Volvoon alusta/iskarit????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Camino'79, 9.11.2018.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vakiojouset ajattelin tällätä hyviek iskareiden kaveriksi niin pitäisi pysyä miellyttävänä mutta jämäkkänä ajaa.

    Ja itse en ala rakentamaan eikä ymmärtääkseni saisikaan kun on noin uusi pirssi niin pitäisi olla tuv laput ym. Että on ko. Autoon tarkoitetut
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    BCracingin settejä monet laittaneet. Ilmeisen hyvät kun oli joku ajanut jo kohtuu kilometritkin. Jos ei olisi perhettä ja halua pussihousumeininkiin niin ostaisin heti. Nivot itsellä myös ja niillä mennään.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vain etuvetoisiin saatavilla
     
  4. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Miula oli -01 xc tavan jousilla.Tiie sit oliko joku vaihtanu nivot pois,volvon tarrat oli iskareissa ja oli hyvä ajoltaan.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Volvon iskarit on sachsit ja en toki moiti niitä mutta haluaisin vaan henk.kohtaisesti vähän enemmän jämäkkyyttä :)
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Just laitoin Sachs:t eteen omaan vanhempaan R:n ja takana on pari vuotta vanhat Nivot (saksasta)...ollut jo monessa Volvossa Nivot ja tykkään kyllä niistä käytössä.
    Muuten suosin Sachs ja Bilstein valmisteita, Koni myös yksi vaihtoehto mihin vain saa.

    Bilstein:a jos haluat, niin jotain B4:a siihen näyttää saavan, mutta B6 taitaa olla jo hankala...

    Jos olet valmis panostamaan enempi, niin kysy tuolta, muokkaavat Bilstein iskareita toiveiden mukaan...saat haluamasi vaimennukset sisään/ulos ja vaikka erilliset öljysäiliöt kuten Öhlins:ssa, joita on aikanaan saanut ihan Volvo:lta parempiin alustoihin...saattaa tosin maksaa jonkun verran.

    http://www.rallysystems.com/Finnish/Yhteystiedot.html

    Kaikenlaiset madaltavat ja säädettävät kiiltävät ja kirkkaan kukertavat "alustasarjat" ovat minusta pois suljettu käyttöautossa...yksi talvi tuolla meidän suolatuilla teillä ja kaikki on vain pelkkää hapettunutta romua.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu kyllä tohon on ajatus laittaa ihan paperirahaakin kiinni mutta järjen rajoissa kuitenkin, siksi se öbaut kiloeuro ois se ns. Hyvän maun raja ja kyllä sillä luulis saavan jo hyvät iskarit ja jouset o_O

    Just tossa suunnittelin että kun etupäähän on täysin sama fwd versiossa ja siihen saa kyllä bilsteinin b6:sta ni jos laittas etupäähän ne erikseen ja tosiaan jos nyt joltain jälleenmyyjältä sais vaikkapa edes ne b4:set taakse niin luulis siitä tulevan jo ihan hyvä ajettava :)
     
  8. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Jotkut halvat kaasuiskarit siihen vain. Aivan turhaa tollaseen enempää ajatusta haaskata.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Auto joka on tarkotus pitää taloudessa pidempäänkin ja varsinkin kun itse tykkään että autolla on jämäkkä ajaa niin miksi tehdä itselleen kiusaa ja vaihtaa paskat iskarit paskoihin iskareihin?

    Eriasia jos tää ois ~vuosittain vaihdettava käyttis ni enhän mä edes vaihtais iskareita :poff:
     
  10. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Se sun niska kaipaa enneminkin lullaavaa kuin jämäkkää otetta.
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Löysät, pohjaavat iskarit tuskin helpottaa tilannetta :poff:
     
    Bud Spencer tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei mahda tommosesta autosta saada löysää lullaa vaikka tekis mitä
     
    Bud Spencer tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ihan finaalissa olevat nivot ja löysät vakioiskarit ni jopa blazeri tuntu helvetin jämäkältä tohon verrattuna :D

    Mutta eikö ihan oikeesti kukaan täällä oo varaosamyyjänä tms. Että löytys ne kilkkeet? o_O
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikaitse blazerkaan mikään lulla ole? Muttajoo :D

    Netti on nykyään aika tehokas apuri, tavallinen tallaaja pääsee aikalailla samoihin tietoihin käsiksi kuin varaosamyyjät ja iskarifirmojen sivut täydentää infoa.
     
    Bud Spencer tykkää tästä.
  15. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Kerroin sulle jo ratkaisun. Printtaat niihin tusinakaasuiskareihin jotkut hifiksi mieltämiesi iskareiden tarrat niin se on siinä.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No kyllä mä yritin googlata mutta en löytäny mitään fiksua, plus oon tutut/firman kautta saatavat listat käyny läpi mutta ilmeisesti pitäs soittaa tukkurille ja selvitellä ihan kysymällä saatavuuksia kun ei oo listoilla valmiina noita o_O
     
  17. Baxter

    Baxter 3rd gear

    No mitä niissä nelikon takaiskareissa on niin ihmeellistä, ettei sinne saisi sovitettua iskareita jostain toisesta autosta? Millainen se rakenne on? Missä kohtaa tukivartta iskari sijaitsee eli mikä on iskarin vipuvarsi? Millainen kiinnitys alhaalla ja ylhäällä? Mikä on pituus pitkänä ja sisäänpainettuna? Noilla tiedoilla voitais alkaa metsästämään sopivaa.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se että niissä on jousilautanen iskarissa eikä tukivarressa toisin kuin etuvetoisessa. Ja nyt siis edelleen hakusassa kuitenkin "listaiskarit" eli teetättämään ei aleta koska hinta ja saatavuus.

    Googlaa v70 mk2 awd rear suspension jos se nyt siitä on kiinni.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä tein pösön iskarit taakse vanhoista,kybin lisäsäiliöt letkulla ja uudet turvat sorvasin johon wp tiivisteet. Nyt saa vaikka 20 bar painetta niin ei kuohu öljyt ja saa säätää mieleisekseen, ainakin noin melkein.
     
  20. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Listaiskarit ovat varmaan jees, mutta kun ei tunnu olevan edes saatavilla. Ei Bilsteinin eikä Konin kataloogit edes tarjoa nelikkoon mitään iskaria taakse. Jos valmiina haluaa, niin alkuperäiset marmorilta tai jotku newöhöördit.

    Ei kai se modaaminen nyt niin paha rasti ole? Kerran kun panostaa vaikka niihin Bilsuihin, niin toisia ei tartte ikinä ostaa.
     

Kerro tästä muillekin!