305 bolt on viritys dynoarvot ennen ja jälkeen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 900, 8.11.2018.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Muhkeet tehot ja väännöt.

    85 heppaa STP takapyöriltä (ehkä 70 heppaa nykynormein) ja 113 nyyttonia vääntöä.

    Just just.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ottivat varmaan flektin irti
     
    xarper tykkää tästä.
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Miten maksimiteho tuli ulos 5500rpm kohdalta vaikka niillä oli melkein 300asteinen nokka. Joku nykyaikainen kone kiertää 300 asteisella nokalla 8000rpm.

    Taisi olla vähän niinku niitä mainosasteita.

    Tuolle pitäis olla joku standardi, nuokin kun olisi ilmoitettu millin kohdalta niin 300 asteinen nokka olisikin muuttunut 235 asteiseksi!

    Hyvät tuotot silti.

    Vaan on niissä kyllä pienet pakoventtiilit, härregyyd en oo tiennytkään että ne on vakiona noin pienet. Nehän on pienemmät ku volvon vakiovenat, ja mulla on omassa 1.5" eli saman kokoiset ku noiden virikansissa... :p
     
    z 900 tykkää tästä.
  5. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Summit nokka
    Sum1103 288 298 214 224 .444 .466 112 1600-5200
     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, eli 0.050 kohdilla asteita onkin vaan 214/224.

    Tuohon pitäis saada joku standardi, vaikka millin kohdalta.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ei kukaan täällä millään milleillä pelaa.
     
    Catiska ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No sitten vaikka siitä 0.050 kohdalta. Kuitenkin jostain muualta ku siitä esinokka-alueelta kun heittokellon viisari just ja just värähtää...
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Just tuosta oli puhetta Niemensivun Sepon tykönä Porissa. 80-100hv takapyörätehot jostain lepästäkin ei ole kuulemma ihme.
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Sitten ihmetellään miks ne on niin laiskoja... :D Hyvin tuli potkua vakioalakertaan kunnon kansilla, mitähän olis antanut tasapäämännillä 0-dekissä?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mieli tekis sanoa jotain v6:sesta tähän väliin vaan en sano :D
     
  12. 3964

    3964 3rd gear

    Nuo kannet toimii hienosti saaste puristeisen 350 päällä.
     
    z 900 tykkää tästä.
  13. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    En ehtinyt kuin alkuun saakka mutta pellisarjoilla, putkistolla ja katin poistolla 6hp!
     
  14. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tossa tuli rakenneltua '85 Capricen 305:sta, alkujaan kai 150 tai 160 heppasta LG4-tyypin konetta. Flättimännät, World S/R kannet ja Lunati Voodoo 256/262 laahuri, valusarjat ja vakiotyyppinen imusarja Rokkiorkesterilla. Puristukset 9.5:1. Täytyy ens kesänä kellottaa GPS:llä jollain sopivalla suoranpätkällä varttimailin loppunopeus niin pääsis vähän kartalle tehoista. En usko että dynoon vien. Vakionokkahan tuossa oli aivan munaton ja puristukset kai alkujaan 8:n paikkeilla. Hyvin lyhyen siirtymän olen vasta koneella ajanut, käy se ainakin vähän terävämmin kuin vakiona, jos ei muuta... Video.
     
    caprice305 ja fenix tykkäävät tästä.
  16. Roc

    Roc Gearhead

    Hyvä testi mutta osoittaa vaan karulla tavalla, ettei vieläkään ole ”järkeä” virittää 305:sta. Euro/hevosvoima suhde ei vaan osu. Koko yläkerran osien hinnalla hommaa jo vm 92-97 5.7 LT1:sen tai 5.3 LM7.
    LT1 kunnon pakosarjoilla ja nokalla on jo +350hv ja LM7 400hv.
    Kyllähän tuollanen 300hv kone on kiva, mutta 400hv on huomattavasti kivempi. Varsinkin jos euroja menee sama määrä.

    Suomen lainsäädäntö tietysti sanelee jotain ainakin tiettyjen mallien kohdalla mutta harvassa taitaa olla ne mitkä on tuomittu kulkemaan 305:sen voimin.
     
  17. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kannet maksoi 400€ käytettynä, nokka sen 200-300€, männät pari satkua ja niiden vaihtaminen veiveihin jotain. Tiivisteitä, uusia pultteja, laakerit, jakopää, öljypumppu, öljypohja, maalia ym. siihen päälle. Samalla rahalla olis varmaan löytäny tehokkaamman käyvän 350cid koneen jostain, mutta itse ajattelin tämän nimenomaan niin että haluan kunnostaa auton alkuperäisen koneen semisti pussihousumielessä ja samalla siis tehdä elämäni ekan auton moottoriremontin ja perusvirityksen halvalla. Nyt kun tällainen harjoitustyö tuli tehtyä "tonnilla", niin helpommin uskaltaa alkaa seuraavaksi tekemään kalliimpaakin konetta :)
     
    PauliR, caprice305, LPV ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa muistaa että ei se pelkkä kone tee autosta "nopeaa" 305 Tbi koneiselle komerolle jäi vartilla taakse Hemi Charger ja pari LS6 koneista Impalaa tolleen niinku esimerkkinä.
     
    PauliR, caprice305, LPV ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    305 lohko ei varmaan palkitsevin virittelykohde, kun esim 350 moottori aihioita löytyy helpommin tallien nurkista lojumasta.
    Valitettavasti oma harraste tuomittu kulkemaan "vakio 305" voimalla ja puolustukseksi todettakoon, että muun liikenteen tahdissa pysyy mainiosti ja bensan kulutus on v8 moottorille arveluttavan alhainen.:)
     
  20. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Sen verran viilaan pilkkua, että meniköhän tossa väännön kohdalla sulla laskukaava väärinpäin? Artikkelin 154 käpälä-paunaa lienee kuitennii about 200 Nm.

    Ei sillä, ei tolla väännöllä siltikään kuuhun mennä.

    -JJ-
     

Kerro tästä muillekin!