Mikä ollut alkuperäinen moottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja viijari, 18.7.2018.

  1. viijari

    viijari Gearhead

    1970 kinwgwood, onko konehuoneen lätkässä joku numerosarja, joka kertoo auton moottorin koon, kun se on tehtaalta lähtenyt. Vai mistä sellaisen tiedon löytää?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vin koodistakin sen näkee. Tuulilasin alareunasta (rek otteessakin lukee)
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Chevy fullsize vin koodi ei taida kertoa moottorista muuta, kuin onko kyseessä V8 vai L6.
    Tuon ikäisiä en niin tunne, vanhemmissa sai vinkkejä esim bensaputken ( ei siis -linjan, ettei rotuporsas kiivastu) halkaisijasta ja reitistä onko kyseessä 283 / 327 vai 409 koneella ollut.
    Tuolta apuja koodien tulkkaukseen:

    http://impalas.org/numbers/#vehicle
     
  4. Ei kai 1970 semmoisia moottoreita enää ollut?

    Eikös ne ollut Wikipedian mukaan ainakin:

    350 cu in (5.7 L) V8
    400 cu in (6.6 L) V8
    454 cu in (7.4 L) V8
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kuten kirjoitin niin tuon ikäisiä en tunne, kommentti koski vanhempien koneen tunnistusta (283/327/409)
     
  6. Ai sori, kun olin kirjoittanut, niin tajusin että luin huonosti viestisi.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Joskus noissa on vielä tallella kasausluettelo penkin jousien alle työnnettynä. Joistakin löytynyt kun penkin irroittanut. Niissä on ruksittu varusteet.
     
  8. viijari

    viijari Gearhead

    Tuota Bluestoneen linkkiä olenkin juuri tutkinut, mutta moottorin osalta en ole saanut selvää.
    Loppuosa on tuo 16446 eli 3 seat wagon. Rekisteriotteessa on 6,6 l mut kone joka on nyt paikalla on -72 tai -74 350cid. Koneen olen katsonut lohkon numeroiden perusteella, lopppuosa on CMH ja turbiinin puolella on 8970010. Monestihan tuotu siten että rekisteröity isommalle koneelle, kun on paikalla. Californiassa tehty ja varmaan sieltä tuotu 2000-luvulla, ei isoja ruosteongelmia.
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Komppaan kirjoittajaa f34. Ainakin 1970 Novassa oli se buildsheet takapenkin selkänojan rungossa. Kurkkaisin sieltä. Siinä oli tarkemmat tiedot autosta ku siinä runkonumerolätkässä.
     

Kerro tästä muillekin!