Oldsiin jarrurumpu Suomesta tai edes jostain?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja SQ, 7.9.2018.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tästä on olemassa vielä hienompi ( ja kalliimpi tarina).
    Oli ostettu uutena 740 farkkuvolvo, vanha 240:nenkun oli jo aika vaihtaa. Asensi ihan ite lämppärin sisähaaran poraruuvein. Kuka tietää mitä vänkärin jalkatilassa oikealla puolella muovin alla on? Vinkkinä, LH-Jetronicin ohjausboksi. Ja suoraan siitä läpi, ihmetteli kun ei ollu uus auto enää käynnistyny ja hinauttanu volvolle :p
    En yhtään muista enään summaa, mut hinta oli jotakuinkin luokkaa tähtitieteellinen siinä kaskytluvun loppupuoliskolla :rotfl:
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ni olikos se nyt millä pulttijaolla? 5x5.5 vai 5x4.75? Jarruhihnan leveyden ja rummun sisähalkasijan jos sais ni löytyy aika varmasti rokkiautosta uusi rumpu..
     
    Muokattu: 9.9.2018
  3. Se mun teoria Cadillacin eturummusta toimi vain puoliksi. Se sopii uudempiin Oldseihin:

    CADILLAC BROUGHAM 1987-1990
    CADILLAC CALAIS 1965-1976
    CADILLAC DEVILLE 1959-1976
    CADILLAC FLEETWOOD 1965-1985
    CADILLAC SERIES 60 FLEETWOOD 1959-1964
    CADILLAC SERIES 62 1959-1964
    CADILLAC SERIES 75 FLEETWOOD 1961-1964
    OLDSMOBILE 98 1975
    OLDSMOBILE DELTA 88 1971-1976
     
  4. SQ

    SQ Gearhead

    Noi Summitin ja konekorjaamon mallisopivuuslistat on jotakuinkin samat kuin aiemmin linkatussa Autozonessa, eivätkä siis pidä tässä tapauksessa paikkansa. Noissa on sulassa sovussa samalla listalla midsizet (A-body) ja fullsizet (B-body) vaikka ero on jo pulttijaossakin. Mulla on siis "iso" jako, eli 5*5".
    Se Jetstar88 on tosiaan kaikin puolin poikkeus noissa tuon ikäluokan Oldsin fullsizeissa, se on 330 pikkulohkolla ja alustan osat ihan omaa (mm. se 4,75" pulttijako) vs. kaikki muut 88:t on 425 ja 5*5" jako
    Jenkkifoorumien mukaan ainoa sopiva aftermarket-rumpu on se Kanterin kiinalainen, pakko kait se on pikkuhiljaa itsekin uskoa. Vahvin ehdokas etenemiseksi on nyt toi usarahti ellei soitto suoraan Kanterille tuo valaistusta asiaan,

    Täähän se on se kompastuskivi, mä kun nimenomaan olen insinööri ja lisäksi vielä koulutan tulevia insinöörejä, niin on lähes kaikki epäpätevyydet käden taitoihin samassa nipussa. :D

    Eivaan, kun kerran on olemassa suoraan sopiva tuote, niin mä yritän hommata sen. Jos sitä ei järkevällä raha-/työmäärällä saa, niin otetaan lähinnä paras vaihtoehto ja mennään sillä, on se sitten rummun sorvaus suoraksi tai uuden pulttijaon poraus muilta mitoiltaan täsmäävään rumpuun, ei se tosiaan tähtitiedettä ole. ;)
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Onko rumpu 11" vai mikä? Mitä ny pikaseen kattelin ni pontiacilta löytyy monen kokosta rumpua ja eri jaoilla eri mallien kesken. Niistä vois löytyä sopiva jos vaan mitat tietäis.
     
  6. SQ

    SQ Gearhead

    Se vakiorumpu pitäis olla 11*2, mutta foorumitietäjien mukaan samoista päämitoista huolimatta Chevy/Pontiac EI sovi, ainoastaan Olds. Siis jenkkifoorumitietäjien mukaan näin, faktaa mulla ei ole. Mä voin mittailla tarkemmin kun jossain vaiheessa kerkeen ottaan rummun irti, mutta nyt auto on ajossa.
    '65 on jonkunlainen väliinputoajamalli, moni osa on sellanen mitä löytyy '64 ja vanhempiin tai '66 ja uudempiin, mutta ei '65. Ilmeisesti '65 ainakin pyöränlaakerit vaihtui kesken vuoden isompaan, pitäis purkaa sen verran että saa laakerin numeron näkyviin, isompi laakeri jos on, niin käynee osat '66-'69.
     

Kerro tästä muillekin!