Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Onkos muilla vaihdelaatikko muuten sekoillut? Eilen rengaskauppaan kurvaillessa kuluttelin vanhoja renkaita pois, niin sattui seuraavaa: risteyksestä kun lähdin lievästi ripa edellä, kevensin hetkeksi kaasua (kun takapää alkoi uhkaavasti lähestyä ojaa) ja polkaisin taas pohjaan, niin vaihdelaatikko hukkasi kaikki pykälät.. No, rullailin sitten tien sivuun ja auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin. Toimi ok, mutta moottorin vikavalo jäi palamaan. Sitten kun Diablosportilla nollasin viat, niin oli laatikon kommunikaatioerrori ja moottorin ylikierrokset.

    No, jälkimmäinen luultavasti seurasi ensimmäisestä, mutta mikä tuon ekan mahtoi aiheuttaa?? Tätä nyt siis ei ole tapahtunut kuin yhden kerran ja sekin normaaliajosta poikkeavassa ajotilanteessa..
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mun -07:ssa hemissä kärsi käyttää vaihdevalitsinta n asennossa kesken ajon mutta jeep hukkaa samalla lailla kaikki vaihteet kun vauhdissa käyttää n asennossa. Mulla paha tapa pitää kättä vaihdekepin päällä niin herkästi menee pakkovaihteet päälle ja 300:ssa käytti vaan asennossa n niin sitten ajo jatkui mutta jeepillä olen pari kertaa pysähtynyt tien poskeen
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mulla kävi talvella ihan sama juttu. Yhdessä liikenneympyrässä hävisi veto pariin otteeseen ja piti käydä tienpientareella starttaamassa uudelleen, jotta pykälä meni päälle. Lisäsin öljyä laatikkoon pari desiä niin ongelma häipyi. Tässä tosin 42RLE laatikko.
     
  4. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ryömi piruuttas auton alle lampun kanssa ja varmista, että laatikon oikea etukulma sähköpistokkeen alta/tienoilta on rutikuiva.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Onkos se sähköpistoke millainen vaihtaa? Suunnitellut kans öljynvaihtoa, vaihteistokaupassa suodatin, tiiviste, ja pistoke noin 30€ mut onko laatu mikä? Sit öljy noin 10litraa, mut onko väliä minkä merkkistä? kunhan dexon 4..
     
  6. toyota...

    toyota... Gearhead

    Laitoin himmentyneiden b ja c pilariin Kiinan kromi kuoret. Saa nähdä ruostuuko Ekassa vesisateessa
    [​IMG]
     
  7. Petri111

    Petri111 1st gear

     
    toyota... tykkää tästä.
  8. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    atf+4 eikä mikään dexron
    on helppo vaihtaa, pohjalla muistaaksen 7mm kannalla oleva pultti. voitele o-renkaat hyvin asennusrasvalla ennen kuin asennat sen paikoilleen, varmista moneen kertaan, että menee oikeassa asennossa paikoilleen etkä tuhoa kortin pinnejä.
     
    toyota... tykkää tästä.
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuossa videolla sanoo jonku momentinki liittimen ruuville, mutta en saanut selvää :D
     
  10. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    hyvin pieni momentti
     
  11. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Nuohan on ihan fiksun näköset. Laitatko linkkiä mistä ostit.
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Wish...
     
  13. TuomoII

    TuomoII 1st gear

    Pertti K tykkää tästä.
  14. jus57

    jus57 Gearhead

    Oikeeseen osuit.Tämähän se antautui mutta O-renkaassa on vain todella pieni painauman näköinen jälki ja asentaja oli sitä mieltä että se ei ole vian aiheuttaja.Joka tapauksessa uudella alkuperäisellä kiristäjällä vika hävisi.
    Kannattaakohan Rock autoon laittaa reklamointi osasta....
    Ei paljon naurata vaikka korvaisivat sen hinnan kun originaali suomi hinta on kymmenkertainen...+työt päälle.
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Vaihdoin narinapuslan, ei loppunut narina. Mikähän e Mersun muut puslat sopis? Ainakin camper tangon puslat vähän murtuneet. 40mm halkaisija, ja alumiini varsi. Sit se edempi toinen ylävarsi myös 40mm. Ei yhtäkkiä löytynyt sopivaa halkaisijaa mistään.
     
  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    Ei näkynyt Chrysleriä listalla...
     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Takapäähän menee vain muutama W211 pusla. Olisiko ollut se etummainen poikittainen tukivarsi ja camber mihin sopii mesen osat. Muihin tukivarsiin ei mesen puslat sovi, koska niissä on noin millin heitto. Mutta narinapusla taitaa olla yhtäläinen parin edellä mainitun kanssa, muut eivät sovi? Sitä en tiedä mikä on sisemmän poikittaisen tukivarren puslan koko - siis se mikä on samassa tukivarressa kiinni kuin narinapusla, mutta sisempänä, lähempänä kardaania.

    Se toinen ylempi etupään puoleinen tukivarsi vaatii sen, että pudottaa kelkan alas ja ottaa pultin pois tai sitten pistää pultin poikki ja laittaa sopivan pultin toisinpäin paikoilleen, sillä tilaa on vähän. Mutta tuo pultinkääntö on sitten täysin omalla vastuulla. Itse olen pudottanut kelkan alas.

    Takana oleva aurauksen säätötanko vaatii toiselta puolelta takakelkan alas pudottamisen.

    Ja jos vaihdat kaikki ne tukivarsien puslat, niin joudut tosiaan pudottamaan takakelkan alas. Se on sitten oma operaationsa ja sen jälkeen tulee käydä nelipyöräsuuntauksessa. Itse tilasin rokkiautosta juuri kaikki mahdolliset uretaanipuslat takapäähän, joten jumppaa on minullakin edessä. Kannattaa tehdä homma kerralla kuntoon, eli vaihtaa samalla ne runkopalkin, vai mikä se subframe onkaan, puslat yhdessä muiden kanssa, jos kelkan pudottaa alas. Rahaa siinä ilossa palaa, mutta eipä sitten takakelkka käänny poikittain kiihdytettäessä ja ehkäpä ohjaa autoa kohti ojaa.
     
    toyota... tykkää tästä.
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Juurikin camper tanko hivenen väljä, ja äkkiä mitattuna 40mm halkaisija (tosin löysin myynnissä 39,5-39,7mm) ne mitkä tilasin oli 42mm. Paksu holkki, mietin saisko sorvissa ohennettua sen verran... Tosiaan alumiinia oli ne ylemmät varret. Farkussa.
     
  20. Bukero

    Bukero Gearhead

    oottekos joutuneet uusimaan koskaan sen takakelkan ja korin välisiä kumeja/puslia, ovat usein aika kapisen/ruhjotun näköisiä ainakin paljon ajetuissa yksilöissä ja hemeissä joilla revitelty..o_O (isot pystyssä olevat pultit)joilla se takakehto lienee kiinni. lieneeköhän noita tarvikkeena myynnissä ja millä nimikkeellä.
     

Kerro tästä muillekin!