80 luvun camaron 2.8 V6 vaihto 5,7 V8.iin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 900, 1.11.2018.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Onko mahdoton tehtävä? Mitä muutoksia vaatii ?
     
  2. Ei kai se mahdotonta ole, mutta taloudellisesti taitaa olla halvempaa ostaa valmiiksi kasilla oleva. En tiedä, mitä kaikkea tuo vaatii, mutta luulen, että voimansiirto ja jarrut varmaan vaatii ainakin päivitystä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joskus täällä luin vastaavaa topiccia ja eise ihan niin halpaa/helppoa ollut kuin olisi luullut. Varsinkin tosiaan kun kasikoneisia saa välillä aika halvalla.
     
  4. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    eikö samalla vaivalla laitta LS:n niin on suurempi hyöty :poff:
     
  5. z 900

    z 900 Gearhead

    Joo kasikoneisia saa kyllä usein aika halvalla,mutta !! ne on yleensä
    305.sia ja tehottomia?
    Nyt nettiautossa halvin 2,8 2800 €
    Halvin 5,7 8600€
     
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    No. Jos on vaihtamassa 5,7:aan joka tapauksessa, niin tehon kannalta lienee sama ottaako keulalta pois hukkapätkän vai ankkurin :) Tulee vaan halvemmaksi ja helpommaksi muut muutokset, jos kone on valmiiksi 8. 5,7 on ulkoisesti ihan sama kone kuin 305. Eroa ei päältä näe kuin valunumeroista ja joskus ei niistäkään.

    Ja saahan tuosta 305:sestakin ulos sen 300 hummaa bolt on. Toki samoilla bolt oneilla saa 350:sestä 350+ hummaa.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Monesti tuntuu f bodyissa hinnat alkaen olevan; 3-4k 305 ja tosiaan jotain 6-7k 350. Ostaa sen halvan jos muuten miellyttää ja siihen vaihtaa 350.

    Jos 2800€ on 2.8 niin eise enää kaukana ole 305 pelin hinnasta.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jouset, vakaajat, jarrut, kone ja laatikko.
    Pieni lukoton perä ei kauaa kestä kasia, vaikkei polkisikaan(mikä tuskin on vaihdon tarkoitus..)

    Sitten kun noinkin ison rempan autoon jo tekee, niin koppaa pitää vahvistaa connectoreilla ja laittaa parempaa iskaria, puslia, tukivarsia, jne. ...ja kappas vaan kun auto onkin kalliimpi kuin ne kasimallit, joissa saattaa jo olla tarvittavia herkkuja asenneltuna.

    Ei sillä etteikö kannata jos pitoautoa tekee, tai saa puoliilmasia osia kavereilta.

    Itselle tulossa just 2.8 autosta 383 ja vaihdettavien osien lista on piitkä vaikken varsinaisesti vaihda kuin pakolliset ja kuluneet :mad::confused:
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei siis ollenkaan mahdotonta, kun vertailumalli on olemassa.:cool:
     
    z 900 tykkää tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole paljon aikaa kun oli tollanen vanha Metro-Auton kirjoittama lappu alustan, jarrujen jne. eroista naaman alla. Niitä eroja ei ollut.
    Peräkin taitaa olla ihan sama sekä kutvosessa että 1RokZetassa.
     
    Sierra ja xarper tykkäävät tästä.
  11. z 900

    z 900 Gearhead

    Ainakin rockkiautossa näyttäis jarrut ja monet muut osat olevan ihan samoja
    2.8 ja 5.7 ?
    Alustan osat näyttäis ainakin kaikki mitä rockkiautossa vertasin niin olevan ihan samoja.?
     
    Muokattu: 1.11.2018
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ekat perät oli vissiin 7.5" 10bolt ja sitä "vahvistettiin" 7.65" lautasella. Ja jossain vaiheessa tuli levyjarrut taane. Tehdas on muuten tunkenut näihin myös ainakin 3 erilaista tomaattitoosaa manuaalien lisäksi.
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kallistuksenvakaajat kutosessa 26/18mm, IROCissa 32/23mm
    Jouset on eri, konevaihtoehdosta riippuen ja IROCssa lisäksi omansa.
    Takajarrut kutosessa rimpulat rummut, IROCissa rimpulat levyt. Edessä tais Irocistakin löytyä vakiona nuo onnettomat yksimäntäiset satulat, mutta kaksmäntäiset oli optiona.
    Itsellä menossa ehkä alkuun vakiot etujarrut, mutta vaihtuu Gen 4 levyt/puristimet. Nämähän vaatii sitten vähintään 16" vanteet.

    Tuo pikkuperä on kutosessa lukottomana aina. Se "vahvistettu" pikkuperä ei kestä lukottomana riivaamista myöskään. Katotaan miten talven aikana ehtii, mutta jos vanjhat merkit paikkansa pitää, niin ensi kesänä mulla on autossa edelleen lukoton pikkuperä alla, kunnes poksahtaa..
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se "pikkuperä" kestä lukollisenakaan, 3 hajotin ennenkuin uskosin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eipä kestä, ei..
    Mulla on Camaronttiin varattuna jo Fordin 8.8 akseli, mutta kun koko tekniikka on vaihdettava ja muita pikkujuttuja vielä jonossa niin voi talvi käydä lyhyeksi.

    Tää kun ei ole ainoa työmaa vapaa-ajalla.. Työnantaja tosin on suhtautunut kivasti oman ajan tarpeeseen, kun antoi joulukuulle kaks viikkoa ylimääräistä rakenteluaikaa lomautuksen muodossa..:eek:
    On vaan hankintakassasta pois.:(
     
    Powerstroke ja Mudracer tykkäävät tästä.
  16. Ihan noin uteliasuudesta, niin millaisen kiinnikkeen meinasit rakenella torque armille?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa yks versio.
    [​IMG]
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!