JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Ei tule ääni tiivisteistä.Mutta toinen kyssäri,miten tosta kasista sopii vaihtaan virranjakajan kannen?Onko jakaja irrotettava kokonaan tai jopa imusarja?On muuten älyttömän hankala paikka kun ei edes näe kunnolla koko kantta.
     
  2. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Onko kokemuksia Grand Cherokeesta 3.0CRD koneella ? Minkä verran menee kakkua, luotettavuus? Sisätilojen äänitaso?
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Rouvalla on -06 vaiko -07 (en muista kumpi vuosimalli) käyttiksenä. Nyt mittarissa 330tkm ja noista on se 100tkm höyllätty meillä ollessa. Kulutus mittarin mukaan luokka 8,5 matka-ajossa ja 12-13 seka-ajossa. Aika paljon raskaan kärryn vetoa ollaan harrasteltu. Eli puolet ajosta on tullut vähintään 2000 kg koukussa kiinni. Monesti koukussa kiinni on + 3000kg.

    Oikein osaa luotettavuuteen sanoa, mutta tässä remontit mitä tuohon olen tehnyt:

    -Kaikki etupään puslat, nivelet ja tukivarret kertaalleen.
    -Edessä yläpallot (koko tukivarsi) mennyt moneen kertaan vaihtoon kun aina olleet kunnolla väljät.
    En muista minkä merkkisiä tukivarsia vaihtelin, mutta aina talvirenkaiden vaihdon yhteydessä vaihdoin tukivarret. (eivät ole paha vaihtaa, kun ensimmäisellä kerralla kääntää tukivarsien pultit niin päin, että eivät ota jousiin kiinni kun yrittää niitä vetää pois). Nyt en oo kattonu oisko taas väljät nivelet.
    -hehkut ja niiden sen ohjain / rele boksin.
    - etukardaanin cv-nivelen
    - jarru levyt ja palat
    - abs-antureita sekalainen määrä
    - Pyöränlakrut / navat eteen
    - Nyt viikonloppuna pitäs laturi vaihtaa.

    Eli summattuna moottorin puolesta ei oo kun painaa menemään, hyvin on normi huolloilla pelittänyt, ainakin toistaiseksi. Oikein kosteilla, nollan ja pakkasen ympärillä olevilla keleillä laatikko antaa satunnaisesti jotain virheilmoituksi, mut toimii aivan oikein ja kuittaamalla eivät tule uudestaan.

    Melusta osaa sanoa, kun ei ole muihin saman tyylisiin autoihin kovin paljon kokemusta, mutta ei tuo minusta ole meluisa. Muovisen halpa nitisiä toki sisustus on.

    Ei ossaa oikein suositella, mutta ei kyllä haukkuakkaan. Meillä varmaan jatkossakin jeepeillä päästellää (Rouva kova jeep fani).
     
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Commanderilla joka on teknisesti sama auto on tullut 5tkm ajettua ja keskikulutus on auton
    oman ajotietokoneen mukaan 10,3. Muutamallakin Grand Cherokeella on tullut ajettua ja
    minusta tuo Commander on pikkuisen hiljaisempi, en tiedä luulenko vaan ja itse pidän
    enemmän sen "rouheammasta" ulkonäöstä, niin hiljainen on ja miellyttävä moottori.
     
  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mulla -05 213tkm ajettuna ja 10-12 l/100
    yhtä hyvä ajaa ojan molemmin puolin, no kärryn vetoon hankinkin vain,
    sähkövikoja ja vikakoodeja kokoajan ihan vitusti varmaan kori hylkii saksalaista tekniikkaa
     
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kävin vuosi sitten koeajamassa 3,0 CRD 2011 eli viimeisiä viisivaihteisella laatikolla olevia. Tuossa yksilössä näkyi huolenpidon puute: vasta 120 000 km mittarissa ja takalasinpyyhin ei toiminut, sisävalot paloivat kokoajan ja konepellin etureunassa oli iso ruosteläntti. Auton ajettavuus ja fiilis sinällään erittäin ok, hintataso suht edullinen, sisämelu pikkuisen isompi kuin saksalaisissa (Audi Q7/MB ML). Perustekniikka on toimivaa, painavassa autossa kannattaa kiinnittää huomiota alustan kulutusosiin (nivelet, puslat, iskarit, jouset jne.)
     
  7. Jooli

    Jooli Gearhead

    Käyttöautona on tuommonen 4.7 V8 grand cherokee wj vm. 2000
    Onkos kellään kokemusta miten saa toimimaan E85.lla vai pitääkö vaan ostaa muutossarjat konehuoneeseen.
    Kulutus pyörii nurkka ajossa maastorenkailla 20l/100km paikkeilla ni jotain ois kiva kokeilla :)
     
    leivonharri tykkää tästä.
  8. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Exällä tommonen jeep jossa e85 muutossarja.
    11.4l/100km keskikulutus ajotietokoneen mukaan.
    Jos päädyt hankkimaan muutossarjan niin pistä siihen semmoset pensaletkut jotka kestää pensaa.
    Mistäkö tiedän
     
    12345678910 ja Jooli tykkäävät tästä.
  9. Jooli

    Jooli Gearhead

    Hyvä tietää noi letkut, mitenkä voikin olla noin pieni kulutus :eek:
     
  10. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Nii-i, miulla toki tuo 6.1 srt ja tänään tänään keskikulutus Mli - Kitee - Mli 13,5 :D
     
    12345678910, KajS ja Jooli tykkäävät tästä.
  11. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    En tiedä onko vielä ajankohtaista, mutta alla muutamia havaintoja meidän vm. 2012 Overlandista:
    - Erittäin hiljainen sisältä
    - Mukava alusta ja erittäin tasainen kyyti. Alusta hyvin "amerikkalainen"
    - Laatuvaikutelma erinomainen, ainoa miinus penkkien nahkoista. Nahkat on halvan oloiset ja kuskin penkin reuna tuntuu kuluvan kaikissa näkemissäni autoissa jo 100tkm kohdalla ruman näköiseksi
    - Moottori jaksaa liikuttaa todella raskasta autoa oikein rivakasti tarvittaessa, mutta moottorin ääni on hieman karkea nykymittapuun mukaan. Kuulostaa siis isolle diesel-moottorille muutaman vuoden takaa.
    - Kulutus ollut sekalaisessa ajossa koko ajan. 9l/100tkm, mielestäni erittäin vähän auton paino huomioiden
    - Jeepin merkkihuolto tuntuu olevan asiantuntevaa ja tällä palstalla vaikuttava "Jamant" (Jeep korjaamon omistaja) on erittäin pätevä kaveri auttamaan jos sormi menee suuhun.
    - Niin ja tämähän on oikea maastoauto verrattuna esim. X5 tai Q7, eli voi lähteä huonommallekin tielle.

    En näe mitään syytä, etteikö nykyinen auto vaihdu tuoreempaan saman malliseen jonkun vuoden päästä.
     
    Muokattu: 25.11.2018
    rane58, 12345678910, päivystäjä ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jamantia voi täältäkin päästä kiittää neuvoista! Aikamoinen tietopankki!
     
    rane58, KajS ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Bensa koneinen Jeeppi haussa talvikäyttöön. En ole vieläkään päässyt koe ajamaan joten se ratkaisevin vielä puuttuu. Kattellu xj cherokeestä Wj grandiin. Kaikissa näyttäs olevan puolensa. Muutama kysymys: Xj cherot nauttii rapakon takana aika kovaa mainetta. KJ:stä ei niinkään. Onko tuo uudempi cherokee reippaasti heikompi ja lelumpi kuin vanha? Sitten Grand cherokeet, näistä on erittäin vaikea saada järkevää kuvaa. Wj:tä sanotaan huippu autoksi ajaa ja kestää. Kunnes joku kirjoittaa että kannet palaa jo tyhjäkäynnillä ja autolla ei tee mitään maastopolulla. Vanhasta grandista manitaan että 96 jälkeen on kestävämpi vaihteisto?
    Eli osaako joku suomen kielellä kertoa lyhyesti mikä noista vois olla se järkevin talvikäyttöön ja satunnaiseen metässsä/ umpihanki ajoon. Lähinnä onko merkittäviä eroja kärrynvedossa, sohjossa ajamiseen, varaosien hintoihin yms.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    98 zj osat edullisia usasta,joku vuosi ollut eukolla ,ihan ok,lootan jäähyputkessa olevan kuulavenan vaihdoin metalliseen parempaan,lisä jäähy keulaan,ei onkelmia lootan kanssa .perät rupesi vinkumaan 150tkm kohdilla.(luulin nuorempana että dana olisi hyvä perä mutta aika leluja,chevyissäni ei oo perä remppoja paljon tehty paitsi öljyn vaihtoja) joten tilasin jenkeistä kitit molempiin ja vaihdoin kaikki laakerit,nyt hiljainen.uudempaa en ottaisi.toisaalta tasainen laatu kun kaikki alkaa viheltää kerralla.toiset on umpimätiä ,toiset ei jos massattu ja pidetty jotenkin normaalisti.
     
  15. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mielenkiinnosta miksi et ottaisi uudempaa Grand cherokeetä? Omien tutkimuksien tuloksena alkaa ZJ vaikuttamaan siltä seuraavalta autolta. Uudempi siksi mietityttää kun niitten hinnat liki samat kuin noitten ZJ:n. Harmittavan vähän kuulee mitään noista KJ cheroista. Toki on paljon ahtaamman näköinen ja pienemmällä koneella. Mutta tuo 3.7 olis kaiketi varma kones kun on 3.9 seuraaja joka on taas slantin seuraaja. Slantti ja 3.9 koneinen mopari pihasta löytyy ja molemmat huolettomia moottoreita, tähänasti pelkät huollot riittäneet pitämään kunnossa.
     
  16. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    taisi tulla mb sotkemaan uudempiin tulos tavoitteita joten kaikesta karsittiin,koneesta tuli hitec .98 5,2 jtec on vielä perus 8 ja patarautaa,siitä en löydä kyllä kuin hyvää,toiminut kuin digikellot aikoinaan.osat helppo saada usasta tai euroopasta ja aika halpoja,alempi diginäyttö on skeidaa mutta eipä sillä mitään tee jos osaa huolehtia ovien sulkemisesta ja kusipojan täytöstä tms. tiisseli tekniikkaan en koske tikullakaan kuten ed vesipumppu jo todistaa
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Aux Water Pump...jokin lisävesipumppu joka kytkeytyy samoin kun ilmastoinnin kompura.

    Mihin se tarvitsee tuota ?

    Voisiko siihen laittaa vaikka sähköpumpun, letkujen perässähän tuo näyttää olevan...tuosta magneettikytkimen liittimestä ottaisi vain ohjauksen sähköpumpun releelle...pumpun tilalle saattaisi sopia vaikka jokin A/C Bypass Pulley, jolla korvataan A/C kompressori silloin kun ei ole ilmastointia.

    https://www.pedparts.co.uk/product/1799/bosch-12v-electric-water-pump-circulator-waterpump

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 12.2.2019
  19. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Sähköistä pumppua myös itse ajattelin kun tu0n alkuperäisen hinta on mitä on.

    Siitä alkuperäisestä liittimestä saisi varmaan sille ohjauksen mutta nykyinen pumppu
    pitää poistaa kun sen laakeri on rikki, eli pitää ääntä, tutkin ensin että voiko sen korjata.
     
  20. timant

    timant 2nd gear

    http://colorado4wheel.com/manuals/Jeep/KJ/Jeep KJ CRD tech tips from LOST forum posts.pdf ->viscous heater bearing fix, pitäisi olla korjattavissa.. muistelen että sama osa olisi Toyotan 3.0 D4D mutta varaosa varmaan samanhintainen ellei purkuosana löydy?
     

Kerro tästä muillekin!