Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    hmm... FICM lokikan puolen voltit menee liian alas, ei sais tippu alle 10V. Joku on akut vajaat, jotaakin häikkä maadoituksis. Niitä on siinnä aika monta, kun katto pitkin sisälokasuoje. Mustat piuhat. Mut askarruta see IPRn 83 prosentti, paineet menee hukka, tai sitä ei kehity tarpeeks nopiast. Toki jos ei mootori jostaakin muusta syystä startta, prosessori koitta pitaa paineitä maksimissä, eli IPR on täysin auki niinkauan kun lähtee. Ooks FICM n kans mitä tehty joskus. Missas päin vaikutitkiin. Oliks sa jossakiin Porin nurkil? Mul ei oo täl hetkel kans 4 pinnistä versio tossa ylimääräisena. Kaverin yksilö on, mut ei oo kerinny korjama sitä viellä, vois kokeil toisensa kans. Heh pitais korjat see sit saa vaihtokappaleen. Jos nyt sais inspiraatio......
     
    Muokattu: 26.9.2018
  2. AJ

    AJ Gearhead

    Ficm:lle ei ole vielä tehty mitään, täytyy tutkia sitä samalla kun vaihdan dummyplugit standpipet. Joutuu sen siitä edestä kuitenkin ottamaan pois.
    Akut on testerin mukaan kunnossa, lainasin töistä Toyotan akkutesteriä. Jännitteet kyllä putoaa nopeasti starttauksen yhteydessä, ainakin torquen näyttämänä.

    Niin ja Porin seudulla vaikutetaan.
     
    Muokattu: 28.9.2018
  3. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Akun jännitteet kyllä putoo aina startates kun hehkut on päällä 2min...
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo varmaakin, mut see n 10V ois hyvä ol lokikan puolel. Mul oli joskus onkelma startimootorin kans, veti jänniteet alas ja käynistyi ihan miten sattu. Mut AJ l on jotaakin häikkä korkeapainen puolel. Noi stanpipet ja dummyplugit kannata tarkast ja vaihta jos väheekin tuntuu huonolt.
    .
    .
     
    Janne76 tykkää tästä.
  5. AJ

    AJ Gearhead

    Mikäs pikaliitin näissä olikaan mikä kannattaa muuttaa? Oliko polttoaine vai öljyn puolella?
     
  6. Janne76

    Janne76 3rd gear

  7. jaakos

    jaakos 1st gear

    Terve taas, nyt lakkas foord starttaamasta yhtäkkiä, niin onko näistä mennyt sitä vaihdekepin asentotunnistinta? Huomenna mittaan tuleeko startille virtaa vai ei niin selventää että kummassa päässä vika. Vikan kerran pyöritti niinkuin akku ois loppunut ja sen jälkeen ei oo sanonut mitään niin vois starttiin kohdistua.. virtaa on

    Ps enkö osaa käyttää torque sovellusta puhelimella kun en saa sieltä paineita tai muutakaan tarpeellista tietoa irti
     
    Muokattu: 30.10.2018
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ju, vaihdestossa ns neutral kytkin jos vipu jää jostaankin syyst väära asento, ei startta, sit on täysin mykkä. Jos pyöriti huonost, maadoitukset, huonot akut, kaapelit, startti. Startin kohalt suositelen alkuperäisen hankinta, Rockautost ostin iteles ja toimi kun kello. Sielt saa myös niitä alkuperäisiä tehdaskorjattuja. Noi täl myynissä olevat kopiot kestää korkeinta vuoden... sit alkaa murheet, läpikäyty tie, maksa kuitenkiin riitavast, jos monta ostat. Ja ne ylensä ei oo korjatavis enä, kun on kertäkäyttötavara. Jos akut on n 3 vuotta vanhat, ei kannata mietti, uudet vaan. Talvi on tuloilla. Sit jos saat käyntiin tarkast lataus, 13,7V pitais keskimäärä löyty. Mittailet suora akult. See häiriövalo sytty vasta kun virta laskee alle 12V
     
  9. jaakos

    jaakos 1st gear

    Mittailin niin startin perään tuli vajaa 11v herätettä, lepojännite oli noin 12,15v varmaankin startti kaupoille..

    Siellä oli alkuperänen uusi 424€ ilman vaihtolaitetta, korjattuna ei ollut listassa

    Korjattu bosch ja acdelco ~168€

    Uusi Remy merkkinen 110€ ja pure energy 126€
     
    Muokattu: 31.10.2018
  10. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Ei oikeen suju elämä ton cursionin kanssa. Prkl aamulla ajoin auton halliin ja avasin pellin niin oli puskenu jäähdytin nestettä paisarin korkin välistä. Nooh pikkusen raotin korkkia niin ruskeeta mönjää puskee.
    Toivottavasti vaan oil cooler eikä muuta....
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ooks EGR cooleri viel paikal. Mika vm sun masina olikin? Ooks mönja joteenkin öljyseos. Öljynlauhdudtin ei pitais kehittä paineta. Jos on naftanhajunen juttu sit voi ol vuodo suutinkaulantiivisteis. Mut paisaris on aina jonkinäköinen paine ja kuulu ollakiin. Ei tieetenkiin saa ol mita kauheeta puhallusta.
     
    Muokattu: 1.11.2018
  12. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    03 on vuosi. Paisarissa ihan normi paine. Eikä haise naftalle.
    Öljytikku on puhdas eikä savuta.
    Sen mitä googlella llysin juttuja niin viittais oil cooleriin. Ainakin toivottavasti. Tulee samalla vaihdettua se sihti coolerin alla. Juu on poistettu egr.

    Niin ja oliskos vinkkejä jos jotain kannattais samalla vaihtaa/tarkistaa kun nyt on purettuna ja odottamassa osia.
     
    Muokattu: 2.11.2018
  13. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Onkos kukaan kokeillut vaihtaa FICM power puolta tommoseen kiinalaiseen halpis versioon( amazon, ebay yms.). Alkaa omassa ailahtelemaan jännitteet välillä lähemmäs 40V. Täytyy kyllä ensin purkaa ja kattoa josko sais tinailemalla vielä pelaamaan mut tommonen ehjä piiri hyllyssä ei ois varmaan pahitteeks.

    Voiko FICM:n rele aiheuttaa tuommosta ajottaista jännitteen notkahtelua?
     
  14. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mulla on ollu samanlaisia oireita nyt ilmojen viilennyttyä, saattaa johtua hehkujen suuresta ampeeri-imusta.
    Hehkut imee 230amp ekat kaks minuuttia kylmästartista, joten laturin ja johtojen päivitys saattais auttaa.
    Kyllähän vika saattaa ficm power puolellakin olla, jos voltit on jatkuvasti alle 48v.
    Tämmöstä oon myös katellu varalle, toi ”Standard motorin” power suply ei pitäs olla mikään kiinan viritys
    https://www.rockauto.com/en/catalog...air,fuel+injection+control+module+(ficm),6040
    Täältä löytyy paljon parannusehdotuksia http://www.ficmrepair.com/index.cfm/page/ptype=results/category_id=38/mode=cat/cat38.htm
     
    Muokattu: 8.11.2018
  15. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Tuommonenhan ei varmaan huono vaihtoehto ole.
    Täytyypi vielä koittaa viikonloppuna tarkastella tuo virtapuoli kuntoon, akut kerkesinkin tossa jo uusia kun toinen optima oli antautunut.

    Mitenkäs näissä tuo latausjännite? Ilmeisesti alle 14V pitäis riittää? Oma ei muistaakseni paljoo yli sen oo tainnu ikinä latailla....
     
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Se on yleensä se hantin puoleinen akku joka eka kuolee. Latausjännite pitäis olla vähintään 13.3v
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    FICM jännite pitaa pysyä siinnä 48V paikel tasaisena, ei oo riipuvainen ooks hehkut päällä tai ei. Jos rupee keinuu täyty korjat, vaihta toi power puoli. Muuten alkaa ol kohta onkelmia starttamisen kans. En suositele rupee tinailema jos ei oo moist ennen tehny tai ei tiedä mitä ollan tekemäs. Sisältä väljätransistoreitä mitkä on aika herkiä palikoita. Kannata viedä jonkin elektronikakorjaamo pöydälle. Siinnä on tietyjä juttuja mitkä irto siittä piirilevyst. Ei auta jos satunaisest lähtee tinailema, palikat on irroitetava levyst, putsatava kontktipinnat ja juotetava takaisin. Niis on erilaisi vikoja ei voi anta suora ohjeta. Asia pitais käsitel kokonaisuutes.
    Noi Standard motori palikad on aikalail kiinalais keskiverto saasta. Kannatais vältel niitä. Ostin juuri uuden peruutustutkan anturi ja ei toiminu. Sen FICM pysty korjaama. Mäkin voin sen teetä jos tarvi, mut sen pitais saa sit mulle Vorssan.
     
    Muokattu: 8.11.2018
    Janne76 tykkää tästä.
  18. Janne76

    Janne76 3rd gear

    No onneks en tilannu Standard motorin power suplyy .
    Milläs todennäköisyydellä siinä ficm logiikan puoliskolla olis myös vikaa, eli kannattaako ennemmin harkita kokonaan uutta ficmia?
     
  19. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Täytyykin tuosta ruveta kyselemään tosta elektroniikka pajalta suostuuko ottamaan hommakseen.

    Taitaa nuo irtonaiset powerit sitten loppuen lopuks olla kaikki melkolailla samoja kiinakikkareita, täytyy piruuttaan tilata halvin mahollinen mitä löytyy ja kokeilla kestäiskö sen aikaa ku orkkis on korjattavana
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    FICMn lokikan puolel on harvemmin vikoja, toki mahdollist. Sen verran kun ite olen niitä korjanu, on kerra olnu yhdes ns vanhemman polven(7-pin) versiossa ruiskujen ohjauksen jänniteen tasauksen puolel räjähtäny kondensaatori. Sellaisen saa aikasiks esimerkiks virtakaapelien väärin kytkeminen apuvirta antaessa. Kannata ol tarkana. Yleensä FICM on tulilinjalla jos on huonot akut, lataus. Ei kannata ehkkä osta uutta, kun ne on yleensä korjatavis. Jopa pahemmin kärventynyt on saannu takaisi kuvion ja toimi hienost. Tos on sellainen vasemmal näky räjähtänyt voimatransistori. Syynä oli huono juodos. Kun see moduli joudu kehitämä lähes 20A impulsejä, ohjamaks ruiskuja, sit virheillä ei oo varaa. https://www.dropbox.com/s/jgl8bw3hw5p2hzr/DSC_0341.JPG?dl=0
     
    Janne76 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!