Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. DslCat

    DslCat Gearhead

    Olisha 6.4:lle omakin ketjunsa https://www.overdrive.fi/forum/threads/power-stroke-6-4.293193/

    Kaiva manuskat kun rekisteröidyt https://owner.ford.com/
    Sieltä löytyy kaikki tiedot.
    ..mutta pieni lainaus manuskan dieselpartista;

    Ite käytän Nesteen Turbo+ Nex 10W40:tä täyssyntikkaa kun tuota suht.huokealla saan..
     
  2. AJ

    AJ Gearhead

    Nyt ladattu tabletille pro torguen ohjelma, vaikuttaa pätevältä ohjelmalta.
    Testasin sitä tuohon käynnistymättömään powerjokeen, hpop paineet nousevat n. 1400psi:hin, ficm jännite 48V, ficm sync 1,0, icp jännite heitteli 1,5-2V välillä ja kierrokset näyttivät oleva 250rpm. Akku jännitteet olivat vähän alhaiset 11V hehkutuksen alussa. Mitä vielä pitäisi mitata? Toimi ihan hyvin ja vedot olivat tallella ja yön yli seisottuaan ei edes lupaa...
     
  3. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Löytykö syytä vielä, eikö tuohon koneremontti ole tehty kuitenkin.
     
  4. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Jotain remppaa on kuulemma tehty. Ei ole vielä selvinny että mitä. Ja juu hpop ei kehitä painetta tarpeeks. Lisää selvinnee maanantaina kun saavat osan irti
     
  5. AJ

    AJ Gearhead

    Testasin nyt aamulla autoa, niin yskähtelee ja tuuppaa pikimustaa savua pakoputkesta. Vaan ei käynnisty.
    Jenkkifoorumeilta löytyi vastaavia joissa ongelmana oli viallinen ficm, vaikka jännite oli ollut vaadittu 48V. Onko vastaavia kokemuksia?
     
  6. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Se elää taas. Hpop ilmeisesti koska paineet oli kadoksissa ja nyt uudella pumpulla toimii, mutta nyt tuntuu olevan hieman laiskempi kuin ennen remppaa.
    Vaikkakin lasku tuntuu lompakossa hetken niin hatun nosto jv autohuollon hepuille juslassa. Ripeetä toimintaa.
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    mika vm auto on? Mitka toimenpiteet, varaosat laskus näkyvät?
     
  8. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    -03 6.0
    -hpop
    -ipr paineen säädin
    -tiivisteet
    -jäähdytinneste10L
    -öljyt 15L
    -nafta suodattimet
    -öljy suodatin
    -pa suodatin kansi
    Niin ja työt 8h
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No ma vähä arvelin. Oilcoolerin alla HPOP syötöl on sihti,[​IMG] [​IMG]
    mika mene rikki ja aiheuta siinna vm mootoris HPOP pumpun hajomisen. Nyt siel on edelleen see rikkinäinen scriini paikal ja toi uusi pumppu ei oo ehkkä kovin pitkäikäinen, kun vetää paskat nielun ja ne vanhan scriini kappalet. Kannatais sielt huolost tiedustel mita sanovat siihen.
     
    SILLKARI tykkää tästä.
  10. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Juuh tästä oli puhetta autoa hakiessa mutta eipä tuo oikeen selvinny vaihtoivatko kun asentaja oli jo poistunu paikalta.
    Tehottomuuteen löyty ratkasu kun ajoin minimaxx ohjelman uusiks
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No kannata selvit, uusi pumppu maksa jonkin verran taas ja työt päälle. Nois vanhemmis on toi sihti eritäin tärkeä asia. See on pääsyyppä pumpun hajomisen. Varsinkin jos paikal on see alkuperäinen nailoninen versio. Tartis lait just see metallinen et ei hajois. laskus ois ehkkä olnu merkintä silloin ja oilcoolerin tiivistesarja myös. Kun vanhat tiivistet ei todennäköisest jää pitämä enä. Ja kun sen sihtin kunto ei selviä ennen kun cooleri on paikalta poies. Heh tietty toi coolerinki kannata vaiht samalla kun on auki, jos on alkupräisen näköinen, kun sekin tukkeutu ja alkaa ol öljy lämmöt liian korkeal. Uudempi 05 vm alkaen on jo mäntäpumppu, ja see jauha paskat läpi, mut tietty, ei mitenkään terveelist pumpule ja see sonta kulkeutu suutimille saakka, mista seura sit suutimien toimintahäiriöt. Tän näköinen oli oilcoolerin alta viimeinen mootori mitä korjailin, siinnä näky rikkinäinen sihti ja paljon sonta, mika oli kulkeutunu mootorin ja suutimin ja ne meni kaikkin vaihto arvio ehkkä n. 3 tonnia oiroja. https://www.dropbox.com/s/sez9t2w07auj51l/DSC_0389.JPG?dl=0
     
    Muokattu: 4.9.2018
  12. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Venttailen auton aiempaa historiaa. Mutta pitäähän tuokin varmuudeks uusia.
    Osaatkos kertoa mistä kannattaa tilailla uutta?
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Rockautos näky olevanas myynis tarvitavat jutut
     
  14. AJ

    AJ Gearhead

    Mites näissä toimii ajonesto, onko siru avaimessa vai kaukosäätimessä? Chevy vaneissahan se kytkeytyi pois kun kaukosäätimellä avasi ovet.
    Tällä hetkellä kaukosäädin ei avaa ovia, pariston vaihdoin uuteen.
    IPR-venttiilin vaihdoin uuteen, kun testerin näyttämä oli sille 85% ja saisi maksimissaan olla ilmeisesti 50%. Vieläkään ei möykky suostu starttaamaan, tuuppaa kyllä pikimustaa pakoputkesta...
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Seiskakolmosessa Excursionissa on ainakin avaimessa siru ja uskoisin näin olevan myös kuuslitraisissa. Itse kytkin pois koko ajoneston, ei tykänny toimia lastun kanssa muutenkaan.
     
  16. AJ

    AJ Gearhead

    Miten sen saa poistettua, ohjelmointi vai mekaanisesti?
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Excus on ajonesto avaimes, passiivinen siru. F laisissa suuril osal peltiavain. Kotikonstein et saa sitä poies päältä. Sul ei oo vika siinnä IPR ssaä. Kyllä see napsa startaessa hetkeks siihen 85 prossan, mut jos on jatkuvast, onkelma on korkeapainen puolel. HPOP pumppu ei pysty tekemä riitäväst painetta. Millaisia tietojä esitele ICP, voltit, paineet? Millai paineet nouse, pitais nousee heti jokseekin yli 500psi, muuten mootori ei startaa.Tapahtuuko synkronisointi? Miten kova mootori pyöri startaessa.
     
    Muokattu: 24.9.2018
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Seiskakolmosessa vaan piuha irti koje taulun alta, helppo nakki. Voi olla, että kuuslitraisessa ei oo noin yksinkertaista.
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...laitan siihen lisaksi videon, miten mun kuuslitranen starttaa diagnoosilla kattoen.Toki mootori on lämpöinen, mut erot on kylmän koneen aika pienet
    https://www.dropbox.com/s/5uwka2ddvteogld/video-1537272025.mp4?dl=0
     
  20. AJ

    AJ Gearhead

    Torguella luin arvoja starttauksen yhteydessä:
    Ficm 48V
    Ficm sync 1,0
    Hpop paineet 1473,4 psi
    Icp 1,9V
    Ipr 83%
    Vbatt 11V
    Flp 9,5V
    Kierrokset 160rpm
    Laitoin torguen näyttöön sama mittarit kuin dieseltechronin ohjeissa.
     

Kerro tästä muillekin!