Rumpujarrun kolina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja street and race, 22.8.2018.

  1. street and race

    street and race Gearhead

    Käytin etuveto kadetin jarruista rummut irti. Pesin pölyt. Sen jälkeen kuuluu toisesta kälä kälä ääni ajossa. Käsijarru päällä kälä kälä voimistuu. Mihinkään muuhun en koskenut kuin pesin ne paikallaa. Liekkö tuo rumpu niin kiero ja pöly vaimensi äänen. 3 kertaa jo tutkinut eikä järkevää selitystä löydy. Rumpu pikkusen laahaa yhdessä kohtaa. Muttei mahdottomia. Hassua kun ääni ilmaantui noin...
     
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    Voisko olla käsijarrun vaijeri eri asennossa rempan jälkeen ja ottaa kiinni vanteen sisäreunan puntteihin?
     
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jäikö työkalusarjasta uupumaan hylssä tai pari?
     
    passerby ja rb tykkäävät tästä.
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Pyöränpultit löysällä?
     
  5. jart$u

    jart$u Gearhead

    Onko vaimo takapenkillä?
     
    passerby, Gary Grand ja caprice305 tykkäävät tästä.
  6. street and race

    street and race Gearhead

    Ei oo pyörät löysällä. Ei oo jääny varaosiakaan kun en ottanut kuin rummun irti, jartsu tuntuu olevan aika vitsikkäällä päällä kommentista päätellen
     
  7. leemu

    leemu Gearhead

    Ettei olis kengistä jousi antautunut sopivasti?
     
  8. street and race

    street and race Gearhead

    Käsijarruvaijeri tarkistettu ei ota vanteen reunaan. Tämä piti varmistaa jo senkin takia kun vaihdoin eri vanteet alle. Näissähän vikaa että alajousi kuoleentuu mutta äkki kokeilulla oli jäykkä. Vanhemmissa opeleissa oli oikiat tapit kengille vetämässä niitä jarrukilpeen päin. Tässä typerät jousiteräs pelti lipareet...
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Eri vanteet niin ottaako pultit nyt kiinni rummun sisällä johonkin? Jos siis on pultit. Itsellä on kerran noin käynyt ja piti pulteista hierasta päistä jonkin verran pois ja se korjas ongelman.
     
  10. leemu

    leemu Gearhead

    Tämä muuten on hyvä mahdollisuus.
    Mersujen kanssa touhutessa on saanut tottua pulttien valkkaukseen, tämäntästä ottaa seisontajarrun kennkien jousiin..
     
  11. street and race

    street and race Gearhead

    Ei ota pultit kiinni. Tarkistin ensi töikseen. Puoli senttiä on tyhjää tilaa
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaverilla oli joskus kortti kuivahtamassa ja sen eukko kyytsäs sitä röihin. Räntäsade, hepulla rapula ja pisteeksi iin päälle rengas puhkesi. Peltivanteellinen vararengas tilalle. Eihän se auto liikkunut mihinkään kun aluvanteen pidemmät pultit meni rummun sisälle. Oli kuulemma hakannut peräluukkua ristikkoavaimella ja huusi että leikkaa koko paskan sentin siivuiksi ja ampuu ittensä kasan päälle. :)
     
    ramman, kuutio ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt kun tarkemmin mietin niin kävi itsellä vastaava. Ei tosin räntäsateessa rapulassa vaan vaihdoin tallilla talvirenkaat autoon. Kesävanteissa on pidemmät pultit kuin talvi enkä tuota muistanut silloin. Sain renkaat vaihdettua ja sitten ihmettelin kun ei auto liiku mihinkään.

    Hetki meni että edes löysin ne toiset pultit ja paras tässä oli vielä se, että oli yksi pultti hukassa joten vaihdoin vaan eteen lyhemmät pultit ja jätin taakse pidemmät kun ne mahtui siellä pyörimään.
     
  14. street and race

    street and race Gearhead

    Takarummun ääni loppu ajamalla, nyt sitten kihnuttaa etuset kun siellä on uudet levyt. No eipä ne paljoa laahaa kun tuuppaamalla nurmikollakin liikkuu. Nooh harrastukset jatkuu...
     
  15. kuutio

    kuutio Gearhead

    Monissa autoissahan joko etu- tai takanapaan mahtuu pidemmätkin pyöränpultit, kannattaa tutkia jos tulee pulttionkelma..
    tietty täytys muistaa ennakoida ja aina varmistaa että varapyörän kanssa käypäset olis vaikka siinä varapyörän vieressä aina mukana
     

Kerro tästä muillekin!