Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. C '70

    C '70 3rd gear

    Ohjekirjaa lukasin siinä sanottiin vaan että auto käyntii ja valot päälle. Tiedä sitte onko joku täpänny pistokkeen irti täytyy viikonloppuna tutkailla montulla enemmän.
     
  2. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Jatkanpa eilistä keskustelua vaihteisto-ongelmastani.

    Eilen imin öljyt lootasta. 300km ajetut öljyt ihan ruskeat. Vaihdettu vanha sekä uusi öljy oli tosi kirkkaan punaista. Tein tarvikesuodattimeen reiän, jos se sieltä ahdistaa. (uusi MOPARin suodatin tilattu)
    Kaadoin öljyt ja hieman uutta takaisin lootaan ja samat oireet jatkuu. Pistin sitten sähköpostia Autogearille samalla kun tilasin ATF +4 öljyt sieltä, että mitä he veikkaisivat.

    Epäilivät ettei öljyn laatu tai suodatin vaikuta noin paljon vaan mahdollisesti on turbiinivika.
     
    Muokattu: 23.10.2018
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    No joo. Siis mullahan on sana loota ja siitä alkoi oleen turbiinin lukko lopussa. Täryytti jatkuvasti ja heijas kierroksia. Vaihtelin itsekin öljyjä, mutta ei vaikutusta. Kaadoin öljyn sekaan Dr trannyn shudder fixx mönjät motonetista ja loppui oireilut seinään. Katotaan miten pitkälle pääsee. Mutta pakko sanoa että on tää 42rle huonoin näistä tähänastisista Ultradrive lootan muunnoksista. Sebringissä ja 300M:ssä ei ollu koskaan mitöön ongelmaa 41te ja 42le lootan kanssa, mutta nää renaa jatkuvasti.
     
    elkamiina tykkää tästä.
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Jep. Tuota mönjääkin suositteli kokeilemaan juurikin tuohon mahdolliseen lukon luistamiseen.
    Epäilinkin joska tää Red Line on liian liukasta öljyä, varsinkin jos turbiinilukko on ehtoopuolella.

    vaihdan nyt ravenolit ja uuden alkup. suodattimen sekä tuo shudder fixx-tuubi sekaan.
    katsellaas mitä seuraa.
     
    Muokattu: 11.10.2018
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    äkkiseltään vaikuttaisi että redlinen öljy on tyypiltään ns. pesevämpää kuin lootassa ennen
    asustellut liemi. jos tosiaan muutamassa sadassa km:ssä muuttuu väri ruskeaksi.
    ja se irronnut lika voi saada aikaan monenmoista oiretta.

    yks tuttu kaveri kerran ei käsittänyt merkkihuollossa saamaansa kohtelua kun olivat
    kieltäytyneet vaihtamasta X5 bemmiin loota öljyjä huolto-ohjelmasta poikkeavalla
    km määrällä. (ei ollut varmaa tietoa edellisestä vaihdosta)
    ja syy oli kuulemma ollut juurikin tuo mahdollisesti irtoava lika ja varsinkin
    jos oljymerkki vaihtuu. ilmeisesti eivät halua turhia riskejä ottaa...
    noh, kaveri tästä suivaantuneena vaihtoi ajopelinsä sellaiseen johon kuulemma saa vaihdatettua öljyt silloin kun haluaa.
     
    elkamiina tykkää tästä.
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    tuo kierrosten heijaus matalilla nopeuksilla voisi johtua turbiinilukon solenoidin
    temppuilusta joka on vaihdettavissa ilman lootan irroitusta. omakin crd tekee tuota ajoittain.
    solkku on hyllyssä mutta ei vaan ole "kukaan" vaihtanut..
     
    elkamiina tykkää tästä.
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    Nyt on hemppaan vaihdettu laatikkoon öljyt. 4L öljypohjaan, ja 4,5L huuhdoin läpi. Laatikon kyljestä en saanut paluuputkea irti. Otin edempää irti siitä neliöstä alumiini palikasta. Mikä se muuten on? Siis niissä laihduttimenputkissa heti ilmastoinnin kompuran alla.
     
  8. opa175

    opa175 1st gear

    Morjesta kaikille!

    Olen uusi foorumilla, vähän taustaa.
    Nykyinen auto MB ML 320CDI (W164) - ennen sitä Volvoja joku 7-8kpl.

    Mersulla ajellut nyt n. 1,5 vuotta, jo Mersua hankkiessa poltteli 300C hemillä mutta lopulta valinta kallistui kuitenkin mersuun. Ei tullut silloin edes koeajettua hemiä.

    Nykyisin tulee kuitenkin niin vähän kilometrejä että tuntuu hölmöltä maksaa tonnia veroa vuodessa.

    Havahdun nykyisin siihen että huomaan olevani taas nettiautossa selailemassa 5.7/SRT8 malleja :D

    Auttaako tähän mielisairauteen muu kuin hemin hankinta?

    Onko SRT8 malleissa radikaalisti kalliimmat varaosahinnat? (jarrut, alusta, jne...)

    Jos tuommoista hemikoneista menee koeajamaan niin mitkä asiat tärkeimpiä mihin kiinnittää huomiota? Paljon olen tätä ketjua lukenut, mutta pitää vielä jatkaa lueskelua :)
     
  9. N1ko

    N1ko 3rd gear

    Normi hemin varaosista en osaa sanoa mitään, mutta tämän viiden vuoden aikana mitä SRT on mulla ollut, ei ole tullut mitään kauhean kallista esiin. Jarruremontin tein EBC:n levyillä ja paloilla ja alustan osina olen käyttänyt Moogin osia, kummatkaan ei tunnu yhtään huonommilta kuin alkuperäiset. Merkkiliikkeessä kyllä tuntuu, että olis SRT-lisää. Ehdottomasti suosittelen SRT:tä, niitähän on sopivasti neljä myynnissäkin:)
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Taitaa SRT:ssäkin olla veroja useampi satanen vuodessa.

    Itellä reilu vuosi sitten sama tilanne, mutta kun käyttiksessä neliveto tarvii olla, eikä sellaisia budjettiin mahtuvia oikein ollut tarjolla (yhtä takatuuppari-Hemiä kävin tyypittämässä ja 3.5 AWD:tä), niin päädyin sitten E500 4maticiin. Eihän sitä parkkipaikalta meinaa löytää, mutta hyvin olen tykännyt. Bang/buck minusta Mersussa parempi (ainakin sen hetken tarjonnalla). Mutta onhan Crysyssä semmosta Amerikan fiilistä, hyvässä mielessä. Että ehkä vielä joskus...
     
  11. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Se on termostaatti
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Niin vähän päättelin kun, että on termostaatti, lauhduttimeen jää siis vanha öljy huuhdeltaessa? Olis tarvinnut irrottaa putket, ja puhaltaa vaikka paineilmalla lauhdutin tyhjäksi.
     
  13. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Voisin harkita 'entertain the idea' tämän myymistä ulkomaankeikan johdosta ja sieltä ehkä päivitykseen uudemman generaation SRT Jeep.
    Sisar SRT kampe
    [​IMG]
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  14. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Mä tekisin valituksen suoraan Red linnelle. Sieltä saattais jotain tapahtuakkin.
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Jostain luin että Hemin pakoputkesta kun ottaa Samsoniten matkalaukun pois, ja korvaa läpivirtaavilla pöntöillä, vai olisiko parempi jos vaihtaa taka pöntöt läpivirtaaviksi. Kumpiko kuristaa enemmän? :D
     
    Muokattu: 18.10.2018
  16. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Matkalaukku pois ja suorat putket alkuperäisille änkkäreille on todellinen Bang for Buck -viritys. Lepuutuksen kytkeytyminen kuuluu kabinettiin, jos osaa kuunnella. Sopivat äänet ulos. Karjaisee mukavasti läppä auki.
     
    toyota... tykkää tästä.
  17. softail

    softail Gearhead

    Pari kertaa kyseiseen puljuun tehnyt reklamaation sekä tiskillä että netissä heidän omien kanavien kautta ja palaute ollut aina, että kiitos ja otamme kaikki palautteet huomioon että asiakaspalvelumme olisi parempaa!!!! enkä todellakaan valittanut asiakaspalvelusta...aina;)
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kehtaako sillä sitten vielä matka ajoa ajaa, jos ei mitään pönttöjä laita? Jossain ollut et tehot tippuisi alakierroksilta, ja jossain et nousisi... Lepuutuksen saan pois vissiin tolla intune i2 kapulalla. En ole sitä vielä päässyt testaamaan ku sysler seisomassa, ja maasturi ajossa ny.
     
  19. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Kyllä kehtaa. Matka-ajo on nautintoa. Eikä tipu tehot alakierroksilta tämä on täyttä asiaa ymmärtämättömien paskaa. Totta munassa hempalle pitää antaa enemmän heinää mikäli hengittää enemmän. Ennen sytkä- ja polttiskarttojen optimointia munkin hemppa aivasteli imu- ja pakoputkimuutosten jälkeen.

    Eikä sitä lepuutusta tartte poistaa oikeastaan minkään muun kuin jonkun taakan vedon takia, mutta laatikkosoftalla voit valita matka-ajoon ns. kovan vitosen D:n sijaan ja lepuutus on pois ja tämä tapahtuu niinkin monimutkaisesti kuin vaihdekeppiä sivulle liikuttamalla:cool:

    ps. takaisin D:lle vippaamalla sulla on taas lepuutus käytössä...
     
    toyota... tykkää tästä.
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onko kukaan laittanut xenon muutossarjaa pitkille valoille? Tuli laitettua led-bar maskin taakse. Oli jo toinen kerta kuin erehdyin siihen, täyttä sontaa oli tämäkin. Edellisessä Audissa oli ilmeisesti oikeasti hyvät valot xenon sarjoilla kun lisävalot tuottaa kerta toisensa jälkeen pettymyksiä.
     

Kerro tästä muillekin!