Ford 306 rakentelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Sultzi, 14.1.2017.

  1. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Mitään ei ole tapahtunut, taloprojekti ja yksi väliprojekti vienyt kaiken ajan ja valuutan :D

    Mutta silti sain vihdoista viimein amerikan maalta paketin, näyttää hyvältä :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Painoa tuli 43,61lbs.
     
    sepi-ukko, FUKK, mikkis83 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Moottoripornoa PARHAASTA PÄÄSTÄ !!!:cool:
     
  3. puna niska

    puna niska Gearhead

    Helmee.
    Anna talon olla.
    Keskity olennaiseen.
     
  4. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Voi tota BRYANTin kankea ja tämä EI OLE mitään (FORD)homoeroottista kannanottoa :)
    Mahtavaa nähdä näitä osia, mitä pikkulohko "nielee" sisäänsä ! Puna niskaa mukaelleen, mökki sikseen :D
     
  5. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Eipä vieläkään suurempia tapahtumia. Koittanut saada etupään tukivarsia ja ripustusta siihen kuntoon että saisi auton siirrettyä uuteen talliin ennen talvea.

    Tässä kuva tallista juuri maalattuna:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Amerikan poika lähetti lisää herkkua, eli Dart SHP 4" porauksella (männät on 4.030"). Jospa vaatimaton vapari mosa pysyisi kasassa :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Myin kiinalaiset läppärungot pois ja tilasin ATPowerilta englannista ida jaolliset rungot (akselittomat), nämä on nyt sellaisilla mitoilla myös että mahtuu ilmanputsarin kanssa konepellin alle sekä imukanavan pituus on nyt ~5mm sisällä kolmannen "aallon" optimaalisesta pituudesta imukanavalle. Ja ennenkaikkea nämä näyttää moninkerroin paremmilta kun ei ole rumia adaptereita välissä jne.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    teippi-mikko, janihei, sepi-ukko ja 17 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Eikö sitä tiettyä mäntää saanu 4" poraukselle vai miks 0.30? Ootko jo veivit löytäny? Mikä ton imusarjan valmistaja on, onko noi kaikki ida jakosii vai löytyykö idf kans? Tuloo aika komee paketti:)
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno motti tulee kyllä.
    Eiköhän SHP palvele tuossakin käytössä enemmän kuin hyvin, tukevia plokeja ovat.
     
  8. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Ostitko suuttimet kiinasta? Jos kyllä niin heitä roskiin ja osta saksasta.

    nim. yks suutin jämähti auki
     
  9. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    4.030" poraus on yleinen kuin näkkileipä niin sillä mennään, joka tapauksessa Dartin lohko on vain raakakoneistettu (poraus, dekkitasot sekä nostajan reiät), joutuu joka tapauksessa porauttamaan oikeaan kokoon. Veivit on olemassa jo myös, pitäisi olla kuvia topicissa niistäkin, tuli autoverdilta omilla mitoilla (pituus ja alasilmän koko) sekä moottorin vaatimukset huomioon ottaen. Imusarja on perus Speedmaster79 kiinalainen (tuli ostettua koko sarja jossa oli ne jenvey sf kopio läppärungot, nyt vain imusarja jäljellä), ida lienee yleisin kun niitä käytetty aikoinaan fordissa tuollaisella imarilla?

    Finjectorilta ostin suuttimet ja ostan myös jatkossa, sen verran täytyy suomalaista suosia ja en lähde riskeeraamaan edes tälläistä vaatimatonta vaparimottia jollain kiinalaisilla paskoilla.
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  10. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Tarkista myös se imusarja, mulla etsittiin kauan savutus ongelmaa, kunnes lopulta tutkittiin imusarja, ja sieltä löytyi huokonen 8 sylinterin kanavasta. Sieltä imi huohotus höyryt suoraan 8 pyttyyn.
     
  11. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Tässä imarissa alapohjassa oma alipainepankki, joka sulkee aika hyvin laakson. Mutta nuo kaikki alipainereiät tulee joka tapauksessa hitsattua kiinni kanavista, täytyy vaikka samalla tarkistaa säröaineella kanavat lopuksi.

    Ja suutinasiaan mainitakseni vielä että tähän tulee myös 8x egt, auttamaan mahdollisissa diagnosointi ongelmissa. Toki en silti laita mitään epämääräisellä alkuperällä olevia suuttimia kiinni.
     
    J.J. tykkää tästä.
  12. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Ei kauheita tapahtumia vielä, talven aikana toivottavasti edistyy reilummin, nyt on auto hinattu uuteen talliin ja pääsee ekaa kertaa lämpimään touhuamaan :)
    [​IMG]

    Tuli myös täytetty hommattua tallin moduuleihin, perus boxoa, mutta toiminnee omassa käytössä hyvin.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nosto-ovikin saapui, täytyy se myös asennella paikalleen :)
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, Imusihti, FUKK ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Tosi siisti talli ja muutenkin hieno projekti, muista lisätä talliin moottorinnostokoukku, mun tallissa semmosta ei ollu, niin piti ostaa nelimetrinen 4"*4" palkki ja laittaa se kattoristikoiden päälle ja siitä välikaton läpi kettinki vinssille... :)
     
  14. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Nappasin kiertokangista pari parempaa kuvaa (autoverdi)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    TT-Speed toimitti Maxxecu Pron sekä Maxxecu PWM modulen jolla ajetaan tota mezieren vesipumppua. Tässä sisäinen tupla lambda controlleri 4.9 antureilla sekä 12x sisäinen egt plus paljon muuta :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sepi-ukko, Remmiveto, NickeR ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Keväällä dynoo?
     
  16. puna niska

    puna niska Gearhead

    Nätit on kanget.Onko noissa joku pinnoite kun näyttää kuvissa bronssin väriselle ja ennenkaikkea onko tuolla joku funktio vai pelkkää silmäkarkkia?
     
  17. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Ens kesänä tarkoitus ainakin saada auto leimattua, katsotaan saadaanko varsinaista konetta kasaan ja dynoon vielä kesän aikana vai ei, leimataan vakiolohkolla ja kansilla ensin.

    Lienee vain puhallettu ja jokin suojaöljy päällä. Materiaalina näissä on 30CrNiMo8 ja painoa tuli loppujen lopuksi 541grammaa pulttien kanssa (ilman laakereita) joten ihan kohtuulliset h-profiileiksi 5.625" pitkinä. Joku viisaampi voi materiaalista jotain sanoa jos tietää paremmin :)
     
  18. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Täytyy sanoa, että ilo olis nähdä tuo hoppa ja dynopaprut !!!:) SLEEPER !
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sinäkin sait sitten omat Verdit. Hyvä. Stefan kertoi minulle kun omia tilasin että.tavara on Buforsille seostettua kanuunan piipputerästä. Tehty kestämään shokkeja.
    Taotut billet aihiot.

    Hyvä valinta ECUksi, minulla V10;iin samanlainen hyllyssä. Tuohon saat suoraan RealDashin app tabletin mittariksi ja säätökoneeksi.
     
  20. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Realdash ja Maxxecun oma mittaristo tarkoitus saada käyttöön tabletin kautta, kunhan keksin keinon sulauttaa sen vanhaan kojetauluun fiksusti. Realdashilla tarkoitus ohjata myös SP-leinoselta tulevia sähköpurkkeja jotka korvaa auton kaikki vakio sähköt.

    Maxxecuun sen takia päädyin kun on 2x sisäiset laajakaistat + 2x sisäinen nakutunnistus + 12x sisäinen egt (8 luonnollisesti käytössä) + DBW tuki (tämän toimivuus toki vielä kysymysmerkki, aika näyttää miten toimii) + riittävästi inputteja ja outputteja koska autoon tulee paljon antureita lämmöille, paineille, nopeuksille + tuki järkevään closed loop sytkänkatkontaan ja throttle blipille kun käytössä on sekulaatikko.

    Ilmansuodatin tuli ITG:ltä, omilla mitoilla tehty. Vähän tönkön näköinen se on konehuoneessa, mutta tuolle kun teen kiinnityspohjan, niin siihen on myöhemmin myös mahdollista kokeilla erilaisia airboxeja.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    teippi-mikko, sepi-ukko, sleepercooler ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!