Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Suikin kanssa :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
     
    xarper tykkää tästä.
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Nii joo....
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Perjantaina tarkotus käydä penkissä kattomassa millane lappu saadaan.
     
    sangi74 tykkää tästä.
  4. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Laita heti videoo ja kaikkia mahollisia juttuja lappuja :lol:
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu laittelen illalla jos ei tul liikaa muuttujia matkaan:D
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuossa pari vetoa.





    Hiukka laimeeksi jäi luvut. Nämä siis takapyörätehoja.
    Vai mitä muilla vastaavista komboista otettu?
     
    Muokattu: 13.7.2018
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mitkäs sulla muut speksit oli koneessa? Nokka kannet imusarja kaasari?
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Takapyörä teho?
    Ja lyhennä noita pakoputkia 30cm... törkeet tollaset :D :D
     
    xarper tykkää tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Tai tekis ne vaan kunnolla puskurin alle eikä tollei vasemmalla kädellä roikkumaan?
     
  11. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Niin.. Miksei kaikki tee autojaan silleen kunnolla ja liikenteessä näy vaan show-tason laitteita. Ihme mökeltäjiä kaikki. Maalaus ja pohjat kannattaa tehä silleen kunnolla eikä vasurilla. Konekin, mitään välimalleja marketin bulkkiosilla, vaan parasta pöytään, miten se niin vaikeeta voi olla.

    Noi putken on ihan hyvät, jos omistaja tykkää. Puskurin alle jäävät kumisee herkästi, tommoset "kottikärryn aisat" on simppeli ratkasu ja ihan "jenkki jees" tyyliin sopivat. :odcool:

    Tämä niin vakavaa ole.
     
    12345678910, tooke, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Hyvin se kyllä räyhää menikö 400 heppaa rattailta?
     
  13. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Hienosti potkii! 350hp / +500Nm takapyörältä. Luulisin että mies on yhtä hymyä!
    Mitä vastaavista compoista irtoaa, en tiedä.
    Mutta mopar muscle lehdessä 3/2018, oli alustadyno juttu, missä siis ihmiset pääsivät mittauttamaan auton tehot.
    440ci moottoreista eri compinaatioilla irtos:
    224, 286, 291, 390, 426 heppaa takapyörältä.

    Vertailun vuoksi 360ci edelbrocin alukansilla puski 242 heposta.
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Harmi kun ei tullu käytyä penkissä vakio koneella, mut tohon nyt remmi 0.5bar ahdoilla jos löytyy sopivaan hintaan joku setti:D:D

    Vkl tuli nypittyä tulpat irti ja mittailtua puristukset nyt kun koneella ajettu 3kk.
    13.2-14 barin väliin kaikki ilman et kaasu läppä on auki;)
    Niin ja sellane pikkujuttu tuli huomattua et 2-pytyn tulpan eriste oli halki, en sit tied onko ollu mitään merkitystä mut uudet tulpat kolahti laatikkoon tänään.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kaverin Chargerin ex koneessa 400hv takapyöriltä. Perus 440 tako alakerta, sorsakannet joihin tais jotain pientä olla duunattu, mieto rullanokka, oliko nyt m1 vai performer rpm imusarja ja marketti pellisarjat. Mun mielest aika normi tehot tollaselle hyvin toteutetulle paketille.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Ainoo mikä mietityttää et voiko nokka olla jotenkin ottanut itseesnä kun ensimmäisellä käynnistyksellä se ei tosiaankaan lähtenyt käymään koneen kasauksen jälkeen.
    Ehkä 30min starttailtiin ja kone kävi enemmän tai vähemmän huonosti kun oli sytytysjärjestys väärinpäin ja niitä sohlattiin edes takas.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Tuskin, ei mulla ainaskaan ottanu joskus kun sahailin ees takas et sain tulille.
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Aika epätodennäköistä, tosin mahdollista. Jos joku nokka tai nokat olis alkanu kulumaan, kyl se sit aika äkkii oireilis muutenkin. Se meinaa haukkaa sileeks aika nopeeta ku lähtee meneen.

    Ja ohan nois penkeissäkin eroja. Ne saa näyttään kyllä parhaimmillaan just mitä haluaa. Ja stroukkaaminen ei sinänsä lisää tehoa yläkerran pysyessä samana.
     
  19. vekku

    vekku 2nd gear

    Kun käytin tulppia irti, niin kaksi tulppaa katkesi johtoja irroittaessa. Mistähän moinen, itse arvelin, että kun oli nuita lämpö ongelmia, niin oisko peltisarjat käyneen niin kuumina, että tulpat on kärsiny?

    Mites tuommoisen ahtimen katsastus menee jos tuo tehoikkaampaan malliin +20% tehoa lisää sääntö on jo käytetty? Itekkin nuita ahtimia yhtenä vaihtoehtona pohtinut.
     
  20. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kätevä mies tekee itse dynolaput.Oma kokemus tosta mun tt rysystä.Vaadittiin tehot,ahdot jne..Dynotettiin kotona ja tulos oli yllättäen just sopiva vaaditulla 0,5 bar ahdolla jotain 280 kw.Leiman jälkeen katsastus henkilö kysyi paljonko on oikeesti.+ 1000 vastasin.Henkilön peukku nous pystyyn ja sanoi tommosta mä vähän veikkasin turbojen koosta päätellen.Ei niitä nykyään hirveesti kiinnosta,riitää kun on paperit kunnossa.
     
    Muokattu: 28.7.2018
    Roberto, valiant65 ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!