Kaipolan impala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jummijammi, 26.9.2018.

  1. Jummijammi

    Jummijammi 2nd gear

    2000-luvun alkupuolella tuli välillä pyörittyä Kaipolassa ja mieleen on painunut erään talon pihalla aina samalla paikalla seisonut impala. Kesät talvet samassa kohdassa. Malliltaan oli neljä ovinen ja beigen värinen 61.Keulilla saattoi olla lisävalot, ehkä.
    Missähän lie auto nykyisin tai mikähän on auton tarina alkujaan?
    Muistelisin että omistaja olisi ollut eläkeikäinen viinaanmenevä mies.

    No, jos joku tietää jotain niin kiinnostaisi kuulla missä tämä "jenkki-kipinän-antaja" nykyään on
     
  2. miguelo

    miguelo Gearhead

    Ehkäpä jollain Jämsän seudun jenkkiharrastajalla olisi tietoa tämän kyseisen auton kohtalosta, osaisikohan vaikkapa vellu61 kertoa jotain?
     
    Jummijammi tykkää tästä.
  3. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    On se tallessa muttei mulla enää. Mä hain sen tuolta kaipolasta. En tiä onko nykynen omistaja täälä mutta sen vergan tiiän että aikoo auton pitää ja kunnostaa vaikka aika hyvässä käyttökunnossahan se oli.
    Sen oli aikanaan Suomeen ostanut työkomennukseltaan jenkeistä kaipolan paperitehtaan inssi ja se tuotiin Suomeen jenkkiläisen paperiduunarin mukana (cherokee inkkari). Ilmeisesti jotenkin saatiin kierrettyä silloin sitä tilapäistä autoveroa tms. Mä olin 4. Tai 5. Omistaja ja sillon ku ostin oli 69tmiles mittarissa ja kun myin niin 85 tmiles.
     
    mikkis83, passerby, Jummijammi ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Se seiso vuodesta -69 vuoteen -89 ekalla omistajalla ja ekan omistajan poika sit myi eteenpäin. Pojalta kuulin historian, hänkin jo ikämies. Oli kuulema -69 vuonna akku tyhjennetty ja -89 vuonna laitettu liemet sekaan ja ladattu ni oli vielä lähteny käyntii. Autossa oli vartavasten Suomen oloja varten tilattu lukkoperä ja lämmityslaite. Toi lukkoperä on aika harvinainen ton ikäsissä alkujaan.
     
    12345678910, Jummijammi, Roberto ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    No eikai nyt sentään ihan löytö mutta hyvä auto se oli. Sen verran hyvä et kun mun rälläkkäkäsi kaipas tekemistä ni ei raaskinu sitä laikata niin myin eteenpäin. Se oli kyl käsittämättömän hiljanen auto kun kaikki tiivisteet yms oli ehjät. Sillä pysty ajamaan normi hidastetöyssyt hidastamatta ni niitä tuskin huomasi. Nyt jos vedän esim tolla mun -60 caddyllä hidastamatta töyssyyn ni puolet autosta jää siihen töyssyn kohalle​
     
    NickKane tykkää tästä.
  6. Impalas

    Impalas 1st gear

    Mikä tän Impalan rekisterikilpi on?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alusta kun on kunnossa (lue: sellainen kuten usassa suunniteltu olevan) eikä mikään madallettu laikattu tai muu paska, niin kyllähän kyyti on hieno eikä putoo leegot suusta eikä koelaudasta tavarat...
     

Kerro tästä muillekin!