Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. hoge1340

    hoge1340 1st gear

    Hyppään tähän mukaan kun tuntuu olevan muitakin kohtalotovereita.
    1974 472 kyseessä. Kone käyty läpi ja on koeajossa. Pari juttua,
    -orggis kaasari on huono. Korjaussarja on jo laitettu mitta vuotaa ja tulvii. Milläköhän tuon korvaisi? Tai minkä kokoinen?
    -kellään jäänyt ilmapumppua hihnapyörän kanssa? Hihnat menee nyt erilailla kun pumppu puuttuu ja luistaa.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rahalla saa ilmapumpulle korvaavaa pyörää tai sitten uus pumppu rockautosta.

    Orggis quadra oli muistaakseni jopa 800cfm. Laittasin 750cfm edelin, en pienempää ainakaan vaikkei toi mikään supertehomylly olekaan.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Korjaa se orggis kaasari, holkita/holkituta läppäakseli ja tsekkaa uimurikammion pohjan vuodot. Tee myös adapteri jotta saat tarkastettua pensapaineet
     
  4. hoge1340

    hoge1340 1st gear

    Orggis kaasarista puuttuu koko huikka puoli. Osa vivustosta hävinnyt. Korvaavaa pyörää kyselin mts:ltä. Vastausta odottelen vielä. 2 sarjaa olemassa ja en ole 100 varma kumpi tuohon sopii. Joten näin ajattelin jos löytäisi pumpun hihnapyörällä jostain.
     
  5. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Prötääkö myös jos paikoiltaan nostaa kierrokset yli 4000? Jos prötää niin veikkaan että venajouset väsyneet eikä jousipaineet enään riitä kovemmilla kierroksilla.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Orggis venajouset on noissa toooosi löysät jo alunperin.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin on! Ilmapumppu tekee prötää myös jos kusee.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itellä moottorijarrutuksessa paukutti putkeen kun ilmapumpussa joku vika. En sillon tajunnut että se oli vika.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla teki samaa ensin kans kun kaasusta laski tyhjäkäynnillä, sitten lopuks jyski jo tasakaasulla. Venttiili oli sökö. Tulppasin sen ja pumppu sai pyöriä kun laakeri oli ok.
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei prötää enää ollenkaan. Tuostahan on siis heivattu yenkkilässä jo kaikki ylimääräiset "laitteet" pois, joten ilmapumppuja tai muita hässäköitä ei ole.

    Pikkuhiljaa säädellyt ja vaihdellut palikoita ja tänään moottoritietestillä pelasi mainiosti.

    Havaittuja vikoja:

    -bensanpaine olematon. Vaihdoin uuden alkuperäisen pumpun ja paineet säätimellä säädetty 0.4bar (n.5.8psi).

    -"Varmuudeksi" vaihdettu uusi HEI-jakaja (löysemmät jouset vielä bussin kyydissä). Mekaaniset ennakot 10 kieppeillä. Sytkänsäätöjumppaa vielä, kun saan jouset paikoilleen jakajaan ja uudet tulpanjohdot.

    -Edelbrockin 750cfm. kaasariin vaihdoin juuri ensiöön .407 ja toisioon .404 suuttimet

    Ainoa oire oli aivan pienenpieni viive/nykäisy, kun kierroksia laskee 3000 kieppeiltä sekunniksi ja polkaisee uudelleen. Kiihdytyspumpun kampi ylimmässä reiässä.

    Venttiilijousien (tai koko koneen kunnosta) ei ole mitään tietoa. Talvella selvinnee.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jos päätät vaihtaa kaasarin vaikka tuohon edeliin, niin paiskaa viestillä, niin saat multa sovitelaipan.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos sulla on alkuperänen mekaaninen bensapumppu niin mihin painensäädin on?
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei Ois eka orggis pumppu mikä tuuppaa liikaa painetta.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Turhia nuo regut muutenkin, ostaa vaan pumpun mikä on tarkotettu kaasarille ni ei tartte moisia kotkotuksia?
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paineensäätimen laitoin valmiiksi sähköpumppua ajatellen. Sähköpumppu jäi hyllyyn. Eipä tuosta haittaakaan ole.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Älä sähköpumppua kuitenkaan laita, niistä tulee vaan ongelmia
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. 3964

    3964 3rd gear

    Tässä muutaman vuoden sisään ollut monta ongelmaa noiden vakioiden mekaanisten pumppujen kanssa liiallisesta paineesta johtuen,korjaus on Regu tai hommata niin monta pumppua et löytää sen toimivan yksilön.
     
    Herje tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    varmaan sille mekaaniselle pumpulle mikä tuuppaa niin paljon painetta että kaikki paikat ui bensassa ja mikää ei toimi? Regulla sai alennettua pensapainetta sellaseksi mitä sen kuuluu olla.
     
    Herje tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikö tuo bensapaine ole ihan ok?

    Oliko sulla orggis jakopää? Se vanhemmiten tekee myös ongelmaa.

    saattaa olla että kysyin jo mutta en muista kellä oli mitäkin ja kuka mitäkin teki.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Unohtu vuosi 2018 jolloin kaikki on paskaa paitsi kusi. Varaosien laatu on +-0. Totta, ei tullut mieleenkään ettei voi mekaaniseen enää luottaa. Tosin parempi noinpäin ettei liian laiha.
     

Kerro tästä muillekin!