SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. hukkis

    hukkis Gearhead

    Jos irrallaan ollessa läpät ei jumita niin luultavasti läpät ottaa imusarjaan/välilaippaan/tiivisteeseen kiinni...
     
  2. Selli

    Selli Gearhead


    Tää jumi oli näille ilmaläpille/neulapaketille. Alapuolen mekaaniset läpät aukeavat moitteetta.
    Kirjottelen taas lisää kun pääsen käsiksi laitokseen.
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    [​IMG]
    Ei tarvii empiä miksei vaihteet löydy. Viilasin noi sulaneet suoraksi ja tyrkkäsin pesun jälkeen takasin. Vaihteet vaihtuivat nyt normaalisti! Täytyy rueta lukemaan mikä tuon rikkoo, ettei mene heti uudestaan ja minkälainen vastapeluri tuolle on.
     
  4. north

    north Gearhead

    Selli, max ja xarper tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö toi näytä ihan että olis sulanut?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    North,pirun komeet venakopat sulla! Voiko noita ostaa IKEA:sta?
     
    Muokattu: 25.6.2018
    Selli tykkää tästä.
  7. north

    north Gearhead

    Ei IKE:sta vaan IKEAn parkkipaikalta.
     
    Selli ja max tykkäävät tästä.
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Ainut mitä olen lukemalla kirjoja löytänyt syyn tähän on että kuvernööri on jumittunut. Joko kuluneen rungon,lian yms esteen tarkia. Jääny jurnuttaa ja metallinen vastapeluri söi muovisen hampaan. Sehän tässä arveluttaa nyt kun posti joskus tuo minulla kokonaan uuden kuvernöörin että jos sekin jumittaa. Sitte pitää jo ottaa loota pois ja hoonata/mitata tuo kuvernöörin pesä. Harmittaa vietävästi kun rempatun laatikon ostin ja ajokausi menee tässä peukkua imiessä :D

    Tällaset kyllä pitäs itellekkin ostella. On oikeesti hienot kopat ja näyttää vielä tukeviltakin vs perus peltiset.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Purin tota lootaa vähän. Kuvernöörin syyksi selvisi tuo nopeusmittarin rattaan lukitus klipsi. Se oli irronnut ja kulkeutuu kuvernööriin. Nyt on uus kuvernööri ja nopeusmittarin rattaat poistettu kunnes hommaan uudet.
    Outoa oli autossa muutenkin kun seissy nyt kolmisen viikkoa. Ihan pirullisen huonosti kävi. Otin tulpat veks. Siellä oli 3 sen näköistä tulppaa että todella huonosti palanut ja ihan märkiäki. Yksi tulpanjohtokin lyönyt läpi vaikka oletin noiden 300+ johtojen olleen asialliset. Kädessä kyllä tuntuu siltä että olis perkeleen vanhaa eristettä ja kovettunut vanhuuttaan. Tiedä sitten kauanko oli myyjän hyllyssä lojunut setti. Noh,uudet tulpat ja pieni korjaus johtoon ja taas kävi nätisti. Tulpat olivat muuten todella karstaiset suhteessa siihen että ehkä 8-900km ajettu mosalla ja tulpilla. Pirusti tietty tyhjäkäyntiä ja pientä kulma-ajoa. Eikä juurikaan kovilla kierroksilla. Täytyy nyt yrittää ajella mahdollisimman paljon.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Hommasin käytetyn 1850-2 Hollikan eli 600vac. Laitoin repair kitin siihen ja säädin tehdas asetuksiin. Olo ensilenkkien jälkeen on,että onko tässä edes sama moottori! Ihan helvetillisen iso ero positiivisesti vs tuo kauhtunut Q-netti. En olisi ite uskonut että noin brutaali ero oli. Vielä pitää vähän säädellä tota kun perinteinen siirtymä rokellus on tuossakin tyhjäkäynnillä.66 suuttimet,6,5 poweri ja jokin kellertävä pumpun nokka, 0,95” neula ja 25 Sqruitteri. 30cc kalvo. Kaasuun vastaa hyvin ja täyskaasulla laulaa ok. Seosruuveja avattu alipainemittarin kanssa about 1,5 kiekkaa. Alipaine on 12. Käsiin kulkeutu myös yksi 750vac ja sitä testaan joskus. Hieron tuon 600 ekaks hyväks.
    Nyt on jees fiilis kun ajattelin että noinko lussu tuosta koneesta tuli.
     
    kime2, Gary Grand, 4d sedan ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. max

    max Double Gearhead

    Näin se vaan saattaa olla.Aikasemmin tässä ketjussa totesin,että kaasarin toimimattomuuden takia oli mulla dynossa 60 hp laitumella.
    Näin varmaan sullakin oli kun motti tuntui tehottomalta.
    Ajatteles kuinka moni ajelee täysin tyytyväisenä,ja ei ole aavistustakaan siitä, että paljon enemmän olis tarjolla,jos homma olis edes vähän vireessä?
     
    Selli ja DX tykkäävät tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Hyvä että oli mitä pitikin!:cool:
    Vielä en tiedä mihin tuon nokan tulen pistämään..:D
     
    Selli tykkää tästä.
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Se oli tuon kaasarin ainut mitä ihmettelin ,kun oli joskus puhallettu lasilla tai soodalla, niin oli puhallettu myös kuula joka oli osittain röpelönä jo. Huoltosarjan kuulia tuli kaksi ja kummatkin erikokoisia :D :D Mutta pääasia että toimii!
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Hollikka sai sisäänsä 7.5pw ja 31 sqruittaajan. Siirtymän rokellus loppui näillä. Nyt pelaa kyllä smoothisti. Kick down pelaa myös ja tällä perävälityksellä tuo on oikeen kiva apu jos vetoja haluaa.
     
    Petri R. ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Aikanaan kun tuo harrastus oli aktiivisempaa ja osia oli niin yhdessä 454:ssa oli tuo rokkiorkesteri otettuna oletettavasti jostain vähän uudemmasta ja hirveästi tulpattuja lähtöjä.
    Tuntui et kyllä 454 vaan vetää.
    Sitten kiusaus kävi ylivoimaseksi vaihtaa siihen 454 tarkoitettu korvauskaasutin mikä tuli yhden 454 mukana ja vaikutti hyvä kuntoiselle ja kyllä vedot lisäänty ja sitten siihen tuli Holleyn 6210 eli 650 sb dp ja persdynolla suorituskykyä tuli kyllä taas lisää yllättävästi.
    Tosin tähän saattoi vaikuttaa myös se etten juurikaan säädellyt kumpaan rokkiorkesteria,kun en oo niiden säätämiseen perehtynyt ja holley on vanha tuttu tuollakin saralla...
     
  16. Selli

    Selli Gearhead

    Tässä on kesä cruisattu vaan. Hollikka kun reikään meni niin oon vaan ajellu ja fiilistelly/tunnustellut olisiko muutettavaa säädöissä. Tilasin nipun erinäisiä osia ja vaihdoin nyt kärkeen pumpun nokan oranssista punaiseksi. Vielä sanoisin että meni mukavammaksi tuo matelu/tasamaa ajelu. Toisiopuolelle laitoin sen kitin jolla voi nopsaan vaihtaa jousta. Kiinni ollut jousi oli todella jäykkää mallia. Nyt laitoin listan mukaan toisiksi löysimmän ja mitä alla olevaa teksiä mukailen niin ainakin seuraavaa jäykempi pitää vaihtaa. Nyt tuli sellanen inan pieni ontuminen lappupohjassa pakko kakkosella. Tää mun testi tietty on vähän huonoa tehdä tuolla aavikkoperällä, kun 2-3 vaihtokohta ei ole lähelläkään vaikka mittari kävi jo liki 140 motarilla. Ajettavuushan tuossa autossa on vielä pelottavan huono niin pitää maltilla tunnustella. Muutoin kärry pelannu hienosti. Parit puolan johdot olen sulattanut kun ei meinaa pysyä puolassa kiinni. Sulaa aika nopsaan kun kipinä on tuollainen 3-4cm :D

    [​IMG]
     
    xarper tykkää tästä.
  17. Selli

    Selli Gearhead

    jakulepi, tapio ja artsiracing tykkäävät tästä.
  18. 3964

    3964 3rd gear

    Nytkö meni lakrut?

    Öh. Tuota kepillä kusiais pesään mutta miksi ihmeessä 20w-50 vaseliinia koneessa,vaatii pitkän lämmityksen ennen kuormitusta tai käy juuri noin.
     
    Selli ja xarper tykkäävät tästä.
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Joskus tulee mieleen, että huonolla tuurilla, vinkuintiassa uuden vuoden tinalla seostetut uustuotanto-osat ja jenkkien jäykkä öljy täällä viileässä pohjolassa ei aina ole toimiva yhdistelmä.
     
    xarper tykkää tästä.
  20. Selli

    Selli Gearhead

    Ei mulla mitään vasta-argumentia ole laittaa öljyyn. Tätä Gomma öljyä olen kaikissa harrasteissani käyttänyt ongelmitta useammassa mosasta. Kylmänä tätä ei ole ikinä rasitettu maantieajoa kovemmin. Paska mäihä kaikkineen.

    Siellä on 8 ja ykkösen kaulat niin paskana kampurassa, että joutunee toisen aihion hankkii. 0.4mm jo rappuja tönärillä mitattuna. Runkolaakerit jne saanu kipeetä. Nokkalaakerit oli uudenveroiset,nokka ja nostajat myös silmämääräisesti ok.

    Piti tulevana talvena laittaa tuo välitys ja alusta linjaan mutta taisi kasvaa rahan meno aika rutkasti Noh, n.3000km kerkesin cruisailee kesällä ympäri Suomen ja nauttinu lämpösestä kesästä.


    Se mua tossa ihmetytti, tuo karstapaskan määrä tossa ajassa! V-bensalla pääasiassa ja matkaa/seka-ajoa.
     

Kerro tästä muillekin!