Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tai vaikka Carterin pumppu kun ei noi Holleyn surisijat kestä mitään. Paljon halvempiakin Cartterit suoraan Rockautolta eikä tartte edes reguja.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Totta varmaan Toni puhut.Mulla onkin hyllyt täynnä kaikenmaailman ihme billet pumppuja,mut kun ne kaikki vaatii paluulinjan,ja nyt en halua sitä asentaa.
    No katotaas nyt kun ja jos vimman taas lyö päälle,niin olis mulla aika siistejä bensalinjojakin AN-liitoksilla valmiina.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä sanoisin että tuollainen liki 600hp(nyt, myöhemmin lisää?) kone vaatii jo kyllä jotain jo tuolta bensakalustolta.

    Kattelisin siihen jotain +130 GPH-pumppua, sille paluulinjallista regua, ja minimissään AN-8 kokoisia linjoja. Näiden lisäksi lähdöt tankin alareunasta, niin että pumppu valuu painovoimaisesti täyteen. Lisänä paikka mihin saa poltoaineen paineen mittauksen konehuoneesta, vaikka edes väliaikaisesti.
    Sähköt kans sitten riittävät, ettei pumpulta jännite tipu silloin kun se joutuu sitä soppaa eniten siirtämään....

    Noi kun kerran tekee niin varmaan pelaa ja riittää bentsiina, eikä tarvi antaa suorituskykyä pois noiden takia:cool:
     
    Vermilion ja max tykkäävät tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]

    Ikävämmistä aiheista vahän mukavampiin.Hyllyjä kolutessani löysin tällaista kampetta sekä viinalle että pensalle.Talven aikana sopivaa näprättävää.
    Varmaan pitää teettää uusia AN-päitä noihin letkuihin.Kukahan noita likistäis täällä pääkaupunkiseudulla.Autoracing?
     
    Muokattu: 5.9.2018
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mihin tarttet 130 GPH pumppua muka 600hp? Riittäis puoletkin tosta?
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Voi olla hitusen yläkanttiin, mutta parempi niin päin. Jää vielä sitä kasvuvaraakin.
    Monesti pumppujen tuotto ilmoitettu ilman vastapainetta, ja kun se siihen lisätään niin tuotto tippuu jonkin verran.
    Vaikka tosta mainitusta 130GPH tuotosta se puolet kun on regun jälkeen käytettävissä kaasarilla niin kyllähän se riittää.

    Noin esimerkkinä, Aeromotiven SS-pumppu, ilmoitettu tuotto 140GPH, ja ilmoitettu että tuotto riittää "750hp naturally aspirated carburator engine".

    Kuitenkin kaikkiin kokoonpanoihin suosittelen sitä bensanpainemittausta, siitähän sen näkee että riittääkö ne kakunantokalusto paikaltaan täyteen vauhtiin, jos sellasta sattuu harrastaan....
     
    max ja xarper tykkäävät tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mutta miksei osta vaan pumppua mikä tarkotettu suoraan kaasarille riittävällä tuotolla?
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sehän on yksi vaihtoehto, jos riittävällä tuotolla sellasta on tarjolla.

    Paluulinjallisessa systeemissa omat etunsa, varsinkin kun tuottoa on reilusti.

    Kukin tyylillään, ite vaan kokenut noi asiat kuten olen yllä kirjoittanut.....
     
    max tykkää tästä.
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kaverilla hajos kutoskoneisesta kahden vuoden aikana kaksi Carteria että en kehuis niitä yhtään..... en muista mihinkä se vaihtoi joka tapauksessa nyt pelannu yli 5 vuotta ilman ongelmia uudella ei Carterilla.

    Carterit vaan lopetti paineen nostamisen.....
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Nojooh mulla on nyt kohta vuoden ruksuttanu tuo P4070 tuolla, konehuoneessa vielä eikä tankin vieressä, etanolin kaa ja hyvin on toiminu.
    Kohtahan sen näkee riittääkö se edes vähäsen kuha ton 408 saa läjään.

    Seuraava varmaan sit tuo 4600HP jos jostain syystä tuo ei nyt riitä. Miten halpoja nää on vrt. ylihintasiin holleyn pumppuihin, reguihin, paluulinjojen rakentamiseen yms ni en oikein näe järkeä niissä vaan.
     
  12. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Mulla on tollanen 4600HP Carter ja hyvin se on jo monta vuotta bensaa puskenut ilman paineensäätimiä ja painemittareita. Mielelläni kuitenkin vaihtaisin sen mekaaniseen tehopumppuun tai paluulinjalliseen racepumppuun + regulaattoriin. Ton Carterin tuottama meteli on aika järkyttävää suhteessa sen tuottoon. Taajamanopeuksissa auton sisällä suurin äänilähde on Carter merkkinen "rälläkkä" auton alla, vaikka kumia on kahdessakin välissä pumpun kiinnityksessä. Oikeat racepumput on paljon hiljaisempia. Ei oo vaan huvittanut korjata ehjää autoa pelkän metelin takia.
     
    max, Filth ja xarper tykkäävät tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Oon aina ihmetelly et jos auto tarvii moistakin pumppua ni miten se pumppu voi olla se kovin äänenlähde siinä autossa? Tai ehkä se resonoi sieltä tankin luonta sisälle paljon paremmin kun ei tota erota konehuoneesta edes tyhjäkäynnilläkään?
     
  14. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Kai tollanen +500cid motti tarvii hetkellisesti aika paljonkin ainetta, vaikka ei mikään oikea rallimotti olekaan. Takapuskurille asti vaimentimien kera tehty putkisto ei paljon sisälle mölyä, niin metelin tekee keulalla rullakeinut ja perässä se Carter. Mulla on ainakin ollut tapana ostaa mieluummin se varmasti riittävä osa kuin aluks ostaa halpa ja sitten hyvä. Carteriin päätyessä tuli varmaan säästettyä satanen tai kaks verrattuna kunnolliseen, ja useamman kesän se on jo kaduttanut. Onhan se tehtävänsä täyttänyt, mutta hermot menee siihen meteliin. Offtopicina jos jollain on kokemusta rullanokan kans kestävästä ison moparin pumpun käyttöakselista, niin saa vinkata.
    Positiivisena puolena ainakin ton kans huomaa kun bensa on vähissä. Alle 20 litran "rälläkkä" nostaa joka kurvissa kierroksia :D.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Mulla on lavalla Jazz tankin kupeessä pörrännyt tuo Holley sininen sähkispumppu.Putkistoina ihan kunnolliset 3" tuplaputket ja takapäässä Flowmaster vaimentajat.
    Ei sitä pumpun ääntä kyllä lainkaan kuule(kuulo huonontunut?).
     
    xarper tykkää tästä.
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Saako kolmen tuuman putkistoa jostain valmiina ko: pikappiin?
     
  17. 3964

    3964 3rd gear

    Osa noista tankin ulkopuolisista sähkö pumpuista on kyllä rasittavan kova äänisiä,sähkö pumppu mieluusti tankin sisään.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Noi on kyllä aivan Motonetin metritavarasta väkerretty,ja tuli varsin asialliset.Flowmasterin vaimentajat ovat käsitykseni mukaan ihan alueella.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh mullakin peltisarjat ja 3" rosterirännit alusta loppuun yksillä läpivirtaavilla rosteripöntöillä ni ei siinä hirveesti yks pumppu kuulu enää.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]

    Uusi valvebody ja kuvernööri olis sisällä jälleen kerran tehdyn totaalisen läpikäymisen jälkeen.
    Laatikko ukolta sain vielä lainaan painemittarin ja linjan jotta vois tarkkailla lotskin paineita ajon aikana.
    No empä ole näin pitkälle vielä vianhaussa mennyt ,jotta pitäis paineita kytätä.Mitähän sen pitäis sit näyttää?!
    Takuu on silti suomalainen,sillä jos luistaminen edelleen jatkuu,niin uusi rakennetaan täysin uudesta aihiosta.
    Huomenna päästään hommaa taas kokeilemaan.
     
    Camino'79 ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!