Test n´ tune & SM 4 Kauhava 10-12.8.2018

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 31.7.2018.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo sanoin sunnuntaina äireelle että koettaa laittaa infoo eteenpäin Atrialle että makkaraa kisoihin :p perusduunarihan sekin sielä on mut ku riittävän moni mainostaa nii läpi menee varmasti. Ja saishan siinä Atriakin mainostilaa vai hä? :D
     
    pile tykkää tästä.
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Paikallislehti suorastaan intaantui ja mikäpä hienompi valinta kansikuvaan kuin, no, tunnistatte vanhemman herrasmiehen varmasti:

    [​IMG]

    Tässä kansikuva lehdestä:

    [​IMG]

    Wanhan ipadin reso on niin huonoa ettei tuosta valitettavasti näe lukea tekstiä kuvankaappauksena:

    [​IMG]
     
    tha022, rude1, supo ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Hienot kilpailut oli.
    Rata oli hyvä, ja varikkotilaa tarpeeksi.
    Palvelut on lähellä.
    Tiesin että Kauhavalle tulee suomen ykkös strippi, semmoinen yhteishenki siellä on.

    Junnut, Tomas JR/M 150 ja Aada JR/M 210 kiittää puuhamiehiä ja naisia.

    PS. Ja kiitoksia paikalliselle herrasmiehelle kun kävit äireen vanhalla polkupyörällä varikolla tsemppaamaan Junnuja.

    PS2. Tämä makkara pula oli käsin kosketeltavaa.
    Toinen junnuista kävi hakemassa repullisen makkaraa kaupasta, ja teki bisnestä junnuvarikolla lauantai-iltana.

    PS 3. Käkö, hyvin sä vedit selostuksen!!
     
    supo ja Herje tykkäävät tästä.
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Se on pakko sanoo näin nyybinä kiihdytysten katsojana että viikon työhuolet kyllä meni joka kiihdytyksen jälkeen unholaan. Tulivat takaisin vasta maanantai-aamuna ;):D että kiitos vaan siitä :rotfl:

    Ja olihan se erimukava huomata että Suojanenkin ajaa isoa kovaa ja on ilmeisesti pärjännyt ihan hyvin? Se heppu tietää kaikenlaista vaihdelootista ja on aina valmis jutteleen, jos kerkee.
     
  5. Fin_Diavel

    Fin_Diavel 1st gear

    Herje ja Mika.V tykkäävät tästä.
  6. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  7. arih

    arih 3rd gear

    nalle71 ja Herje tykkäävät tästä.
  8. kurko71

    kurko71 Gearhead

  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Viimesen päälle hienoja laitteita.. :cool:
     
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Onnea ja toivottavasti on kävivijöitä, että pysyy toiminta kannattavana. Toivottavasti ei tule lupaongelmia täällä, metelin tai päästöjen osalta. Ja rata on riittävän pitkä että ei tule koskaan ongelmaa huippunopeuksien kanssa.


    Itselle liian kaukana tuskin tulen käymään... Motoparkki saa toimia ainoana kiihdytyskisapaikkana itselle.

    Harmi kun kaikki kunnon autoluokat on kuollu. SM kisan osalta osallistujamäärän puutteen vuoksi.
     
    nalle71 tykkää tästä.
  11. Suomessa mikään ei ole kaukana, tämä on pieni maa ja pikitiet menee ja tulee.

    Enemmän on kyse siitä että minne ihmiset haluaa mennä tai olla menemättä, ja se oikeushan jokaisella on vapaassa yhteiskunnassa.
     
    GS, rekkamies ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Hyvin johdatti pikitie, melkeinpä pihatie (route 66), Kauhavalle. Ja johdattaa vielä useamman kerrankin.
    Kun tuota saadaan valmiimmaksi, niin paikka on mitä parhain. Kannatti käydä heti ekoista kisoista alkaen. :)
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Juuri näin.
    Se mikä kuitenkin kannattaa aina muistaa on se, että hyväkään rata itsessään ei tuo maksavaa yleisöä paikalle, vaan hyvä tapahtuma.
    Mitä parempi/yleisöä kiinnostavampi tapahtuma, sitä ”lähempänä” se on katsottiin mistä tahansa.
     
  14. pari tuttua perheen isää ja yksi eläkeläismies , jotka tunnen, ovat esimekkejä siitä että juuri tuo GS:n mainitsema hyvä rata ei tuonut heitä paikalle, koska eivät tienneet kisasta ollenkaan !!!

    Ei ollut minkäänlaista puffijuttua ainakaan Ilkassa, Eparissa eikä Eteläpohjalaisessa.
    Puffijutut samalla viikolla oli mm. Jalasjärven Rallycrossin SM kisalla, Härmän power truck show:lla ! Tarkoittaa sitä että jos ei ole lehdissä kalliita ostettuja mainoksia kisasta eikä puffijuttuja , ei moni vaan osaa paikalle.

    Lehdet tekee mielellään puffijutut, jos niiltä ostaa esim. yhden päivän sanomalehteen mainoksen. Näin nuo edellä mainitut rallycross ja Rekkatapahtuma olivat tehneet.
    Puffijutut KE-PE ja heti 500maksavaa asiakasta lisää, se on varma. Puffijutulla en tarkoita ilmaista artikkelia radasta vaan kisasta. Radan rakentuminen on mainittu useissa jutuissa ja kuvaakin on ollut, mutta se että "nyt" ollaan kisaamassa on aivan eri tilanne. Puffijuttuun on hyvä samalla ympätä kuvaa, asiaa 1-2 paikallisesta kuskista , joka lisää aina paikallisen ihmisen kiinnostusta mennä tapahtumaan. tämä on tutkittu juttu ihan gradu tasolla.

    Kisasta jälkeen päin ihan asiallinen juttu Ilkassa, mutta tuokin edellä tämän otsikon alla kopioitu Ilkan iso juttu oli vasta MA. Jos olisi sopinut pienemmän jutun SU ja ison MA niin SU aamulla moni olisi aamukaffeella lukenut sitä ja havahtunut että" nyt siellä on jo yksi päivä kisattu ja tänään jatkuu.....taidan mennä paikalle"

    Moni asia on harrastajille, lajin ihmisille itsestään selvyys, mutta normi kaduntallaaja pitää saada paikalle jollain prosentilla ja ainakin heille tieto, jotta voivat itse päättää menevätkö vai eivät.

    This is Marketing. Pitää muistaa että tarjontaa on ja tämäkään kisapaikka ei tule olemaan kannattava juttu jos katsojana on vain Amerikan auto harrastajat.
     
    Blower Camino tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Keskustelin erään johtokuntalaisen kanssa tosta asiasta mitä lähipaikkauntalaiset mulle toimitti, et ei oo mainoksia näkynyt. Se oli kuulemma ihan tarkoituksellista, asiat olivat vielä kesken ja ne haluttiin "koeponnistaa". Kaikennäköstä fasiliteettia oli aivan liian vähän jos paikalle olis tullut vaikkapa useampi tuhat ihmistä, ja kokemus sitä kautta todennäköisesti huono. Katsomot olivat kutakuinkin täys jo nyt ja aakeelta laakeelta näkee vain etummainen. Mut toi siis oli selitys ennakkomainonna puuttumiselle. Finaaleissa tilanne ptiäis siltä osalta olla aivan toinen, luvatttiin.
     
    dart -66, z 900 ja Cumminski tykkäävät tästä.
  16. Avaus oli ja meni. Olisko yökisojen ajaksi hyviä vinkkejä hotelleista? Tässä vaiheessa varmaan enää Ala-Härmää tai Lapuaa tarjolla?
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Härmän kuntokeskus. Jos rauhaa rakastaa. Keski-ikäistyneiden pleissi se tietty on mut noin niinkun raskaan ajopäivän päätteeksi varmaan ihan hyvä. On lapsiystävällinen ja pitkiin vetoihin soveltuva uimahalli löytyy.

    Toinen on Kivitippu mutta sielä vasta vanhaa sakkia on :p ja mamuja kuulemma paljo.

    Leirintäpaikkoja löytyy jokapuolelta jonkin ajomatkan päästä.
     
  18. OK, ymmärrän. Syy oli siis se että Istumapaikkoja ei ollut tarpeeksi kuin tiimiläisille ja rahaa FHRA:lla on liikaakin tilillä haitaksi asti? no ei vaiskaan, tottakai rahaa tarvii lisää ruletin pyörittämiseksi ja sen verran hyvin kyllä näkee kisaa lippusiiman takaa vaikka katsomoiden jälkeiseltä pätkältä. Niin sitä muuallakin joutuu katsomaan, paitsi Tierp.

    Pitää likäksi muistaa että normaali ensikertalainen tai erittäin harvoin lajia nähnyt saa sille lipulleen erittäin paljon vastinetta, koska hän ei tule kököttämään katsomoon kun ei tajua luokista ja ryhmäindekseistä tuon taivallista. Heille tapahtuma on enemmän kokonaisuus, jossa on autojen ja tiimien ihmettelyä varikolla (sitä ei kaikissa lajeissa saa tehdä ja se lisää ihmisten kiinnostusta tässä lajissa, uskokaa tai älkää), välillä lähtöjen seuraamissta, jne jne.

    Aina kun on katsomopaikat "kortilla" niin ihminen kyllä löytää paikan mistä näkee tapahtumaa. Itse kävin sen maapenkan päällä katsomassa ja pirun hyvä paikka oli sekin. Oisko nyt kuitenkin niin että 1000-2000 ihmistä lisää olisi ollut aika tarpeen FHRA:n kassavirran debit puolen saldoon ja tuskin ihmismäärän lisäystä olisi edes huomannut. Tiedän että hommia on ja unohduksiakin sattuu kun kädet täys hommia, mutta silloin pyydetään lisää jo paljon saatua kökkäapua.

    Hieno paikka, odotellaan finaaleita.
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ennustajia on ilmeisesti johtokunnassa vähemmän kuin ennen, ainakaan päteviä. Ei ollut kyse pelkästään paikoista kaiekti, vaan vessoista, ruoasta ja ylipäätään epätietoisuus järjestelyjen ja radan tiomimisesta. Nyt on asiat koeponnistettu, saatu kokemusta, enempi aikaa tehdä tarvittavia valmisteluja ja seuraavaks sit kaiketi täysillä.
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kuka tai ketkä muuten on promoottoreina Kauhavalla? FHRA vai joku muu? Tupala toimi ymmärtääkseni Alastarolla kiihdytyksen päänä? Eli ketä/keitä saamma kiittää nyt sitten Kauhavan kisoista/radasta?
     
    Vermilion tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!