30€ tarjouksia katsastuksesta johon moni tarttuu mutta päälle tulevat
    pakokaasumittaus 30-34€ ja trafin valvontamaksu 2,70€, jälkitarkastus on monessa
    paikassa 20-25€ mutta niitä ei huomioida, kokonaisuus on aika kallista. Vaikka saan
    alennuksen katsastuksista usein tulisi halvemmaksi varata se netin kautta.

    Joo, tiedän että laki on laki mutta kun yli kolmekymmentä vuotta on kortti ollut ja
    käynyt autoja katsastamassa ja aina olen ilmenneet pikkuisetkin viat korjanneena
    on alkanut vituttamaan se että pitää maksaa siitä että saa ns. piilovittuilua!

    Tulee mieleen ne ajat kun Suomessa ei ollut kuin yksi valtiollinen katsastusasema.

    Huh, tämmönen avautuminen, kyllä helpotti. :mad: :)
     
    passerby, esmi, HerkkuJerkku ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Hyvin onnistuu nykyään paperittoman mopon katsastus verrattuna historiaan. Kävinpä vm. -76 Monkeyn ottamassa tätä kautta takaisin tieliikennekäyttöön.
    <piilomainoksen alku>
    https://www.nettimoto.com/honda/monkey/2290013
    <piilomainoksen loppu>
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Neliveto letukka (pikkulohko) huomautuksetta läpi. Seuraava 2v päästä.
     
  13. kovis

    kovis 3rd gear

    Taas tuli Vaniin aamulla leima huomautuksitta , Kehän Autokatsastuksessa Vantaalla käytän yleensä kaikki jenkit .
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    https://www.aamulehti.fi/uutiset/au...-lapi-paasee-hylkykuntoisia-autoja-201014156/
    Näin olen vähän itsekkin todennut, että joillain asemilla on tarve kerätä omistajille (veroparatiiseihin) rahaa.
    Löytyy kyllä asiallisiakin katsastuskonttoreita, joissa voi itsekkin antaa käyttäjän kokemuksia vikoja etsittäessä (esim. kolinoita). Silloin, kun on vaki konttori, jossa käy.
    Hyvin harvoin oikeesti vakava vika jää huomaamatta. Esim. nopeusmittarin toimimattomuus johtaa hylkyyn nykyisin (onko vakava vika), ja minäkään en auton omasta mittarista katso nopeutta, vaan navigaattorista.
     
  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Läpihän nuo autot yleensä on menneet,kerran kuitenkin katsastajana oli Tampio.Nykyisin vaikuttaa Raaseporissa!
     
  16. bogge

    bogge 3rd gear

    Aika monta asemaa piti soittaa,että N2 (kevyt-kuorkki) onnistuu katsastamaan. Ja hinta sitten sen mukaan: 128€ (katsastus+savut). Meni kyllä odotetusti läpi (-99 GM).
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos ei muuten niin hallin "läpi". Jos ei sitten oo vaan yhtä ovea.
     
    bogge tykkää tästä.
  18. schokakola

    schokakola 1st gear

    Katsastusmies ei sitten löytänyt -90 capricesta runkonumeroa ja pisti siitä hylätyn, etsittiin kyllä koko runko läpi mutta eipä löytyny... Hylätty taisi tulla myös rekisterikilven paikasta, alkuperäisellä paikalla kun on niin koukku vähän peittää mutta ainakin mä oon ymmärtäny et se on ihan sallittua. Näköjään ei. Ei niin onnistunut katsastus tällä kertaa.
     
  19. bathory

    bathory Gearhead

    Onko jollain tuoretta tietoa tuleeko check engine-valosta hylky?
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ainakaan 30 vuoteen ei oo koukku saanu peittää kilpeä.
    Toi runkonumerojuttuhan taitaa mennä nykyään niin, että tossakin tapauksessa aika monta katsastusmiestä on jo tehny virheen. Se paikka pitäs olla mainittuna auton tiedoissa.
     

Kerro tästä muillekin!