West Coast Street Cup 2018

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja cam67aro, 7.1.2018.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Hyvät kisat oli, vaikka keli ei nopeimmasta päästä ollutkaan, ja kova vastatuuli ei ainakaan auttanut asiaa. Omalta osalta kisa ei kovin kaksisesti mennyt, mutta hauskaa oli ja sehän on tärkeintä. Lajittelussa paras lamppu oli .071, ja sillä ei tietysti kovin korkealla oltu. Neljättä lajitteluvetoa ei keritty ajamaan harmillisen ulosajon takia, mitä tässäkin ketjussa on kirjoiteltu. Sitä tuli itsekin Lineupissa ihmeteltyä, että miksi lähettäjä ei viheltänyt peliä poikki, kun kukaan ei käynyt rataa tarkastamassa. No, virheitä sattuu kaikille ja onneksi ei käynyt pahemmin.

    Pudotuskisa tyssäsi kakkoskierroksella kun ilmeisesti bensat kiehui kaasarissa lähdön hetkellä ja siitä aiheutui melkein kympin hitaampi 60FT aika. Hyvä tiukka kisa oli silti, vaikka jäinkin indeksistä kauas, mutta Frank sinisellä Novalla jatkoi seuraavalle kierrokselle.

    "Kameramies" ei saanut kuin alle puolet lähdöistä taltioitua, mutta tuossa on jotain suhailua videolla kuitenkin...


    Ja tuolla on muutama enemmän tai vähemmän epäonnistunut kuva. https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2018/West+Coast+Street+Cup+III,+Pori+28.7.2018/


    Ainoa miinus menee eräälle nimeltä mainitsemattomalle Moparistille, joka testaili Two Steppiä tai jotain vastaavaa siinä Lineup jonossa :soosoo: . Taisi siinä välillä renkaatkin vingahtaa. Lähtee nimittäin aika hätäiseen siitä paikaltaan vaikka ei mikään 8 sekunnin auto oliskaan, ja sit ollaan edelläolevan puskurissa kiinni...

    Mut hauskaa oli ja kiitokset järjestäjille taas kerran. Ensivuonna taas bussin nokka kohti Poria.:odwink:
     
  2. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    WestCoastStreetCup pisteet Porin osakilpailun jälkeen laskettuna...pientä atk ja ajan käyttö ongelmaa nyt päällä...Julkaistaan tänne ja Facebookiin näinä päivinä.

    Tosta olikin aikaisemmin kirjoitettu yleispätevästi minkälainen suoritustaso Cuppi kuskeilla on...siis melkoisen hyvä!

    Porissahan nähtiin 8.7, 8,8 aikoja pari parhainta mainitakseni autoille, 0,500 lamppukin kirjattu. Myös SM-sarjaa kiertäviä eri luokkien menopelejä nähtiin Porissa, nopeasti kun asiaa jonkun kanssa pureskelin niin kieltämättä jäi hyvä mieli kun voitiin todeta aikojen olevan vertailukelpoisia SM tason kanssa!

    Järjestävä taho kiittää mukavasta palutteesta!

    Cuppia kiertää kuskeja seuraavasti:

    MC luokassa 19kpl
    ET-Bracket 27kpl
    Street Bracket 14kpl
    Heads Up 6kpl
    JR-Bike 6kpl

    Lisäksi testiä ajavia kuskeja on ollut rutkasti, hiukan harmillista etteivät osallistu Cuppiin vaikka autolla tahi pyörällä olisi edellytyksiä pärjätä...Henkilökohtaisesti mieleni sopukoissa toivoisin hyvän suoritustason ja osallistujien määrän kasvun jatkuvan!

    VHA
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    1320:saako sulta tilata tai ostaa kuvia?
    Ja jos on enemmänkin tuosta mattamustasta Valiantista niin kiinnostaa.


    Pori oli taas Pori eli homma toimi ja rata pirun hyvä.Ihastelin aamulla lähtöalueen kumipinnan kovuutta,se ei muuttanut juurikaan olmuotoaan päivän mittaan vaikka lämpöä oli reilusti.
    Joo se rasvauksen jälkeen seuraavan parin radalle päästäminen oli virhe,mutta selvittiin hyvin onneksi pienillä ja järjestävä taho ymmärtääkseni korvasi vahingot.ISO hatunnosto ja kunnioitus myöntää erheensä ja auttaa kärsinyttä harrastajaa.
    Joten ei puida sitä sen enempää vaan eteenpäin.

    Me oltiin tosiaan ajamasssa vaan testiä Valianttiin,se on ollut yksi pahanilmanlintu ja rikkonut osiaan siihen malliin että' alkoi tulla siitä tunnetuksi tunnetuksi.Viime kesänä tämä 3 kopla(Niemelä-Huttunen-Vatanen) oikeastaan aloitti loppukesän puolella oikein enemmän tuimasti ja istuttiin alas ja puntaroitiin asioita.Tehtiin muutoksia ja ruvettiin pääsemään maaliinkin ja jopa Runner-Upiksi Kalajoella kunnes finaalissa pamahti taas ahtimen alla ja imusarja kieroksi.Syykin löytyi tähänkin,kiitos ruottalaaselle dynottajalle joka oli tehyt aika kivat mutta toimintaa heikentävät muutokset viilaamalla osia huomaamattomasti...
    Tämä virheen löytymisen ja korjaamisen jälkeen tulikin sen verran alakierroksille reagointia että meni kanki poikki ja naputti pari venttiiliäkin burniksessa.

    Talvella päätettiin tehdä kokonaan uusi tekniikka,tällä kertaa oikeilla (ei vakiokäytetyillä),osilla ja tiputettiin omistajan hurjasta vastaväitteestä huolimatta ahtimen pyörintää vaatimaton 26%,ahtimena siis 14/71 Littlefield teflon...kasvatettiin kone 400:sta 451:een ja mehusekoittimiksi Fitec-ruisku Dominaattorien tilalle.

    Wuhuu vois sanoa ettei tuntunut että voidaanko enemmän tuttuja miehiä rankaista.Kannet hommattiin paremmat ja olisivat kiinni ellei porttaaja(mä) olis ajanut valuhuokoseen ja kanava puhki.Ne menivät hitsarille ja samanmoiset mutta vakiot Edelit meni kiinni siksi aikaa.

    Auto saatiin nippuun,käyntiinlähtö olikin ennakko-odotuksista ja nimeltä mainitsemattomien vastaväitteistä huolimatta yhtä juhlaa.
    Perustiedot,plim-----virrat pois ja 20sek(ajaa säädöt aivoboxiin) päästä päälle,tätä tehtiin 5krt (siis virrat pois-päälle,ei perustietoja tietenkään enään) että pumppu oli ajanut ilmat pois järjestelmästä,kunnes näkyi läppien päällä "squirtsis" ja kuskille käsky olla koskematta kaasuun ja painaa starttia......5-10 sek kone starttas,lupas 2krt ja tärähti tulille ja 3sek päästä kävikin jo 940-1010rpm tyhjäkäyntiä(pyysin boxilta 960rpm) ja haki seokset aika nopeaa kartalle.Kun lämpes niin kävikin 960-1000rpm...
    Siitä 2 päivää ja oltiinkin lähdössä Poriin jo Perjantaina että saadaan nukkua kunnolla koko yö ja aamusta virkeenä radalle...niinpä luultiin niinkuin teini Perjantai-iltana että piparia saa...
    Linelock aloitti ekana kettuilun,ei renkaita lukkoon millään....mun omasta Charger projektista uusi vastaava tilalle ja jeeeeee toimi,,,,ja hetken päästä ei toiminutkaan...voiny V*ttu!!!
    sitä tapeltiinkin sitten seuraavat 4-5 tuntia ilmaten,ladaten akkua ja kokeiltiin kaikki virtapiirit jopa akkuporakoneesta ettei saatana sekin vaikuttaisi,Porsaasta kun on kyse.Se ei vaan halunnut viileestä hallista radalle.Laiska Paska.
    Puolenyön maissa saatiin se toimimaan kuitenkin ja kokeiltiin tallin pihassa 3krt burnista ja sitten auto+kamat bussiin,odottettiin bussikuskia ja sen sulhoa ja aamulla 2:30 lähdettiinkin jo matkalle ja Porissa oltiin vissiin 3-3,5h myöhemmin joten siinähän jäi reilusti aikaa nukkua...mahtavasti toteutettu suunnitelma:D

    Eka veto oli tarkoitus ottaa "Half Track"eli kokeillaan luistokytkintä ja ruiskukin saa hiukan oppia.Huttunen otti viivalle sovitun 3500-4000rpm ja kytkin ylös,joka luisti ihan Simona ja 3 vaihdetta ei sitten tullutkaan joten Huttunen ajoi reippasti körötellen 2 vaihteella maaliin,kuitenkin sytytti taululle 12,98/118kmh kun 60ft oli huima 1.920sek.
    Varikolla nyppäsin loodan irti ja Niemelä ja Huttunen alkas säätämään 3 pakkaa ja mä säädin kytkintä tiukemmalle.
    2 tai 3 vuoroa siinä meni ja kamat kun oli saat kasassa niin Porsas tulille ja jonoon.
    Sanoi line-upissa Huttuselle että jos tormaa viivalta niin vedä värssy läpät pystyssä maaliin,saa ruisku nyt todistaa ittensä tai sitten tarvitaan uudet männät.
    Samat kierrokset ja kytkin nappas kiinni,vaihdot miehekkäässä 6000rpm ja 60ft menikin 1.673sek loppu tuloksena 10.60/195,76.
    No nyt kannattaa huomauttaa että PC-säädettävässä MSD boxissamme oli erittäin varovainen ennakkokäyrä,joka perusennakon 28ast jatkuu 5psi asti josta alkaa myöhästys 12ast paineeseen 14psi.Eli ennakkoa tässä 10.6 vedossa oli vasta 16-18astetta!
    Puolitin tiputuksen eli 6astetta lisää ääripäähän ja muuten sama värssy.
    60ft 1.552sek ja taululle 10.358/205,71.Mutta Etelästä TaideTakomolta muistaakseni tullut sairaan hieno ilokaasu,valoissa uinuva Swinger ajoikin tarkemmin dialiin ja hävisimme 0.03sek!
    Mutta 6:lla asteella 10kmh lisöö lopparia ja 0.15sek pois 60ft kertoo että sitä ruutia on ihan kivasti vielä tulossa.
    Lähtökiepit oli sen 4000 about ja tarkoitus mennä 5-5500rpm ja vaihdot 6000 sijasta 7500-7700rpm.
    Kauhavalla jahdataankin sitten 9:siä...alle kilon ahdoilla;)



    Kiitos jälleen järjestävälle seuralle ja pilttuussa vierailleille,juttelua maailmaan mahtuu ja ei tää niin totista ole.Meistä on hauskaa ja mukavaa kun käy tutut ja tuntemattomat höpisemässä.

    T:Vatanen,Porsas Teamin puolesta

    PS:meillä on myös fasebookissa Pig Valiant Dragrace team-sivut josta löytyy kuvaa ja videota yms höpinää.Käykää kurkkaas ja tykkäämäs!
     
    Miksu.1g, FuryIII '71, Larry ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Joo, täältä saa kuvia jos laitat sähköpostiosoitteen vaikka YV:llä. Waldosta saattaa ehkä löytyä jokunen kuva viimekesältä Kalajoelta noiden lisäks, voin lähettää nekin samalla.

    Mun mielestä yksi kisojen eniten säväyttäneistä laitteista vaikka en yhtään lähtöä kerennyt näkemäänkään.:odcool:
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pakko nostaa hattua teidän touhullle.
    Viime syksynä näin motoparkissa ekaa kertaa laitteen livenä.
    Muuten tullu seurailtua touhua naamakirjan puolella.

    Nyt kauhavalla pitää tulla taas pällistelemään laitetta.:odcool:
     
  6. josu

    josu Gearhead

    Kauhavalla jahdataankin sitten 9:siä...alle kilon ahdoilla.

    Hyvin on mahollista,itte ajoin radalle.com tapahtumassa juuri noin.1.1 bar paineelle!
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  7. josu

    josu Gearhead

    Tuossa tuli pari vetoa porissa ajeltua,nyt tutkin renkaita niin molemmista takarenkaista sain kaivella 4 noin 1-2cm ohuita rautalangan pätkiä pois,veikkaan lakasukoneesta tulleita,ohjaajakokouksessa mainittiin asiasta oliko muilla samoja piikkejä renkaissa.
     
  8. North Blacklist on Seinäjoella ajelemassa. West Coast Street Cup finaali ja NBL finaalit myös.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  9. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Cuppiin osallistujat tarvii lisenssin. Vaikka lisenssin "suorittaminen" ei todennäköisesti ole kovin suuri operaatio, on se kuitenkin monella "syynä" osallistumiseen.
    Joskus pohtinut ko. asiaa ja mm. länsinaapurissa voi ns. sportsman lisenssin ostaa. Ei siis tarvita ajosuoritenäyttöjä tai kuulusteluja. Suomessa kisoja kiertää kuskeja, joilla takana satoja lähtöjä eri tapahtumissa, luulisi heidän olevan sen tasoisia että lisenssi annettaisiin suoraan.
    Jos esim. keväällä voisi ko. tuotteen tilata maksua vastaan, tulisi siitä lisätuloja järjestäjille, sekä myös lajin kannalta lisenssinhaltijoiden määrän kasvu olisi positiivista.
    Jos joku ei olisikaan lisenssin "arvoinen" voitaisiin se peruuttaa.
    Todennäköisesti tämänkaltainen toiminta on kuitenkin meillä jonkun Suuren ja Mahtavan sääntökirjassa kielletty.
     
    three hundred tykkää tästä.
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä en oikeen ymmärrä tota asiaa. Se lisenssin suorittaminen on aivan äärimmäisen yksinkertainen toimenpide, tutkinto on voimassa viisi ajamatonta vuotta, sen voi suorittaa vaikkapa WCC kisoissa jne. Se taitaa maksaa satasen, ja ainakin aiemmin esimerkiks fyyra tarjosi osallistumisen ilmaiseksi siihen kisaan missä lisenssin suorittaa, eli todellisuudessa "säästöä". Sen jälkeen voi sit suhaa mis huvittaa niin Suomessa kuin ulkomailla eikä tarvi mistään asiasta spekuleerata. Mua henk koht hämmästyttää se suuri henkinen vastarinta lisenssin suorittamista kohtaan.
     
  11. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    Lisenssi asia...

    Monelle nyt tästä lisenssistä juolahtaa mieleen kaikeinmoisia asioita.

    Selvennetään hiukan: LISENSSI ON OLTAVA! Olkoot FHRA:n tai WCSC kisa tai muu vastaava kiihdytysajo tapahtuma missä jaetaan pisteitä. Koskee etenkin AKK/FHRA:lta anottua kilpailulupaa kuten WCSC varten haetaan.

    Vaikka tapahtumalle/ajopäivälle/what ever, on haettava yleisötapahtuma järjestys lupa, talkoovakutuukset, yhteisövakuutus, vastuuvakuutus, niin kuljettajalle jää velvollisuudekseen hankkia se lisenssi.

    Lisenssi-sana nostaa hiukset pystyyn mutta jos asiasta puhuttaisiin vaikka vakuutuksen nimellä mikä korvaa katkenneen jalan ja tapahtumapaikalle aiheutuneet tuhot sekä ambulanssin sairaalaan voi aiheen käsittely olla helpompaa.

    Ei siis ole kyse rahankeruusta tai järjestän diktatuurista. Lisenssi nimellä kerättävä raha ei jää WCSC organisaatiolle, eikä FHRA:lle. vaan sillä hoidetaan tilastoinnit ja taulukoinnit yms mitä AKK yllä pitää. Lopulta monien mutkien kautta sillä maksetaan ulos mahdollisia vahinkoja mitä ei liikennevakuutus tai tapahtuman vakuutus korvaa. Toivomus tietysti on että mitään ei koskaan sattuisi.
    Kaikkihan tietää että vanha konkari selviää 402m suoraan ajosta ongelmitta, ei se lisenssi ole todiste sun ajotaidosta...vaan voidaan ajatella sen olevan todiste siitä että tiedät mihin olet ryhtymässä ja suorituksesi niin hyvässä kun huonossa on aiheutuneen vahingon osalta vakuutettu.

    Kaikenkattavaa vakuutusta ei ole olemassakaan, ei lisenssikään anna takuita siitä että kallis kilpuri tulisi korvattua eikä korvaakkaan, mutta jos laitteesta lentää jokin osa toimitsijan tai yleisön silimille niin kukas sitten maksaa? Pahimmassa tapauksessa lisenssin myötä tullut vakuutus korvaa vahinkot vaikka lisenssinhaltija menehtyisi onnettomuudessa.

    Henkilökohtaisesti toivoisin että spekulaatiot lisenssin tärkeydestä yms voitaisiin lopettaa yleiseen ymmärrykseen että se on OLTAVA.

    Loppuun maininta vielä että kiihtymislisenssin hinta on varsin vähäinen kun sen ottaa mukaan "pakolliset maksut ennen kisaa"- yhteenlaskuissa mukaan. Yksinkertainen esimerkki: WestCoastStreetCup kisa ja osallistut StreetBracet luokkaan: Mitä maksaa ja mitä on oltava? Aika tarkkaan näin:
    -Voimassa oleva ajokortti
    -Katsastettu auto (vuosikatsastuksen edellytyksinä liikennevakuutus ja maksettu ajoneuvon käyttömaksu)
    -Kertalisenssi tai suoritettu ja maksettu kiihdyttelylisenssi.
    -kilpailun osallistumismaksu

    Siinä yksinkertaisimmillaan. Saa jokainen laskea oliko kallista, kun itse laskin niin mun mielestä ei. Liikenteessä jos aiot ajella laillisesti niin ajokortti/katsastus/liikennevakuutus ja ajoneuvovero pitää maksaa jokatapauksessa...eli maksat kertalisenssin ja osallistumisen ja ajat kilpaa hyvillä mielin:)

    Saa verrata vapaasti vaikkapa motocrossi/enduro puolen maksuihin. Vakuutus niissäkin on oltava siihen KTM:n mutta kun hinta on noin 3000€/vuosi jos kierrät vaikkapa sarjacrossia tai MotoMX SM-sarjaa...heidän lisenssi vastaavasti on halvempi...
    Kallis hinta on vakuutusyhtiöiden puolelta luonnollisesti perusteltu sillä että ambulanssi takametsien radalta yliopistolliseen sairaalaan ja muutamat titaaniruuvit huippu kirurgin asentamana sirpaleiseen lonkkaan pyhäpäivänä on kallista...

    Eli kerran vielä: Kun kaikki maksaa/suorittaa kiltisti sen lisenssin ja kilpailu katsastukset ym. turvatoimet pidetään riittävän tiukkoina ennalta ehkäissen kallit vahingot niin verrattaen pienellä rahalla saa hyvillä mielin ajaa ihan oikeata kilpaa nyt ja tulevaisuudessa.

    Pitkä oli tämäkin teksti, mutta kyllä helpotti. Kiitos ja anteeks!

    VHA
     
  12. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Tuli tuossa mieleen, että onkohan Seinäjoelle joskus tulossa asfalttia paluutien kivituhkan päälle/tilalle?
     
  13. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    Tuota on selvitetty miten/millä rahalla saatais asfaltti tai edes tiivis öljysora. Joku vuosi sitten saatiin lahjoituksena se kivituhka äärettömän karkean sepelin päälle se paransi tilannetta.

    Ymmärrän että moni haluasi ajella stripiltä pölyämäntöntä sileetä pintaa takas varikolla mutta lentokenttä on toisen omaisuutta ja meillä nyt just ei oo sellaista hynä määrää että asfaltti saataisiin paluutielle niin on pärjättävä tällä.

    Saa sponsoroida vapaasti...

    VHA
     
  14. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    No näinhän se on että ylimääräistä hynää löytyy huonosti, hyvä kun saa omat harrastusvälineet pidettyä liikkeellä. Näin takamoottoriharrastajana on tullut havaittua että koneen päällä on jokapaikassa pirusti kiveä ja pölyä. Ilman ilmansuodattimia ei voisi kuvitellakkaan ajavansa kivituhkassa. Tämä on toki vain mun probleema kun en halua koneelle syöttää kiviä.

    Mutta näillä mennään toistaiseksi. Kiitos vastauksesta!
     
  15. TeeDeeKoo

    TeeDeeKoo 3rd gear

    Voisihan sitä yrittää valella suolavedellä päivää ennen.
     
  16. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    West coast street cupin ja North black list finaali kisa.

    [​IMG]
     
    Swinger71 ja NorthBlacklistRacemaster tykkäävät tästä.
  17. Kysymys: voiko näissä sportsman ryhmissä ajaa esim. tuommoisella lättis rodilla ja turvavarusteena lannevyö ja tietenkin kypärä? Haluaisin jossain tapahtumassa testata paljon menee varttimaililla, mutta en halua asentaa 4pistevöitä ....
     
    Muokattu: 17.8.2018
  18. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Toinen kysymys: Veloitetaanko lapsiltakin täysi hinta pääsylipusta?
     
  19. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

  20. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Jessss! Kiitos. Jokainen on jonkun lapsi. :) Taidampa ottaa äitin autoon kutomaan sukkaa siksi aikaa kun me muut ollaan kisassa.
     

Kerro tästä muillekin!