Goodwrench 350 piristystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rampe92, 4.7.2018.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Hei mulla ois tollanen motti ja oon alkanu miettiä jos tuohon sais lisää heppoja.
    Koneen tiedot
    • Chevrolet 350 moottori
    • 1987-98, K-koodi
    • 2-pulttinen lohko, 1-osainen takastefa
    • Hypereutectic männät
    • Puristussuhde: 9.25:1
    • High-Volume öljypumppu
    • Hydraulinen nokka-akseli( .382" imu/.402" pako)
    • Valurautakannet 65.3cc palotiloilla
    • Venttiilit 1.94"/1.50"
    • Edelbrockin imari
    • Edelbrock 600 kaasari
    • Lyhyet peltisarjat ja 2,5" putket
    • Perus hei jakaja
    Että mitä tuolle kannattais tehdä.
    Puristusten nosto kansia madaltamalla?
    Nokan vaihto hieman kirempään
    Mikä?.
    Muita ideoita kohtuu hinnalla
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Budjetti ja paljonko tehoa pitäs suurinpiirtein olla?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Paras budjetti päivitys tuohon olis varmaan joku Compin XE nokka, 252 tjsp.
     
    LPV tykkää tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Hiljakkoin käytin hyvin samankaltaisen 350 mottini dynossa,ja tulos oli 371 hp(vääntöä en nyt muista kun ei ole dynopöytäkirjaa käsillä,mutta oli rotevaa heti alhaalta.)
    Männät ovat mulla lättäpäät kahdella taskulla ja kannet Dart Iron Eaglet(Summit SUM-152123) 165cc kanava ja 72cc palotila.Puristus hyvinkin sama kuin sulla.
    Eroa on sit nokassa,mun motissa se on Comp Cams 262 XE.

    Eli kun näin mustaa valkoisella on näyttää,kuinka tuo mun motti tuotti,niin uskaltaisin ehdottaa sulle,että vaihdat sinne tämän em.Comp 262XE nokan.
     
    janihei tykkää tästä.
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Maxin tekstiin viitaten, Minulla olisi sitten joutilaana tuollanen 262XE joka kävi koneessa sisällä muttei ikinä pyörinyt siellä. Eli uusi kepukka jossa rasva vaihtunut. 100€ + rahdit. Nostajia ei ole tarjota.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    rampe92,tos ois hyvä diili,iske kiinni.
    Sen verran vielä noista kansista,että edellä mainitsemani Iron Eaglet ovat ns.korvauskannet ja niissä ei ole mitään ihmeellistä,joten mitään kovin ratkaisevaa etua ei ole sun GM vakiokansiin verrattuna.Venttiilit tosin 2.02/1.6 kokoset.
    Unohda kansien höylääminen isompien puristusten toivossa tässä tapauksessa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yks melko halpa konsti nostaa ruttua ja saada samalla parempi virtaus on sijoittaa pikkuhillo alumiinisiin LT1(1993-1997) kansiin. Ne sopii pikku modauksella ja virtaavat ihan vakioina reilusti päälle 500 kaakkia.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Halpa varmaan aika suhteellinen käsite alottajalla ja sulla?
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kustannustehokkain keino puristusten lisäämiseen on ohuet Fel-pron 1094 kansitiivisteet.
    Jos suhde on oikeasti nyt se 9.25, niin noilla pahveilla se nousee noin 9.7:aan.
    Kun kannet on nostettu pois ja vaihtaa niihin venajouset uudelle nokalle sopivat, niin samalla kevyt taskuporttaus yms.

    Alkukesästä yks sbc kone xe262 nokalla ja kevyesti portatuilla isopalotilaisilla/pikkukanavaisilla 1.94/1.5 kansilla antoi samassa dynossa kuin tuo Maxin vastaava 382hp/608nm.
     
    tapio tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja mulle väitti kauppias ettei noilla goodwrencheillä tee vittuakaan tehon puolesta....
     
    LPV, Selli ja xarper tykkäävät tästä.
  11. max

    max Double Gearhead

    Tossa olis allekirjoittaneen "262 XE nokkanen" 350 Chevy kuritushuoneella.


     
    mikaa7146 ja Selli tykkäävät tästä.
  12. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Voisin tuosta olla kiinnostunut
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Infoile kun on ajankohtaista. Aika vähän olen tuota tyrkyttänyt kellekkään,että säilyy tuossa hyllyssä.
     
  14. tapio

    tapio Gearhead

  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaa sama kun ei tee kuulemma kevyt valu 350 oldseilla, 460 foordeilla, 403 oldseilla yms.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

  17. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jos vaihtaa tuon Comp Cams 262XE tuonne niin mitä muuta tarvii samalla vaihtaa? Ei ole tullu viriteltyä näitä ennen niin tieto aika vähäistä
     
  18. max

    max Double Gearhead

    En vaihtais yhtään mitään,vaan nakkaisin nokan sisään.
    Jarrutin vajaa vuosi sitten Santala Racingin dynossa 350 Chevyn jossa oli tuo XE 262 nokka.Kannet oli 165cc Iron Eaglet/Summit rautakanget.
    Voimaa tuli 371 heppaa ja vääntöäkin oli hyvin.Mitättömillä osilla mielestäni aika hyvin.
    Edit.Siinähän toi näyttää jylläävän dynossa kun vähän ylöspäin selaa.
     
    xarper ja rb tykkäävät tästä.
  19. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Okei eli uutta nokkaa vaa sisään "vanhoilla" nostajilla ym
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Jos sulla siis on uusi 350 Goodwrench motti,niin nehän eivät ole etukäteen koekäytettyjä joten kaikki kamppeet siellä on uutta nostajia myöten.
    Jousista en tiedä tuollaisessa motissa,mutta en antaisi sen häiritä koska nokka on kuitenkin hyvin pieni.
     

Kerro tästä muillekin!