Mopar A727 luistaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jakkeko, 8.7.2018.

  1. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Dodiin... ei se kestänyt sittenkään. Laatikko on matalaviritteisen 440:n perässä ja alkoi luistamaan todella pahasti kesken voimakkaan kiihdytyksen. Suunnilleen turbiinin stallin kohdalla häviää veto kokonaan. Manuaali shifteri, sama vika kaikilla vaihteilla. Pakkia en testaillut. Olin kuulevinani "mekaanisen kolahduksen" vähän ennen kun loota antoi periksi. Laskin öljyt pihalle, niin öljypropussa on hieman metallisilppua... Mekaaniseen vikaan tämä tulee kääntymään, se alkaa olemaan selvä. Mutta kertokaapa joku viisaampi, miksi mm. Moparin oma korjaamomanuaali ehdottaa ensimmäiseksi ongelmaksi liian vähäistä öljymäärää tai paineiden häviämistä?
     
  2. Rotten

    Rotten Gearhead

    Koska se, ainakin 904 aiheuttaa luistamista, vähäinen öljy!
    Metalli silppu ja kolahdus taas kertoo mekaanista hajoamista, mikä ei korjaannu öljyn lisäämisellä tai vaihdolla!
     
  3. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Joo... Laatikko on jo tulossa irti autosta... Ja öljyn pinta oli about oikealla tasolla ja ei tuo metalli sinne kuulu, eli uskon kyllä että ei ole öljystä kiinni. Vaan mikä tuon luistamisen vähäisellä öljymäärällä aiheuttaa?
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Pumppu horii ilmaa eikä siitä johtuen kehitä riittävää painetta.
     
    Rotten ja Jakkeko tykkäävät tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun luistaa kaikilla vaihteilla niin forward pakka on sileänä. Joskus se hajoo silleen että purkamiseen tarvitaan kättä pidempää.
     
  6. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Jaaaaaaa.... Luonnollisesti vetolevyn pultteihin on hölvätty ihan perkeleesti kierrelukitetta. Kolme lähti pienellä koputuksella irti, mutta neljäs on todella tiukassa. Uskaltaako tuota lämmittää esim. kuumailmapuhaltimella?
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kyl...merkkaa myös vetolevyn ja turbiinin asento, helpottaa asentamista takaisin, koska epäsymmetrinen pulttijako.
     
    Jakkeko tykkää tästä.
  8. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    juu. merkitty jo. kiitos vinkistä!
     
  9. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Laatikko on nyt lattialla. Suosituksia korjaajasta? Sijainti Pirkanmaalla olisi plussaa...
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Mudracer. Sijaitsee tosin Naantalissa.
     

Kerro tästä muillekin!