Ultraäänipesu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja nurto, 29.5.2016.

Tags:
  1. Tilasin 30litran 600w ultraäänipesurin. On ollut pitempään hankintalistalla ja nyt oli niin paljon ongelmia tyhjäkäyntipiirien kanssa autoissa, että se on vain pakko olla tuo pesuri.
    Katsotaan miten homma toimii, ainakin on kokoa paljulla. Mahtuu esim. lättäpää kansi kerralla sisään.

    AH
     
    Pertti K tykkää tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Raporttia odotellessa. Mitä maksoi ja mistä tilasit?
     
  3. Aliexpressistä, sehän on köyhän ihmisen veljekset keskinen tai nykypäivän Kalle Anttilan kuvasto..... Oisko ollut 420usd sis.rahdin. Näköjään tulee Saksan varastolta kun oli Germany shipping paikka, lähti heti DHL:llä ja toim.aika 1vko.

    Aineet pitää ostaa Suomesta. Sitten saa olla tallilla "aineissa" ja kokeilu alkakoot.
    Mahtuu Lättiksen alum. kansi kokonaisena, Mäntä veivi paketteja vaikka kaikki 8settiä kerralla... Suap nähä.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitäs tommonen uäpesuri irrottaa? Ruoste yms, vai pelkästään likaa?
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Youtuubi on täynnä noin ultraääni videoita missä ne pesee vaikka mitä..









    Monimutkaisia rasvaisia osia puhdistaa hyvin, halvemmatkin vehkeet mutta palanutta karstaa irrottaa melko huonosti eillei ole jotain super liottavie pesuaineita. Itekin haaveillu tollasesta ebay ultraäänipesurista.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Mulla on ostettu 9 litran pesuri elekmalta ja naapurilla samankokoinen Finsonic. Aika tehotottomia ruosteen poistoon. Kaasareitten yms pesemisessä ok.
     
  7. Yellowman oli sitten lähettänyt pesurin ja tuli siinä ajassa mitä lupasivat 8-14pvässä.

    Komea on, eihän tuota raaski käyttää.... Mahtava pistää mun BJXOYENZC-koodin, hyper harvinaisten Super koodisten mätsin nampers autojen osia sinne muhimaan, Ja lopun aikaa veivaan lottonumeroita.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    jarona tykkää tästä.
  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mä ostin kiinalaisen 9 litran pesurin ja ensimmäisten kokeilujen perusteella vähän petyin pesutehoon. Täytin liuotinpesuaineella, lämmitin neljäänkymppiin ja heitin rasvaisia kardaanin nivelhaarukoita pönttöön. Ei tapahtunut puolen tunnin suristuksella juuri mitään. Ymmärtääkseni "tärisevä"neste alkaa kavitoida kovan esineen pinnassa, ja kun pehmeähkö p...akerros on tarpeeksi paksu, niin ei kavitointia eikä puhdistumista tapahdu. Ehkä ne ajan kanssa olisivat puhdistuneet kerrostumien reunoista edeten, mutta en jaksanut kauempaa ihmetellä vaan raaputin puukolla ja tiskiharjalla mönjät pois.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hätähousu.
     
  10. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Samanlaiset kokemukset täälläkin. Vaikka on työpaikalla ammattikäyttöön tehty merkkikone, jossa on lämmitys ja käytetään ihan tuohon ultraäänipesuriin tarkoitettua pesuainetta ja vaihdetaankin se aine usein, niin kyllä sillä huonohkosti paksumpi lika lähtee. Ruiskujen ja Holleyn osat oon tuolla pessy. Likaisempiin osiin kyllä normi osienpesukone on nopeampi/parempi.
     
    Muokattu: 12.11.2018
  11. Ai perhana että tulee komiaa. Rakennan tuossa 1953 Mercury konetta asiakkaalle ja 59A stroker konetta itselle ja osia olen pessyt siinä samalla kun teen seetitöitä jne.

    20litraa vettä, Lämpötilan pistin reiluun 60asteeseen, 1litra pinelineä ja perhana kun tulee pinttyneistä osista puhtaita. Veivit, männät, jakopään osat,....

    Nyt vaihdoin vedet ja pistin oikein tilaamaani pesuainetta+ saman 20litraa vettä. 2 vanhaa asiakkaan 97 römpykkää purin sinne ja taas pörisee 30minuuttia itsekseen.
    Suosittelen, tuommoinen pitäs olla joka tallissa.

    Aulis
     
    Pertti K ja jarona tykkäävät tästä.
  12. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Sitruunahappoliemi 5% sisään,niin lähtee nopeasti ruoste veks,kun liemessä eloa.
     
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Hyvä vinkki, kiitos.
     
  14. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kysyin huvikseni eräästä nimeltämainitsemattomasta firmasta, mitä ois maksanu mun webereiden pesu, niin nappi 150€, notta ois ollu vähän kallista...
     
  15. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Jumiin paskottunut/hapettunut lukkopesä + muut lukko osat, mikä pesuaine kaveriksi ? fosforihappo söi vain päältä koekappaleen runko-osaa.
     
  16. Minä laittaisin 10-13 ph pesuainetta. Esim. Pineline painepesu, se on turvallista, kun ei lämmitä liikaa ja PH taitaa olla jotain 13. Pinelinen tehopesussa, vähän matalampi PH, taitaa olla jotain 10n pinnassa. Loiva seos + lämmitys + mahdollisimman paljon watteja koneessa , se taitaa olla se yhdistelmä.

    Eilen pesin jotain vanhoja römpereitä cavitec (heinolan firman ainetta) aineella. Itse suosittelivat sitä ainetta kaasari, ruisku jne osille, no, tiedä sitten..... on niin erilaisia seoksia nuo kaasaritkin, mitä lie silumiinia ja halvinta paskaa että jokainen on vähän eri näköinen pesun jälkeen....

    ah
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo se "halvin" aluseos hapettuu ulkosalla aika nopsaan.

    Esmerkiks kotelot joissa on sähköjä valetaan eri seoksesta.

    Eri käytäntö vissiin kiinassa.
     
  18. 240163

    240163 Gearhead

    Mulla kans 9l. pesuri sillä on hyväpestä ekaks silmälasit että näkee jotain. Jarru, kaasari ym. muuta pientä olen pessy. Puhdasta on tullut... Yli 60 asteen kun ei päästä lämpöö nii hyvä tulee. Ainakin itelle riittää. Irtoruosteen irrottaa, mutta ei silti voi sanoo että irrottas ruostetta. 20min maksimissaan annan käydä ja sit kääntelen. Tehokkaampikin sais olla, mutta kyllä toi mulle riittää. Piru ottaa vaan korvaan toi käynti sirinä pitkässä juoksussa. Muuuutta laittaa Popedat isommalle siks aikaa. :)
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  20. Älä osta mitää 50-100w tehoista. Tehoa pitää olla, jotta irtoaa ja toimii.
    Esim. tämmönen 10litran kone n. 300e ja voi käyttää ihan hyvin perus emäksisiä pesuaineita, kuten pineline (tehopesu 10-11ph, painepesu n.13ph) .... kun on tehokas kone, seos voi olla maltillinen. Minä ostin aivan turhaan Hollolan firmalta cavitec pesuainetta, jota itse suosittelivat kaasari jne pesuun. Sama jälki tuli samanlaisilla seoksilla pinelinellä....

    https://www.aliexpress.com/item/Sky...lgo_pvid=2e1519b8-c495-48eb-89a8-dd7ff71c7487


    Tuommonen skymen 10litraa tulee kiinalaisten saksan varastolta rahtivapaasti. Hinta 300e.
    tuosa on 240W teho ja muistaakseni 600W on tuossa isossa.
    Noin satasen kun panee lisää saa samanlaisen 30litraisen kuin minulla on.

    Aulis
     
    Pertti K ja Vuppe tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!