FHRA Night race & test n tune 31.8-2.9.2018 Kauhava

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 24.8.2018.

  1. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Ja tähän lisäksi, että kaikki skodat, audit, seatit ja volkkarit on kuplia eikä kaukana olekkaan just yhtä kylmiä talvella
     
    Cumminski ja Source tykkäävät tästä.
  2. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Liveä kauhavalta niille jotka ei paikanpäälle pääse ja niille jotka menevät vasta illemmalla kuiten allekirjoittanut aikoo tehdä.

    https://livestream.com/fhra/events/8327368

    Hienosti pelittää. Äänimurheet on näköjään selvitetty.
     
  3. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Juu... Pohojalaanen rata ei anna yhtään periksi. Pitää minkä lupaa :)

    Dusterista antautui kardaanin ristikko kuusella
    [​IMG]

    Carinasta perän tuennat.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 1.9.2018
    pantteri95 tykkää tästä.
  4. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Ei pääse näihin kapinoihin ei sitte millään...hiton duuni:mad:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    :p
     
    rekkamies tykkää tästä.
  6. Hyvin homma toimi radalla. Lipunmyyntiä olisi saanut olla myös päädyssä varikon viereisellä portilla. Harpurilaisrekka veti nopeasti ihmisä läpi ja hyvät pöperöt.

    Toivottavasti rakentavat jonkun 3-4m korkean penkan molemmin puolin rataa, että suuri yleisökin näkee jotain. Unicon patjakärryistä ei kyllä näe mitään eikä sinne asti ollut mitään kuulutusta eli 10e istumapaikkalippu sisälsi myös kuuluvan kuulutuksen.

    ah
     
  7. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Aulis,!,,!,,,,,,
    Lentokentällä radan vierestä rakennetaan penkka
    Ja lentokoneelle Hi-Jackers ettei siivet osu penkkaan
     
    pantteri95 tykkää tästä.
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Olis hieno tapahtuma, ku tehtäs katsojille vähä selkeemmäks. Ei oikein tienny minne saa ja minne ei saa mennä. Näkyvyydet radalle oli huonot. Istumapaikasta ois joutunu erikseen maksamaan. Maalaisjärkee mukaan järjestelyihin, ni homma toimii.
     
  9. OK, en minä niistä tiedä vaikka olen ollut hommaamassa kalajoen rataa 30v sitten, tosin se on pienlentokenttä, joille on erilaiset vaatimukset. Näkyvyyttä pitää ehdottomasti parantaa ja homma toimisi ehdottomasti paremmin jos toinen puoli olisi loivaa penkkaa ja toinen istumakatsomoita. Tuli muuten asuttua Kauhavalla yksi vuosi 1996-1997.
    Sinä vuonna taisin voittaa SM kultaa ja Sko unon, eli on kauhavalla ollut drag racing perinnettä jo silloin, ja enneminkin + kaikki lentosotakoulun mekaanikkojen apu vanhan kuivurin kanssa jne.

    Ei vielä ihan näytä 2000-luvun EM näyttämöltä, mutta kukaan ei epäile etteikö sitä olisi ensi vuonna. Timon veto oli hyvä vaikka oli aika myöhä ja varmaan kosteus oli juuri tiivistymässä rataan. MP ennätys on nyt Samun nimissä.

    Tänään pitää ajella katsomaan treenipäivää. Muistakaa , että on vapaa pääsy ja varmasti on nätävää. Saarisen mikolla ongelmat korjattu, monta muuta nopeaa doorslammeria, rojolan tero oli eilen tullut paikalle etumoottoridragsterin kanssa, Rajamäen Mikon Nitro pyörä ja ehdottomasti tärkeä on Blacklist. Eilen joku blacklist auto (pick up) tuli vastaan ajamalla, kun pojan kans ajettiin kotiin kauhavalta, Se oli ainakin Real Street auto !

    Kyllä on ollut niin kovettu Doorslammeri kuume jo tovin että kun saan kuljetuskalustot kotiin niin pitää alkaa se autoa hommaamaan. Tarjontaa on maailma täys, ja kuume ei lähde hota pulverilla eikä aspiriinilla , se on nyt nähty.

    Aulis
     
  10. Source

    Source 2nd gear

    Päättikö järjästäjä vai teamit että dt ja comp finaalit ajetaan tänään? jos teamit niin ymmärrän, muuten en ja ketkä td finaalissa on?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuntuu Bemareiden voimansiirto olevan kovilla, kun ne ei pääse kuin metrin viivalta eteenpäin.... :eek:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  12. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Todella vaikea löytää tietoa miten tuolla on ajettu. Ainut paikka minkä olen löytänyt on FHRA:n keskustelupalsta. Jonne on siis vain ladattu kymmenittäin yksittäisiä pdf-tiedostoja. Ei ainakaan helpoksi ole tehty tulosten saanti.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikä näköjään hyvä pito ole vain Bemareiden ongelma, tuntuu muistakin perät yms hajoilevan.
    Ja osalla aika villin näkösiä lähtöjä, kun tehoa ja pitoa on niin autot sinkoilee mihin sattuu :D
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tulipa käytyä lauantaina olosuhteiden sanelemana päiväseltään 26 tunnin reissu. Meidän kyliltä 10 hengen porukka, osa neitsyeitä moisissa kisoissa. Nuorin 20 vee, vanhin 72 vee ja edustus kahdesta sukupuolesta.

    Heistäkin nyt kaikki tietää, että Jore osaakin juosta ja Manu on myynyt Harleyn kahteen kertaan ja vielä taannutkin kaupan. Ketä lie ovat, mutta asia tuli ainakin selväksi kun se kymmeneen kertaan kerrottiin. Moni muu asia kyllä jäikin sitten neitsyille epäselviksi, kuten myös edessämme istuneille paikallisille perheille. Inside jutut eivät vaan aukea 99%:lle paikalla olleista. Eikä se, miksi la aamun lajittelurundilla lähtöjen väli lähenteli parhaimmillaan 5 minuuttia. La illalla Käkö innostui selostamaan jeppis -tavalla, kun oli kuuluttamossa ilmeisesti yksin. Sinnehän ei todellakaan kannata edes päästää pariksi ihmistä, jolla ei kerta kaikkiaan ole antaa sieltä lajille eikä yleisölle yhtään mitään.

    La illan ajattamisesta sen verran, että Black Listiä tuli katsomaan vitusti porukkaa. Oisko maailma kaatunut, jos Junnut jne päristimet oliskin pudotelleen tuoreilla silmillä vasta sunnuntaina ja katsojat olisivat saaneet sitä hubaa, joista monet tuli paikalle katsomaan. En tiedä taustoja päätöksille, mutta ei mun tarvikaan. Oon vaan katsoja, joka käytti hommaan päivän elämästään ja noin satasen rahaa. No big deal ja ens vuonna uudestaan. Ajattaminen sujui muutenkin malliikkasti illalla silloin kun ajettiin ja ajatettiin eli pari valoissa, toinen bönäriboxissa ja kolmas valmiina lineupissa.

    Suorituspaikka on mahtava ja itse Shown pääosan esittäjät eli kilpailijat, teamit ja kalusto. Itse tulen aina vaan uudelleen, mutta moni ekakertalainen tais käydä molemmat kerrat nyt(kin) yhtä aikaa. Tai sitten ei, toivottavasti.

    Just my 2 cents. Pepe Pitko / Keminmaa Finland (Area 016)
     
    Muokattu: 2.9.2018
    Cumminski, Volvo_5.7, valtope ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  16. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Juupa.
    Omat parisenttiset tässä ehdotuksena:
    - Voisiko sitä komiaa näyttöä käyttää vaikka kertomaan lajittelua yms,? Ymmärtäisi muutkin kun paikalla olevat mustahuppariset alan harrastajat (ja niistäkin pieni osa...), missä mennään. Mielestäni tässä olisi yksi selkein mahdollisuus tuoda lajia ymmärrettävämmäksi paikan päällä.
    - Paikallisien kuskien hehkuttelua lähdön hetkellä; valtaosa yleisöstä pääsisi näin mukaan kun hehkutettaisiin "Seinäjoen Suojasta" tms. Olisi enemmän jännää aika nopeasti tarjolla yleisölle.
    - Oikeasti nuo sisäpiirikuulutukset voi jättää ihan suosiolla pois, jos yhtään arvostetaan -maksavaa katsojaa-. Välillä oli vähän myötähäpeän tunne "selostuksesta".

    Jotta laji saisi suosiota lisää ja paikallinen satunnainen katsoja tulisi paikan päälle toisenkin kerran, niin selostusta saisi suunnata enemmänkin sille satunnaiselle katsojalle (>90 %), kuin sisäpiirin kaveripiirille. Jollekin se 25 e sisäänpääsystä ja toinen 25 e istumapaikasta ("VIP", hmm...) antaa lähtökohtaodotuksen, että rahalle saa ymmärrettävää vastinetta. Nyt epäilen, että suurimmalla osalla katsojista ei ollut mitään kuvaa kisojen jälkeen siitä, mitä luokkia ajettiin, millä polttoaineilla ja säännöillä mennään ja kuka/ mistä minkäkin luokan voitti.

    Parhaimmillaan lauantaina itse lähdöt rullasi tosiaan mahtavalla temmolla. Aluehan on loistava, puitteet superhyvät, ja pienillä muutoksilla maksavan katsojan suuntaan potentiaali yleisötyytyväisyyden lisäämiseksi on valtava.

    Kyllä, drag racing on parasta paikan päällä.

    AHi
     
    Cumminski tykkää tästä.
  17. Olipa hieno SU päivä. mahtavia lähtöjä, tosin taas meni muutamat voimansiirrot lähtöalueella. Taitaa huippurata yllättää monet amatöörit, katuautomiehet.

    Hienosti kulki tänään ainakin nämä: Luoma-ahon twin turbo 7,8sek, nopea 66-67 nova, Ahdin farmari vega, Ekakoppainen ford escort meni aivan pirusti.... Ja mikko sai siistillä lähdöllä Lisenssin Promodiin. Vapari kupla veti 10sek ajan... aika hurjaa menoa sekin.

    Piti aivan ihmetellä kuinka ahkeria nuoria työntekijöitä FHRA:lla on ja paljon !!!.

    Seurasin vierestä esim. kahta tyttöä burn out paikalla ja en ole koskaan nähnyt missään näin tehokkaita ja nopeita burnout paikan työntekijöitä.

    Aulis
     
    JuhaKuu ja cutlass cruiser tykkäävät tästä.
  18. Kulkuri

    Kulkuri 3rd gear

    Paljon on Kauhavalla vielä tekemistä jos EM-sarjaa tuolla meinataan ajaa. Eipä silti puitteet kyllä tapahtuman järjestämiseen ovat olemassa kun vain puutteet korjataaan

    Itselläni tuli havannoitua seuraavia juttuja

    -katsomot - niitä on aivan liian vähän ja jos ei sitä vähintään 10€ katsomomaksua maksa niin kisan seuraaminen oli todella onnetonta
    -itse maksoin tuon 20€ vip-katsomosta joka sinänsä on kyllä hyvällä paikalla heti lähdön kohdalla. Olisiko liikaa kuitenkin vaadittu että ne penkit olisivat olleet kiinnitettynä itse katsomorakenteisiin? Selvä turvallisuusriski!
    -kuulutukset. Ainakaan tuohon Vipin puolelle niistä ei meinannut saada mitään selvää. Lisäksi lauantai aamuna kun siinä nyt niitä taukoja oli vähän väliä niin sen sijaan että kuulutuksissa jauhettiin ilman aikuista paskaa olisi sen sijaan voinut soittaa vaikka rokkia. Liekkö teostomaksut hoitamatta?
    -sitten siellä oli muutama katsoja rullatuoleilla. Kiinnitikö muut huomiota miten heidät oli asemoitu? Lähdön kohdalla mutta aivan maatasossa. Heidän huoltajat saattoivat jotain nähdä mutta rullatuoliveijarit eivät vallin takaa kyllä nähneet mitään. Sääli.

    Setämies
     
    Cumminski tykkää tästä.
  19. z 900

    z 900 Gearhead

    Niin ainakin jos EM sarjaa ajetaan ja rannekkeet loppuu kesken niin kuin nyt taisi käydä......lopuksi ilmeisesti kaikille ei riittänyt rannekkeita osa ainakin siitä jonosta lähti pois missä me oltiin ,kun ihmeteltiin että pääseekö sisään ollenkaan........ oltiin ilmeisesti melko viimeisiä jotka pääsi sisään.
    Porukka jonossa kävi melko kuumana.....
    Varmaankaan riittävä määrä rannekkeita ei pitäisi ainakaan taloudellisesti olla kovin iso investointi....
     
    Muokattu: 2.9.2018
  20. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    Sää teki pienet kepposet meidän (blacklist) osalta mutta saatiin edes muutama lähtö vedettyä ennen ajoajan loppumista. Rataryhmälle aplodit loistosuorituksesta. Viikonlopun aikana taisi muutamat ennätykset mennä uusiksi. Ja väkeäkin tuntui olevan ihan kiitettävästi. Roskiksia olis voinut olla ehkä vähän enemmän niin ei olis tarvinnut etsimällä etsiä.
     
    Cumminski tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!