FHRA Night race & test n tune 31.8-2.9.2018 Kauhava

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 24.8.2018.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tähän asiaan lisänä soppaan....kesän Alastaro Nitro- kisat olivat vuosiin parhaiten järjestetty kisa,harmi vaan kun viimeiset...mutta itse olen kolunnut kisoja Motoparkin avajaisista lähtien ja olihan sielläkin paljon puutteita,varmaan osittain sen takia,ettei kukaan uskonut katsojia tulevan niin paljon.Vessoista loppui paperit jne.,mutta nyt on uusi rata ja systeemit pitäs olla tiedossa.
    Katsomoita tulee varmaan lisää,kun niitä ehditään/ rahoitetaan ..ei ne sinne itsestään ilmesty,pengerrys vaikka toiselle puolelle todella tärkeää,kaikki ei maksa katsomoista.
    Liput tai rannekkeet ei saa loppua...tilaa löytynee kaikille.
    Sitten tosiaan tuo kuulutus,tiedän,että heti sanotaan..teemme kaiken talkoilla,no siitä huolimatta,tuo kisasta toiseen Käkön Mopar hehkutus ei ole enää kovinkaan hauskaa,samoin kuin edellämainitut sisäpiirin jutut,joista tosiaan normikatsoja ei ymmärrä mitään.
    Oletteko muuten vuosiin Fhra,n kautta kysyneet,löytyisikö halukkaita toimitsijoita Juurikin Sinne Kuuluttamoon?
    Uskoisin,että sinne löytyy uusia alan hyvin tuntevia HALUKKAITA henkilöitä.
    Esko Raisvuo mielestäni todella hyvä sinne mikin taakse,yrittäjänä vaan ei mahda aika millään riittää.Mies puhuu täyttä asiaa ja jättää ne paskanjauhamiset pois.
    En ole sieltä Käköä pois ajamassa,mutta joskus vois vaihtaa joitakin lauseita uusiin...
    Itsekin yrittäjänä arvostan helvetisti,kun joku ehtii näitä asioita hoitaa.
     
    pantteri95, Cumminski, z 900 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Oujees!
    Mun hehkutuksia eikä muitakaan mun juttuja tarvi enään kuunnella, nää oli viimeiset kisat mulla.
    Mä olen kuulutushommaan kysynyt yli neljääkymmentä (40) ihmistä, kukaan ei halua tulla kun siitä ei makseta ja omat lomat tuhlaantuu pois. Mä olisin mielellään jäänyt jo aikoja sitten pois mutta tämä polte mikä mulla on lajiin on saanut jatkamaan, polte ei ole kadonnut ja tulen ensi vuonna kiertämään kisat läpi turistina.
    Meillä oli koko hiton viikonloppu ongelmia äänen kanssa ja se on vaikee laji, niin vaikea että meikältä meni hermo.
    Mä tiedän että olisi pitänyt kertoa enemmän lajista ja se ei nyt onnistunut josta nöyrä anteeksipyyntö, olisi sekin voinut paremmin mennä.
    Meillä oli race radiossa tilanne päällä noin tuhannen kertaa ja en enää halua noihin tilanteisiin mukaan.
    Pistelaskuexperttimartti ei päässyt paikalle joten meikäläisen pistelasku meni täysin pieleen joten se lasku ei oo mun laji. Onnex kuitenkin Lasse Niskavaara tuli oikasemaan.
    Kuulutukset meni muutenkin , niinkuin täälläkin huomattiin, ihan liikaa sisäpiiriläiseksi ja se ei oo hyvä homma, ei sitten millään.

    Itse ajot menivät joten kuten, mä odotin kieli pitkällä black listiä kun mä olin kerrankin saanut kattavan infopaketin Jimmyltä ja Jannekin lähetti raamit etelän vetelistä josta kiireessä aamulla kyhäsin listaa, race radion näytöllä kun ei black listin autojen aikana lukenut kuin rekkarinumerot, kuuluta niitä sitten siinä...
    Vain kolme paria black list autoa nähtiin ja taas meni hermo, just sen viimeisen kerran, heillä kun oli selvät sävelet kisasta ja ehdinkin jotain siitäkin sanomaan.
    Black List autojen tuleminen oli huomattu jo matkalla ja heistä puhuttiin varikolla paljon.

    Ajosuorituksista sen verran että siellä nähtiin tosi huippusuorituksia ja kammottavia rikkoja sekä Raitakari sai tällä kertaa takavalot asfaltin pintaan!
    Jykälle ja Dusterille tuli uus enkka, viis senttiä eteen ja jordaani poikki, edellinen ennätys oli Piikkilän Vellulla, se oli kymmenen senttiä ja vetari poikki, siis kisojen ensimmäisten lähtöjen liikkuminen kuuselta.

    Paikkana Kauhava on mahtava, siellä on tekemisen meininki ja koko ajan parannetaan ja ens kesänä on varmasti aivan toisenlainen meininki, Lentohotelli on mahtava paikka ja sotkussa ruoka oli hyvää.

    Rannekeista tultiin mullekin sanomaan ja mä en siihen pysty vaikuttamaan ja oon tosi pahoillani kun tuollaisia ongelmia siellä oli.

    Kaikenkaikkiaan kisat olivat hyvät omasta mielestäni vaikka oma suoritus ei hyvä ollutkaan.

    Nyt Fhra Race Radio saa toivon mukaan ammattikuuluttajan ensi kaudelle ja hänelle Jore ja Anki kaveriksi niin hyvä siitä tulee kun alkavat kehittämään radiota entistä paremmaksi.

    Kyllä tää vielä tästä, uskokaa pois!

    -Käkö-
     
    Catiska, jknR, AnHie65 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Järkyttävä määrä autoja hajosi viivalle viikonlopun aikana.
    Viimeisempänä Holon Nova vetäs peräs rattaat jumiin ja Laurelin Corveten toinen vetari repi ittensä irti.

    25 vuotta oon kisoja kiertänyt,enkä koskaan ole nähnyt noin paljon "romua" radalla yhdessä kisassa.
     
    Muokattu: 4.9.2018
    bbford ja Cumminski tykkäävät tästä.
  4. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Parasta viikonlopussa oli Blacklist kisat.
    Se joka on ekana maalissa voittaa eikä mitää turhaa bullsittiä.

    Täytyy antaa isot rispeksit etelän BL miehille jotka tulivat kisoihin näinkin kauas. Oli mukava nähdä livenä näitä etelän autoja joita on tullut seurattua somen välityksellä.

    Juu ja Käkön juttuja tulee ikävä,mutta elämä on.

    Miinusta... Puuttuvat käristeet. :p
     
    Peeaa ja Cumminski tykkäävät tästä.
  5. GS

    GS Gearhead

    TD:n lisäksi, kyllä. :cool:
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Itse olen käynyt molemmissa kauhavan kisoissa ja noi voimansiirtojen hajoamiset on kyllä erikoinen juttu. Mutulla väitän että yli kymmenen autoa on hajonnut.

    Mistä moinen ero alastaroon? Se betoni vai mikä?
     
  7. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Näin turistin vinkkelistä. Kauhavasta tulee varmasti hyvä. Katsomoihin täytyy panostaa. Vip-katsomossa ainoa hyvä puoli oli suuntaus, kunto oli ala-arvoinen ( hävettäis kyllä kustantaa joku sponsori sinne sotkemaan vaatteensa penkillä keikkuessaan) . Kympin "ykköskatsomo" paljon tukevampi. Kuulutuksista, pitäisi muistaa että yleisössä toivottavasti aina tulee olemaan uutta verta ja nämä kaipaavat tietoa. Luokista, tiimeistä, indekseistä, mitä tapahtuu ja miksi. Henk.koht. mielipiteeni on että selostukset rönsyili heti kun alkoi se kirkkaampi ääni kajareista kuulumaan. Vitsit on okei mut kun radalla tapahtuu niin bullshitin voi lopettaa. Toki niis väleissä voisi kertoa enempi faktaa just esim. eri luokista. Mut joo, kyllä tuosta varmaan hyvä tulee.
     
    AnHie65, Araldite73, Poni -69 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, pahimmillaan kuulutukset oli ku ois kuunnellu jonku tusinaradiokanavan tekopirteetä, viisasta ja hauskaa aamushouta. Tietty toiset tykkää, toiset ei ja pahimmilta rimanalituksilta ehkä vältyttiin. Käkön enthusiatismi ja pitkä tuohonjuuritason lajiseuraaminen jättää varmaan ison aukon kuulutusosastoon, sitä teknistä ja kilpailullista puolta pitäis tosiaan enenmpi esiintuoda.

    Pito tuolla on todella varsin erilainen kuin vaikkapa Alastarolla. Ei tainnu kuuteen jäädä ne särkyneet laitteet, mut osa niistä saatiin kuntoonkin. Ite burniksessa ei oo mitään holttia, on ku jäällä vetäis, mut sit ku rengas nappaa kiinni ni se on raju, saa olla tarkkana kaasunnoston/kytkimen painamisen kanssa. Ja sillee osaa pidosta sanoo ku toi edetty viis senttii ei viel paljo kuvaa antanut ja aikasempi kisa toisella autolla meni turaillessa, mut onhan tollakin vehkeellä ajettu Alastarolla ja Motoparkissa vaikka kuinka monta skabaa ja nyt poiki heti ku kaasua survas.

    Samoin Osku (porkkanadartti) soitti just et SS jouset muuttu etusegmentiltään nimensä mukaisiks. Niil joil rojut kesti nähtiin ennenkokemattomii keulimisia jne. Kunhan adaptoituu olosuhteisiin ni tost tulee viel eri hyvä. Jotain kuulin et betonin ja assun rajalla olis muodostunu pientä kynnystä, sinänsä ymmärrettävää tolla aikataululla kun pinnotus hoidettiin mut tollasista pitää päästä eroon jos niin on.
     
    GM -65 ja Cumminski tykkäävät tästä.
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Paljon muuten se Top Fuel Dragsteri veti nopeutta, taulussa muistan että luki 390 mut sekö olikin 490?..
     
  10. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  11. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

     
    Pertti K, z 900 ja Cumminski tykkäävät tästä.
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Heh fhra:n facebook-sivulla oli 490 :rolleyes: no vtun nopeeta mentiin silti, säpsähdin itekkin vaikka kuvasin ykköskatsomon yläparvelta, saatikka että toi video on ihan vierestä :D
     
    Muokattu: 3.9.2018
  13. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Tässä muutamat omat mietteet viikonlopusta:

    - Katsomopaikkoja oli tuhannelle hengelle ja kaikki käytössä ainakin lauantaina. Paikalle oltiin vuokrattu ainakin monsteriporukalta ne katsomot ja kolme kappaletta niitä perävaunuja. Ilmeisesti siis tuo oli se maksimimäärä istuimia mitä paikalle saatiin tällä varoitusajalla, ensi kesäksi luvattiin lisää. Todennäköisesti jonkinlaista penkkaa, jos se on halvemmaksi tulossa kuin rakentaa tai ostaa noita penkkikatsomoja lisää.
    - Ymmärrän tavallaan miksi niistä rahaa pyydettiin, kun sitä ihmismäärää siellä katsomossa ei muuten voisi mitenkään kontrolloida. Miettikää jos siinä 500 ihmisen katsomossa olisi 2000 ihmistä ja koko paska olisi kaatunut? Toki miksi 10€ eikä vaikka vitosta, en tiiä. Ensi kesänä toivottavasti (ja uskoakseni) on ilmaista paikkaa saatavilla, rahasta sitten parempaa.
    - Alueen organisointi, kulkeminen, varikko, lineup yms. Toivotaan että joku ottaa siitä alueen suunnittelusta kopin. Esimerkiksi se lineup tarvitsee oikeasti eristää selkeästi muusta maailmasta, ei pelkästään ylikäveltävillä nauhoilla josta humalainen yleisö ei kiinnostu ollenkaan. Kisoja ja niiden myötä kokemusta kun tulee niin varmasti homma saadaan toimimaan hyvin.

    - Blacklist ja muu ajattaminen. Loppujen lopuksi kisat olivat normaalit SM-kisat ja SM-ryhmät edellä niitä ajettiin. Sade päivällä sotki todella pahasti aikataulua ja kuljettajakokouksessa sovittiin kaikki muut paitsi TD ja Comp ajettavan yöllä läpi. Näin tehtiin, mutta tästä syystä Blacklist ajot jäivät harmi kyllä vähäisiksi. Sateelle ei kukaan mahda mitään, hyvä että päästiin edes tuonverta ajamaan.

    - Kuulutus. Tilanne on siitä outo, että ensimmäistä kertaa pitkään aikaan on lajin parissa paljon uutukaisia ihmisiä ja porukkaa, joilla ei mitään hajua hommasta. Ei esim motoparkissa ole pitkään aikaan tarvinnut kellekkään kertoa mitä ajoissa tapahtuu. Siihen tarvittaisiin tekijöitä, toivottavasti löytyy. Kiitos Käkölle jos tässä oli tosiaan viimeiset sun kuuluttamat kisat.
    - Esimerkiksi käsiohjelman printtaaminen ja jakaminen olisi aika ehdoton hyvä ensi kesänä? Kerrottaisiin lajin perusteet ja luokkakohtaiset inffot selkeesti. Hyvin tehdystä vois vaikka euroja maksaa.

    - Pitohan on alueella aika kova. Niitä vehkeitä hajosi aivan pirusti siihen viivalle, sunnuntailta olin seitsemän laskevinani. Varmaan se on se betonin pito mikä homman tekee, mutta hullun kova se on.

    Summa summarum, olosuhteisiin nähden kisat todella hieno onnistuminen, parannettavaa oli ja niitä toivottavasti parannetaan, mutta potentiaalia on hurjasti. Muutama kuukausi sitten ei alueella ollut vielä muuta kuin kulahtanut lentokenttä, siihen nähden on homma älyttömän hyvällä mallilla. Kiitos kaikille kaudesta, niin kuskeille kun toimitsijoille, ilo oli taas seurata ja olla mukana.
     
    pantteri95, AnHie65, Cumminski ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

     
    Pannu H-D, Cumminski, bbford ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead


    Sanotaan vaikka niin,että oppirahat on maksettu kun vieressä on tullu kuvattua eli ei enää putoa persiilleen niin helposti kun hanat avataan :D:p
     
    Pertti K, Cumminski ja Herje tykkäävät tästä.
  16. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    - Betonin ja asfaltin rajalla on kynnys, sen huomasi katsomossa asti kun kumitettiin kolahduksesta liittymäkohdalla.
    - Anniskelukatsomossa oli ainakin ihan liikaa jengiä, raput täynnä jne. Muutamaan kertaan vaikutti että hajoaako katsomo.
    - Lipunmyyntejä ja sisäänkäyntejä lisää tai muuten natikoissa jono kauhavan torille.
    - Kuulutukset oli enemmän tai vähemmän sisäpiiriläppää, faktoja tiskiin jne että jengi pysyy kartalla mitä tapahtuu.

    + Rata on saatu hyväksi ja nopeaksi. Vieläpä tiukalla aikataululla.
    + Yhtenäinen varikko on katsojan kannalta hyvä, helppo tutustua eri tiimeihin ja enemmän säpinää/lämmityskäyttöjä alueella.
    + Puitteet on mahtavat, tilaa riittää ja majoitus myös hoidettu.

    Hienosäätöä ja fhra puolelta totettelua uuteen paikkaan, ehkä osa Alastaron tavoista joutaa vaihtoon.
     
    pantteri95, AnHie65 ja GM -65 tykkäävät tästä.
  17. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Videon pätkistä koottu kooste.
    Laatu on kuraa joten katsominen omalla vastuulla.

     
    Pannu H-D, z 900, Turbiini ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mä painelen täällä tykkäyksiä vaan kokoajan :p Miksun viteoista näkee nyt sen parhaiten (tämmönen eksynyt inkkarikin) kuinka v#¿*@n nopeita noi autot todella on. Se ei ehkä välity sillä tavalla katsomoon tai ei ainakaan niin intensiivisesti kuin näemmä radan vierestä:)
     
    Miksu.1g tykkää tästä.
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Takaa sen tajuaa aika hienosti kuinka nopeesti ne poistuu ja kelaa vauhtia.
     
    Miksu.1g tykkää tästä.
  20. S-A

    S-A Gearhead

    Muokattu: 4.9.2018
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!