Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. -tl-

    -tl- Gearhead

    Ne on niin valmiita ja onnistuneita autoja ettei mitään paranneltavaa löydy...
     
    ramtouch tykkää tästä.
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    tsipi, Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

  4. -tl-

    -tl- Gearhead

    mikkis83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    mikkis83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Just kaveri linkitteli minun Faceseinälle. Itse oon joskus kylmätyypit tämmösellä ottanu 2000 luvun alkupuolella ja kuuleman mukkaan olis ollu vielä Esa Pakarisen entinen vaunu. Muutama näitä on Suomeen tullu ja oliko ihan Neloskonneella joku.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Neloskoneella ja "vaijerikardaanilla"?
    https://auto.howstuffworks.com/1961-1963-pontiac-tempest1.htm
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Muokattu: 22.10.2018
  10. -tl-

    -tl- Gearhead

    Ihmettelinkin tuota takapyörän asentoa. Aika eksoottinen tuo vaihteisto/taka-akseli paketti.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. kossuvissy

    kossuvissy 3rd gear

    isalmela tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei corvairkaan ollut muihin aikalaisiinsa verrattuna.

    kts. NTRL:n sivuilta NHTSA raportti PB211015 vuodelta 1972.

    Naaderin yms. autonvihaajien propagandakampanjan materiaalit edelleen tunnetumpia mitä todellisuus.:poff:
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuo 3/4" paksuinen joustava rautalankakardaani kestää kuulema isolohkonkin perässä. Jostain luin että olivat tehtaalla testanneet akselia siten, että pyörittämään laitettu viritetty 389cid kone oli täysiltä kierroksilta pysäytetty lukitsemalla tuon akselin toinen pää kerralla. Akseli käy kierteellä pari kierrosta ja palautuu takaisin, kestää. Jotain "superstock" tempestejä on ollut 421cid superduty koneella ja tuolla voimansiirrolla (The Farmer Beswick?)
     
  14. juhapih

    juhapih Double Gearhead

  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Olen kyseiseen raporttiin tutustunut. Mulla on -63 Corvair, joskaan 300 m:n ajosuoritteen perusteella en osaa arvioida ajo-ominaisuuksia kovin syvällisesti.
     
    12345678910, Bluestone, sdfsd ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. miguelo

    miguelo Gearhead

    Tämän huutokauppa sulkeutui viime sunnuntaina, perinteiseen tapaan huudot alkoivat nousta vasta loppuvaiheessa.

    GT Cortinasta tehty ylin tarjous oli 5510 euroa, joka huutokaupan loputtua myöskin hyväksyttiin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. timant

    timant 2nd gear

  18. GULF

    GULF Gearhead

    mikkis83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

  20. leemu

    leemu Gearhead

    Muistan nöösinä lukeneeni koeajoraporttia jostakin autolehdestä.
    Tiesi jo silloin, että harvinaiseksi jää. Hinta oli kai aika tähtitieteellinen.
     

Kerro tästä muillekin!