Työkalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja -VVL-, 25.12.2014.

  1. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Mulla on Mastech MS8233B, on riittäny omaan käyttöön. Ohm alueella vertasin MS8229 tuloksia ja samoja näytti.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mites se onnistuu?

    Eli tongin roskiksesta irto säätimen ja mittalen sen toimiiko oikein
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllähän antureiden vastusarvoja voi mittailla jos esim. Lämpöanturi tuntuu että ei oikeen toimi jne. Ja on niitä ollu jotka "hiipuu" ja vastusalue heittää esim. 50ohm tms. Jolloin tulee jo moottorinohjauksellisia ongelmia mutta joita auton oma diagnostiikka ei ymmärrä ilmoittaa muuten kuin esim seossäädon vikakoodilla :)
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Silikonimittajohdot nimenomaan tuppaavat pätkimään liittimen juuresta.
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    onneks mun ei tarvi mitään ihmeen tarkkaan mittailla. mutta silti en ihan halvinta rohjaketta enää halua ostaa niihinkään hommiin. ne halvimmat kun näyttää usein ihan mitä sattuu vähänkään vanhempana.. etenkin kylmässä tai ylipäätään ulkona kosteessa..

    tuo mun meterman 5xp se on kyllä hintansa jo tienannut. silloin joskus (oiskos siitä jo 20v. yli 15v ainakin on) pähkäilin ostaisinko halvimman fluken vai tuon joka oli kai 30-50% halvempi silloin. (muistanko väärin vai oliko meterman joskus fluken "halpamallisto"?)

    mullahan oli siis -98 ostettu/lahjaksi saatu fluke, mutta joku mulkku sen varasti koulussa, ja sen tilalle sitten jouduin jonkun ostamaan. ja köyhänä halvempi oli järkevämpi vaihtoehto. ja onhan se riittänyt ihan ok mun tarpeisiin. tuo non contact eli johdossa kulkevan virran tunnistin sisäänrakennettuna oli silloin eri kätevä toiminto. onhan mulla niitä kynämallejakin mutta kiva kun on mittarissakin sellanen.

    päätin silloin että jos tarviin parempaa mittaria johonkin sitten se tarvii ostaa ja 5xp jää varalle.. mutta jos vain kertaluontoisesti tarvitsen, vien tutuille sähkäreille mitattavaksi sen ongelmatapauksen. edelleen vähän sama tilanne kyllä. halvalla pärjäis mutta vähän laadukkaamman haluaa.

    tuossa mastech ms8229, tuo desibeli ja valon mittaus on vähän turhia ominaisuuksia mutta lämpöanturia aattelin että sitä tulisi joskus ihan käytettyäkin. ja tykkään ideasta että se mittari varottaa käyttäjää jos johdot ovat väärässä paikassa. siihen kai syttyy valo mihin johto pitäisi mennä jos on kääntänyt kytkimen eri alueelle ja johdot on väärin.

    --------------
    noita fluken johtoja ihmetellyt jo kauan kanssa. yhdessäkin vaiheessa oli outoa että varaosina myytiin parempia kuin mittareiden mukana tulevia. ja lopulta kaikki erilaiset tarvittavat johdot eri päillä maksoivat enemmän kuin itse mittari ja sekään ei koskaan ollut halpa. ja että tuntuu että kaikki tykkää silikoni johdoista käytössä.. paitti että ne joutuu niitä ostelemaan vuoden pari välein uudet. (onko se vain rajua käyttöä vai heikkoa laatua?)

    olikos se just fluke jolla oli sellaset kätevät alligaattori/hauenleuat jokka aukesi ööh.. ruisku tyyppisesti painaen.. ei siis normaalisti sivusta clipsimäisesti aukeavat.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Aijaa? :eek:

    Edellisessä duunissa oli fluke silikkajohdoilla eikä niitä tarvinnu uusia kun kerran ~9v aikana mitä siellä olin ja kummiskin ainoa mittari talossa ni käyttöä oli ihan jonniinverran o_O
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Toivossa on hyvä elää. Minulla on n. 6 vuotta vanha kallis Fluke mikä sittemmin päätti pimentyä. Reilu 100,- Eur per vuosi tuli sille mittarille hintaa. Ja sitä on käytetty aika vähän, vain omissa harrastehommissa autotallissa.

    Onneksi siellä oli varamittarina vanhempi kiinanihme. Se sentäs pelaa vielä.
     
  8. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Biltemastakin saa, omassa käytössä olleet ihan hyvät. Mittarina olen tykännyt u-nitin vehkeistä, ne on näyttäneet kaiken riittävällä tarkkuudella omiin kötöstyksiin. :) https://www.biltema.fi/tyokalut/mit...ttalaitteisiin/tarttumakynsi-2-kpl-2000024209
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Ihan vaan varmistukseksi....
    Niissä on kaksi sulaketta, oothan tietenkin ne katsonut.
    Ja muistaakseni joissakin näyttöruutu on kontaktipinnoilla yhteydessä piirilevyyn.
    Saattaa olla, ettei ne painaudu kunnolla yhteen?
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Itseasiassa tuossa mallissa on kolme sulaketta. Ja ne on kunnossa. Tuosta näytön kontaktista piirilevyyn en tiedä. Se on mahdollinen vika mutta voipi olla jotain muutakin.
     
  11. JKF

    JKF Gearhead

    Nyt Fluke vetää T110, T130 ja T150 kaksinapaiset jännitteenkoettimet takaisin. Syynä huono piuha.
    Lienee Flukekin tinkiny piuhojen laadusta jossain vaiheessa.
    Pätkivä yleismittarin mittajohto ei ehkä vaan aiheuta niin isoa haloota, kuin nämä jännitteenkoettimet.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Just vähän aikaa sitten sain tommosen fluken jännitteenkoettimen,ihan kelvoton piuha eikä laukaise vikuria.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mistä löytys 1/4" vääntiölle magneetti bitsi pidike. Hermot menee kun vääntelee torx yms pultteja auki ja kärki irtoaa aina hylsystä ja on jossain hankalassa paikassa onkia se esille.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Öööö.... eikö noi suurin osa porakoneen kärkipitimistä oo joko lukittavia tai magneetilla? o_O
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Melkein vaikeampi löytää pidikkeitä, missä ei ole magneettia tai lukittavaa...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei porakoneeseen, vaan 1/4" vääntiö räikkään. Noihin ei meinaa löytyä...
    Tai sit en vaan osaa käyttää oikeata hakusanaa netissä.
     
    Muokattu: 29.10.2018
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jaajuu, nyt ymmärsin :D

    Wurthin versio ainaskin töissä toiminu ihan jees :)
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Tykkään käyttää akkukoneessa pitkiä kärkiä ilman mitään adaptereita eikä välttämättä muuten onnistukkaan ilman. Wurthilta saa ihan hyviä kärkiä.
     

Kerro tästä muillekin!