X-rungon alusta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja zero, 22.7.2018.

  1. zero

    zero 3rd gear

    No tämähän menee jo liian helpoksi kun linkkiä tulee sitä mukaan kun kysyy :odbiggrin:

    Eli tarvii sit vaan tilailla tommosia osia ja talvella rakentaa samalla kun muutenkin alustaa päivittää. Viellä on kysymysmerkkinä että tuleeko ilma vai rauta alusta, rauta alusta olisi varma eikä tarvisi takaluukussa pitää letkukieppiä ja pussillista pusseja :odeek: mutta olisi ilmassakin etunsa, varsinkin kun tolla reissataan melkein aina sillain että autossa on 500kg lihaa kyydissä :odsmile:
     
  2. zero

    zero 3rd gear

    Jatketaan tähän viellä kysymyksellä liittyen ilma-alustaan.
    Löytyykö täältä kokemuksia noista eri valmistajien valmiista ilma sarjoista, jenkeissä ovat puolustelleet että EZ airin alusta olisi ainoa laadukas alle 1500$ sarja? Rahdia tulee vaan niin perkeleesti kun jostain ebayn kautta tilaa, pyöreät 450€+alvit päälle eli se halpakin sarja tulee maksamaan yli 2000€... Lowtoysille olen koittanut soittaa sata kertaa ja laittanut mailia mutta sieltä ei ketään vastaa, liekö koko pulju lopettanut vai eikö vaan raha kiinnosta. US partsilta en oo viellä edes kysynyt kun sekin paikka on mustalla listalla :odbiggrin:
     
    Impala76 tykkää tästä.
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Rakennat itse ja otat merirahdit suomeen tota www.finn-us.com kautta

    Vaikka nuo palkeet https://m.ebay.com/itm/4-Slam-Speci...852560?hash=item35bf2fe050:g:XYQAAOSwMmBV5cU5

    Kompressori
    https://m.ebay.com/itm/VIAIR-444C-S...288794&hash=item4aadd7ea71:g:gHEAAOSwkZhWRiZK

    Säiliön saat jostain kuorma-auto purkaamolta tai jostain vanhasta koti kompurasta.

    Mulla taitaa olla neljä ylimääräistä mankkua ja jotain mittareitakin.

    Kiinnikkeet palkeille teet dn100 putkesta ja etkös sä ollut koneistaja niin teet itse ne laipat millä saat palkeisiin kiinni.
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ruotsista saa sarjan melko edullisesti
     
  5. zero

    zero 3rd gear

    Kyllä tota itse tekoakin suunnitellut olen, ja metallityöt kyllä onnistuu helposti kun töissä on laser leikkureita niin saa aihiot leikattua ja niitä sitten koneistaa. Mutta mitenkä se katsurin suhteen menee, kysyin yhdeltä niin sanoi että tarvisi jonkun näköisen lapun että ovat tehtaalaiset tai sitten lujuuslaskennat?
    Yksi mies humppilasta myös kaupitteli rautoja, tekee niitä itse ja hinta oli halpa.
     
  6. zero

    zero 3rd gear

    Olisiko antaa firman nimeä? Hansenilta olen osia joskus tilaillut.
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Et kai sä mitään lujuuslaskelmia tarvii mutta paljonko ne palkeet jaksaa kantaa niin niitä varmaan kysyykin. Tuossa ainakin slam specialties tiedot
    http://slamspecialties.com/W/load-chartspec-sheets/

    Mulla on - 63 belair farkkuun ostettuna slam ss-7 ja niille ajattelin tehdä kiinnikkeet ihan itse putkesta ja kaveri vesileikkaa mulle ne laipat. Samalla tavalla olen tehnyt - 48 chevy coupeeeseen joka on työnalla. En siis ole ostanut valmiita sarjoja.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

  10. zero

    zero 3rd gear

    Koulussa kun ruotsia opiskeltiin niin tehtiin opettajan kanssa että jos en tule tunneille niin se kirjoittaa todistukseen hyväksytty, eli ei oikein taitu toi teksti... Mutta pitääkö mun nyt ymmärtää että nää kaverit myy 1800€ koko setin missä on viellä accuairin ohjaus? :odeek::odeek:
    "eihän näin halvalla voi edes myydä"...siis raudat, säiliö, pussit, venttiilit,mittarit, letkut ja tilpehöörit, kaksi kompuraa, paineanturit :odroll: taidan lähteä ruotsin kurssille tai sitten opettamaan niille että kaupankäynnin idea on tehdä voittoa.
     
  11. zero

    zero 3rd gear

    Kai se pakko on uskoa, löysin jenkeistä yhden firman mikä myy vastaavaa settiä siellä 1499$.
    Jännä kun tuo accuairin ohjaus yksinään ostettuna on +-550$. Tarvii vähän tutkia onko noi sarjat muuten yhtään kelvollisia, koska jos on niin ei ole järkeä itse tehdä kun rahaa menee samanverran.
     
  12. zero

    zero 3rd gear

    Airmaxx osat saa unohtaa, jenkkien foorumeita luin niin varsinkin kompuroita on haukuttu, toimii kuulemma viikon tai vuoden ja tärisee sillain että pultit putoilee.
    Kai se on tässä kohtaa tajuttava että teen raudat, ostan 2600 dominatori pussit ja accuairin venttiilipaketin ja ohjauksen... Itte kun tekee niin tulee mitä sattuu tulemaan :odbiggrin:
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Juu myy siihen hintaan
     

Kerro tästä muillekin!