Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mikäs näillä oli hintaa ja mistä? Tänään auton mittarin näyttäessä vaatimatonta +36 lukemaa ajon aikana nii hetkellisesti öljyt lämpeni 107C josta laski taas minuutin pysähdyksen jälkeen 103C Kai joku näppärä täälläkin rakentaa ulkoseen kennon, vai tarviko siihen jotain erikois palikoita repullinen? En muista enää millanen oli, pitää jostain kaivaa se video.
     
  2. Janne76

    Janne76 3rd gear

  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    No olihan niillä hintaa
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei tarvi niitä ulkoisia lauhdutimia niilä kulmila. Kun varsinaisia hellepäiviä on vuodes 1 tai 2, loput on vähäluminen kesä. Ja jos ei meinaa raaha peräs jotaakin hirviovaunu jatkuvast. Siltikiin riittä toi alkuperäinen. Sul täyty vaiht toi oilcooler vaan ja homma korjantu. Niitä on koitetu pestä mut huonol menestyksel.
     
    Muokattu: 21.7.2018
    Gummisti tykkää tästä.
  5. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mites kun tuo puhelin appi näyttää Väännön Nm turbiinilta, nii lukemasta päätellen on laatikon sisään meno akselilta? Voiko siitä laskee kampiakselilta löytyvän väännön vai onko tähtitiedettä. Nyt maksimi kiihdyttäes ollu 1080Nm.

    Toinen mitä ihmetelly, kun aamulla lähtee töihin nii flekti pyörii samaa vauhtii kuin moottori. Tämä kestää noin 500m ja alkaa sitten laskea. Normisti pyörii jossain 300-400rpm
    Ja flektin keskiö on uusi. Kun äkkiä ajatellen kylmänä ei pyöris kun ajoviimasta ja mitä lämpösempi niin sen enemmän tarttuis. Sähköt ei tuossa ilmeisesti tee muuta kuin laskee ne kierrokset.
     
  6. Varre83

    Varre83 1st gear

    Täälläkin kaivattais myös uusia kummeja. 275/65 R20, Goodyear Wrangler M+S ympärivuotisessa käytössä on tällä hetkellä. Onko parempi et olis talvi- ja kesänakit erikseen vai pärjääkö ympärivuotisilla hyvin ? Fordin hommasin Maaliskuussa.....
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Riippuu missä hanges meinaat kahlata, omas m+s kumit eikä kovin hyväl pinta kuviolla mut hyvin pärjäs viime talven. Excursiossa oli Nokian nastat ja olihan se juhlaa mittasin 0-100 alle 11sek aivan peilijäällä :rolleyes: Piti ku tauti sairaasta. Meinasin nykysee kysyy nastoi eteen tois vähä varmuutta mutkasille teille.
     
  8. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Kyllä sitä viscokytkintä sähköllä ohjataan. Saattaa vaan tehdä sen että on ollu kuumana 100% kiinni kun kone sammutetaan, niin käynnistyy seuraavas startis samasta kohtaa kunnes säätyy hitaammalle
     
    Gummisti tykkää tästä.
  9. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Löytykö jostain laturiin hiili/säädin pakettii. 3 torx ruuvil kiinni. Rockautos yksi malli mut just väärä. Ei kehtais koko laturii vaihtaa.
     
  10. Ivar

    Ivar 1st gear

    Jos on pelkät hiilet loppu, niin aditalla näytti olevan hiiliä 5x8mm.

    Pitäis tuo omakin varalaturi laittaa kuntoon, näköjään nuo on vaihdettavissa, nylkee sen silikonin pois ja juottaa irti.

    Ja muuhun asiaan, piti tuostakin ihan seurata lämpöjä nyt lämpimänä päivänä 90 ja 91 nuo näytti korkeimmillaan tyhjänä ajellessa, ei vissiin tarvii viel huolestua..
     
    Muokattu: 19.7.2018
  11. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ei, normi lämmöillä ajelet.
    Täytyy käydä huomenna akkuhuollossa, niiltä varmaan löytyy hiilii jos jonkin näköstä. En muistanu mittoi ottaa, mut siinähän ne tulikin :) Lataa enää reiluu 13V hiilet on kulunu jo sen pidin langan reijän kohalle, säädin ainakin tuntus pelaavan.

    Sitten seuraava kiinnostuksen kohde kun vääntöihin ei kommenttii tullu...
    Tuo exhaust back presure, mitäs muilla näyttää, ja mistä kohtii mittaus paikka, ennen turbon pakopuolta? Elämä on nopiskelua, samoin fjöördin omistus :p
     
    Muokattu: 19.7.2018
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ettei nyt vaan kävis taas vanhanaikaisesti...

    Laturissa on kyllä hiilet mutta ei säädintä. FICM säätää latauksen.

    Huomio että starttauksen jälkeen saattaa mennä 2 minuuttia kun FICM vielä jälkihehkuttaa. Ja se tietysti vie paljon virta...

    Pakopaine mitataan kuskin puolen sarjasta. Minulla näyttää n.32psi max.

    Piti uusia keväällä kun ei näyttänyt tarpeeksi ylös. Meni auto ihan sekaisin. Turbo ja vaihteisto toimi miten sattuu...
     
    Muokattu: 21.7.2018
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Olkoon säädin missä hyvänsä nii hiilet on ihan finaalissa. Putsaus autto aavistuksen kun toinen hiili kulunu huomattavasti enemmän. Aikasemmin latauksen valo sytty tyhjäkäynnillä, nyt ei. Lataa pitäis kuitenkin enemmän.
     
  14. Ivar

    Ivar 1st gear

    Perus kiihdytyksessä back pressure näyttää noin 30psi, tasasella ajellessa noin 11-12 ja tyhjäkäynnillä 2-3...
    Mulla oli se liitin aika hapan, vaihdoin liittimen sekä anturin ja putsasin putken, mikä ei kyllä ollu tukossa.
    Mapin putki venttiilikopassa oli kyllä tukossa ja letku hapertu käteen, no onneks kaasugrillistä löyty väliaikanen letku. :D

    Onkos kellään ilmastoinnin sielunelämästä mitään kokemusta?
    Tuli täytettyä aineet sinne, toimi pari päivää ja sit rupes tiputtaa kompuran pois päältä muutaman sekunnin välein, nyt ei kytke kompuraa enää ollenkaan.

    Onkohan sieltä aineet karannu vai joku muu ongelma, paikallinen ilmastointihuoltomies on lomalla eikä tienny koska palaa, niin en sen juttusille päässy.
     
    Muokattu: 21.7.2018
    Gummisti tykkää tästä.
  15. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Olikin nurkkiin jäänny toinen laturi siinä vähän paremmat hiilet, vaihdoin ne mut lataus silti tilanteesta riippuen 12,8-13,8 Eikö sen nyt näissäkin pitäs heilua siellä 14,5V kieppeillä kun hehkut tippuu pois pelistä. Ja laturi kuumenee muutamas minuutis yli 85ast
     
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Akku/akut vaihtoon.
    Mulla oli sama ongelma keväällä, se hantin puolen akku yleensä loppuu eka kun on lähempänä starttia ja hehkuja. Uusilla akuilla lataa 13,5-14,5
     
  17. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Valitettavasti akut on vaihdettu talvella. Ja kun laturin persiistä tulee samat voltit ja kuumenee nii paikalinen akkuhuolto sano suoraan et laturista diodit palanu tai roottori vika. Heidän kautta saa onneks laturin nopealla toimituksella.

    Tänään se tulikin tiensä päähän ja alko valo loistaa mittaristossa:mad::) Huomiseksi saa uuden tilalle, joskus paikallinen erikoisliike pääsee nopeudella yllättää. RockAuto toki olis ollu jokusen kympin halvempi mut töissäkin pitäs käydä :wc:
     
    Muokattu: 23.7.2018
    Janne76 tykkää tästä.
  18. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Uus laturi mut max lataus kävi 14V jossain kohtaa, muutoin pyörii 13+V Onko jossain vielä vikaa vai mikä vittu. Vai päätteleekö toi älylaatikko ettei enempää tarvita? Miks muilla sitte lataa enemmän.
    Remyn laturi tuli kun kiire oli...
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ei kait se yli 14 volttia pukkaa ku harvoin(esim.jos akut tyhjänpuoleiset). Omasta seiskakolmosesta posahti taannoin 95 ampeerin vakiolaturi ja laitoin tilalle tuollaisen vajaat 300 ampeerin originaalin made in Japan ambulanssilaturin. Voltit siinä karvan alle 14 yleensä eikä mitään ongelmia.
     
    Muokattu: 25.7.2018
    Gummisti tykkää tästä.
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    No toivotaan et toimii. Kylmät kelit ja webaston käyttö näyttää viimestään mis mennää.
     

Kerro tästä muillekin!