Mikä on oikiasti hyvä hylsysarja ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ruostekasa, 9.12.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perkele oon unohtanu, mutta sama vata se on mitä motonetissa kokeilit...

    Mulla siks tollanen lyhyt, että mahtuu auton alle ym. Jos se varsi on liian pitkä niin huono vääntää esim korkeussuunnassa ylös alaspäin, ottaa heti kiinni.


    2" pakoputki mulla tais olla se jatkovarsi mikä tohon vatan lvatan kahvan päälle sopii.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  2. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Eiks toi krymppi oo vähä sama ku lämpösovite mut kylmänä tehty.
     
  3. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Missä sarjassa? Mulla ainakin tossa Bilteman isossa on niin tiukat, et ei meinaa sormin edes saada pois avainta paikastaan. Tosin en ole niitä juuri käyttänyt. Ehkä ne käytössä sit löystyy?
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Munkin mielestä lyhyempi on parempi. Lisäjatkoa saa aina laitettua.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Bilteman sarjoissa on tosiaan napakasti kyllä pysynyt.
    Työpaikan pajalla on Etrasta ostetut hinnakas KS-tools ja joku laatumerkki (en nyt muista mikä), niissä ei pysy.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kiinalainen loota ja sirommat työkalut?


    Edit:

    Joku oli kontaktimuovia laitellut noihin lootiin, niin oli kuulemma alkanut työkalut pysymään paikoillaan
    Teippi ei ollut toimivaa vaan just väärän paksuista
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Bilteman työkalut on sirommat ja laatikot paremmat.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Kävin ostaa Ylivieskan kärkkäiseltä,sain sen 60e kun joku oli pudottanut että se kotelon nurkka oli rutussa. Ihan hyvä oli kun töissä tarvitsin jatkoa kuppiterään. Jos vielä ostaisi siihen irto adapterit erikokoisille hylsyille.
     
    Nikuzai ja Kahvipoika95 tykkäävät tästä.
  10. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Edelleen paras on Stahlwille missä samassa peltilaatikossa on tuumaiset ja milliset nätisti lokeroissaan.
    Hintaa on ammattikalujen verran mutta on ne perkeleen hyvin käteen ja kantaan istuvia kalikoita.
    35 vuotta olen ruuvannut ja tämä nyt on mielipiteeni.
    Hintahan tuommoselle on se 350-500€ riippuen mistä tilaa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Stahlwillea kovasti kehutaan ja itsekin tykkään vanhoista lenkeistä jne. Mutta koska ne on aikanaan kestäny ns.isältä pojalle niin onko kellään oikeasti kokemusta näistä nykyisistä? o_O
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mulla on joku motonetistä hommattu halpis satsi, en kyllä edes muista montako vuotta siitä on ku oon hankkinut, mut hyvin on hylsyt kestäny jopa mutterimopon rääkkiä, mut räikäthän on antautunut jo aikoja sitten.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    noin vuoden oon uusilla stahlwillen lenkeillä väännellyt ja ovat ne hyviä vielä ainakin. niiden tekemät räikkälenkitkin ovat ehjänä pysyneet.

    sen verta tyytyväinen oon ollut niihin että harkitsen ostavani toisen ison setin vielä. voin sitten kamuttaa niitä halvempia lenkkiavaimiani taas alaspäin sisäisessä kierrätyksessäni.. ( eli ei järjestyksessä: pääasialliset parhaat työkalut, ne vähän ronskimmat päätyökalut, sisällä kotona ja autoissa olevat työkalut, autotallissa olevat työkalut, kesämökille viedyt tai isälle tai siskolle lahjotetut työkalut.)

    mutta joo.. samalla hinnalla voi valita monestakin muusta huippulaadusta, ihan mistä tykkää eniten.. hazet, gedore tms muut saksalaismerkit tms..

    halvemmallakin saa lähes yhtähyvää laatua. facom bahco teng tools jne muut itämaissa tehtyjä.

    ja vielä halvemmalla riittävän hyvää laatua kun vähän tutkii mitä ostaa.. biltemat ampro jne.

    ei niiden työkalujenkaan ikuisesti pitäisikään kestää enää. :)

    mutta itse mielummin nykyään ostan sekä nimellä ja laadulla olevia työkaluja jos niitä näen tarvitsevani. halvempia kun luultavasti on jo. (ns kertakäyttöön tai harvoin tarvittavia, niitä ostelen edelleen halpoja.. sitten vasta kalliimpia jos tulee useammin tarvetta sille) eräänlaista snobbailuahan se on. bilteman 10v takuu työkaluillakin pärjäisin hyvin yli sen 10v ajan kai.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on yks 3/4 22-60mm stahlwillen satsi eikä se minusta ihmeellinen ole,hylsyt aika karkeaa tekoa. Makso vajaa 600.
     
  15. zero

    zero 3rd gear

    Kamasa/knipex/wera

    80% omista työkaluista noiden merkkien alla, ainoa mikä on hajonnut oli kamasan räikkä puolen metrin putki jatkona, sekin meni takuuseen vaikka myönsin että rikottu omalla tyhmyydellä.

    Teini ikäisestä asti ostanut työkaluja aina kun on löysää rahaa, nykyään niitä onkin jo vähän jokalähtöön, pidän fiksuna sijoituksena ostaa laatu työkaluja.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kamasan se 3/8 räikkä on aika mukavan pieni mutta itellä hajonnut sellanen ihan päreiksi ja töinen rupesi lyömään yli ja oli aina rystyset verillä.
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ite en ole ikinä ymmärtänyt tätä työkaluhypetystä. Mun mielestä noi kalliit ei vaan ole niin paljon parempia, kun halvemmat.
     
    caprice305 ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sama vika. Vielä kun koen aika usein työkaluja käyttäväni ja huonosti säilyttävän säilyttävän ja silti ne skulaa. Ei perus työkalut enää sellasta paskaa ole kun vaikka 10v sitten.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sama vika jos ihan hylsysarjoista puhutaan, kiusannu putkillakin halpoja räikköjä, ja on kestäny. Ainut oikeastaan missä olen merkkiuskollinen, on pihdit, eli knipex.
     
    Nikuzai, viikinki75 ja Karpov tykkäävät tästä.
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sen verran mennyt mullakin välineurheilun puolelle että ruuvimeisseleitä en o ostanut muuta kun pahkolaisia viime vuosina, vaikka nekin tehdään vissiin jossain vinkuintiassa. En ole saanut yhtään rikki.
     

Kerro tästä muillekin!