Tf727 pykällykset kaupunkiajossa+muuta ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja C-Body Polara, 7.6.2018.

  1. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Moroo! Miksköhän tuo laatikko ei pykällä pienemmälle risteyksissä? Kolmosella suoraan liikkeelle, jos ei pysäytä kokonaan tai käytä pakkovaihteita. Muuten toimii kyllä moitteettomasti.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko kuvernöörin sisällä oleva pikku filtteri tukossa? Jostain syystä vaihtoventtiilien taakse jää paine joka pitää vaihteet päällä.
     
  3. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Onko hankala homma kaivella se filtteri esiin? Lähiaikoina tarkotus ottaa laatikko irti turbiinin vaihon vuoksi. Samalla ois hyvä vilkasta.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se paha rasti ole. 4 pulttii auki niin se filsu tippuu hyppysiin.
     
    KajS ja C-Body Polara tykkäävät tästä.
  5. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Jos ei siinä filsussa oo mitään, ni onko sitte paha rasti?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Venakoneistosta pitää putsata venttiilit.
     
  7. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Täällä juuri sama ongelma!kolmosella lähdetään risteyksistä.ominaisuus ilmestyi laatikko remontin jälkeen.
     
  8. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Miten kickdown vipu säädetty?Sais melkein heti alkaa seuraamaan kun kaasua painaa ja pieni liikkumavara jäädä kun kaasu pohjassa
     
  9. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kyllä se vaihtaa pehmeesti isommalle. Ehkä 30-40 vauhissa jo kolmosta. Kikkari pitäs olla ok. Lämä tiskissä pykältää hyvin.
     
  10. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Suodatin oli puhdas. Turbiinin sisällä varmaan ollu jotain paskaa ku oli kaulassa hankaumia ulko ja sisäpuolella. Myös akselissa naarmuja. Öljypohjassa ja suodattimessa oli jonku verran hippusta. Liekkö tällä ollu merkitystä vaihtojen kanssa? Käytän tuon venttiilikoneiston irti ja tarkistelen. Mitenkäs nuo yleensä pykältää isompaa vaihetta täyskaasulla? Tuo pykältää jo 4700rpm. Sais jonnekki 5500 nousta.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää riippuu pikkasen siitä että onko vakio koneisto vai joku gift shit laitettu. Just yks 440 darttikuski soitti kun menee rajoittajalle ennenku vaihtaa koloselle käsin runkatessa. Lääke kikkaria löysemmälle niin kauan että vaihtaa "oikeassa" kohtaa, tässä Transgo HD2 kitti ei siis yleispätevä ohje. Jos haluaa kepakko D asennossa vaihtoja säätää jollekkin tietylle jenkalle niin tie on aika pitkä.
     
  12. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ei siinä kai oo shift kittiä. Se on sitte pykällettävä kepistä tarvittaessa.
     
  13. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Samaa murhetta on mullakin vaihtokohtien kans. Pintakaasulla kolmonen menee jo 40km/h vauhdissa sisään, mutta mun mielestä se ei oo ongelma. Täyskaasulla vaihtoja tarvis saada ylöspäin, kun kakkonen vaihtuu 3500rpm ja kolmonen 4500rpm.
    Kolmosella ajellessa loota ei vaihda pienempää enää 60km/h jälkeen vaikka kuinka rajusti runttais kaasua. Oon vaihtanut jo 5000rpm governor kitinkin, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
    Seuraava toimenpide olis ilmeisesti jäykempien jousien laittaminen venttiilikoneistoon, mutta mun käsityksen mukaan samalla nousee pintakaasuajon vaihtopiste. On ainakin toistaiseks jäänyt noi kokeilut tekemättä, kun käsinkin voi pykältää jos haluaa päästä kovempaa.
     
  14. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nyt on laatikko paikoillaan. Auto ei liiku eteen eikä taakse. Mittailin että turbiinin öljypumpun hahlo osuu noin puolenväliin käyttönastoihin. Eli ei pohjaa. Välystä oli vetolevyyn n.5 milliä. Sirinä kuului käynnistäessä. Sammutin ja otin etupään suojapellin pois, ku ajattelin että siihen hankais. Sirinää ei enää kuulunu. Liekkö kuitenki ollu joku muu sirinä.
     
    Muokattu: 19.7.2018
  15. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Laskeeko öljynpinta mittatikussa kun koneen käynnistää?
     
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Se pitää tarkistaa huomenna.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tarkista sitten niin että vedät kepin vapaalle kun vakiokoneistolla turbaaniin ei mene ööliä parkkilukko päällä.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tappelin aikoinaan saman ongelman kanssa, jopa laatikko vaihtui peruskorjattuun, mutta ongelma pysyi samana, ja poistui vasta shift kitin asennuksen myötä, pitää sanoa, ettei menneet rahat hukkaan siinä rempassa, laatikon toiminta muuttui varsinkin kaupungilla aivan toisenlaiseksi ;)
     
  19. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo, kyllä siellä nyt öljypumppu on poissa pelistä. Ei vaju öljy käynnissä neutral asennolla. Mikä sen voi noin särkee? Olevinaan niin tarkkaan mittailin,ettei ongelmia pitäis tulla.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos toosa oli auki eikä öölipumpun rattaat ole jonkun rätin alla piilossa niin turbiini ei ollut kunnolla paikallaan asennuksen aikana.
     

Kerro tästä muillekin!