Volvoon alusta/iskarit????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Camino'79, 9.11.2018.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin ja iltaa hyvät katsojat.

    Kellarin puolella jo tiedustelinkin mutta ongelma on siis tuo käyttöauton alusta, lähinnä iskunvaimentimet ja niiden saatavuus.


    Potilas on 2003 mk2 v70 volvo 2.5t AWD ja siihen pitäisi nyt löytää uudet iskarit ja ainakin taakse jouset kun nyt siellä on kuoleentuneet nivomatit.

    Perinteisillä osatoimittajilla on tarjota vain sachs ja monroe merkkeinä joista kumpaakaan en haluaisi laittaa koska sachs on liian veltto ja monroe TODELLA pintakova eli kriteereinä olisikin vakiokorkeus, jämäkämpi kuin vakio/sachs mutta kuitenkin miellyttävä ja hintaa koko setille mielellään alle 1k€.

    Nyt siis kaikki osatoimittajat kaivelemaan kuvastoja :D
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tonni on budjetti niin eikös sillä saa uudet nivot euroopasta? Suomestakin jopa?
     
    jariha tykkää tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on monroet,menee hienosti nimismiehen kiharassa. Oikein etsii kaikki kuopat vaan todetakseen miten hyvät ne on.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nyt ei ollu nivot haussa kun en tykkää niistä(kään) vaan lähinnä haussa esim. Bilstein b6 tai muu vastaava jämäkämpi iskari mikä ei kuitenkaan madalla autoa :)
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Omituinen maku sulla iskareiden suhteen, töiden puolesta ajanu vaikka ja millä vermeellä plus itellä oli omegassa yhdessä vaiheessa monroet ja silloin totesin että ei enää ikinä o_O pintakovat mutta kummiskin löllöt kun lähdetään oikeasti ajamaan mutkatietä, aivan paskat mun makuun :confused:
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisko sit vähän riippuvainen autostakin. Ainai saschejja oli turkkilaisia ja Argentiinassa tehtyjä. Luulisin että on eroja missä autossa mikäkin toimii. Itseasiassa mulla oli ennen monroeta lipit ja niillä ei voinu oikein ajaa kun meinas paikat tippua hampaista.
     
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kato löytyykö bilsteinin b6 mallia mistään.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pistin passattiin monroet taakse. Iskarit oli puolassa tehdyt ja jouset australiassa.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos lukisit mun viestit ni huomaisit että oon yrittäny löytää mutta kun ei niitä tunnu löytyvän taka-akselille kun on awd.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu edellisessä duunissa kävi pirusti tätä samaa korimallia olevia volvoja eli kokemuspohjaa on ihan kattavasti mitkä tässä on mimmoset, siksi en niitä monroeja haluakaan. Sachsilla super touringit jo siedettävät mutta silti haluaisin vähän enemmän jämäkkyyttä olematta kuitenkaan pintakova o_O

    Luulis että täältäkin palstalta löytyis joku jolla on yhteyksiä esmes bilstein/koni jälleenmyyntiin? Kyllähän noita kw variante 2 alustoja yms. Löytyy mutta budjetti menee yli plus on sit jo "liian" hifi noin niinku talviautoon plus se madallus ei oo hakusassa o_O
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ja tää liitty miten yhtään mihinkään?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    tähän? Eli jos valmistusmaa vaikuttaa iskarin ominaisuuksiin saman merkin sisällä?
     
    urho3 tykkää tästä.
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Kaikissa monroeissa on sama stagi.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Siihen vaikuttaa jouset paljon minkälainen se on ajaa. Rakenna itse säädettävät tolpat.
     
  15. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tietäiskö nee Volvofoorumilla paremmin kuin täällä "kysy karpovilta" sivustolla :D
     
  16. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Kannattaa muuten huomata sellainen pikku seikka, että jos autossa on ollut nivomatit uutena, niin (taka)jouset ovat huomattavasti löysemmät kuin ei-nivojen kanssa eli pelkkä iskareiden vaihto ei riitä. Monestihan näin vain tehdään nivomatin kovan hinnan vuoksi ja sitten ihmetellään löysää peräpäätä.

    Henk. koht. mielipide, mutta mulle iskari ja monroe ei kuulu samaan lauseeseen, ikinä. Paskempaa laatua saa hakemalla hakea.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ite laittaisin kyllä kiltisti kättä taskuun ja ostaisin uudet Nivot maksaa mitä maksaa, on ne vaan niin hyvät.

    Tuolla joku myy UUSIA normaali Sachs iskareita https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2642001

    Maksaa muuten saman Rock Auto:ssa...joten nuo ei ole kalliit, Rokkiauton sivulla kerrottu myös hyvin alustakoodit, jotka löydät siitä autosi tyyppikilvestäsi.

    https://www.rockauto.com/en/catalog...harged,1422065,suspension,shock+absorber,7556

    IPD:n sivuilta löytyy koodi avain...

    https://www.ipdusa.com/products/7889/115622-rear-shock-p2-s60-v70-xc70

    Sitten ostat lisäksi normaali jouset, tais olla V-Parts:lla luokkaa 80e kipale...jep.

    https://vparts.se/fi/v70/volvo-v70-...k-till-volvo-v70-xc70-utan-nivareglering.html
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joskus oli E46 Bemmissä upside down Bilsteinit, enkä tykännyt. Pintakovat olivat. Työnsivät loppumetreillä öljytkin ulos. Ostin tilalle keltaiset säädettävät Konit ja olin kyllä niihin tyytyväinen
     
  19. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Offtopicia, mutta jos teillä kanssaharrastajilla on jäänyt nurkkiin lojumaan tuollaisia öljynsä menettäneitä, kieroja tai muuten vaan rikkinäisiä, yleensä keltaisia, monotube bilsteinejä, niin otan niitä vastaan. Maksan kyllä lähetyskulut. Tarkoitus on opetella niiden purkaminen, huoltaminen ja säätäminen eikä uusilla kestä harjoitella. Kiitos.
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead




    Juu siksi nimenomaan olisinkin nyt uusimassa iskarit JA jouset joka nurkkaan kun siellä on ne nivot takana.

    Ja sport truckille; ei ne nivot kyllä ole oikeasti hyvät eikä tarkoituksenmukaiset ellet ole karavaanari tai muuten vaan ole koko ajan vetämässä kärryä.

    Ja kyllähän volvofoorumilla varmaan enempi on kokemusta volvoista mutta uskaltaisin epäillä että täällä ois enemmän ihmisiä jotka on sellasessa duunissa että pystyisivät töiden kautta selvittämään saatavuuksia ja hintoja esim. Nyt niille koneille tai bilsteineille ym. Paremmanluokan iskareille. Koska jousien saanti ei ole mikään ongelma. o_O
     

Kerro tästä muillekin!