Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Olisko ajovalojen kytkin siitä ratin vierestä menossa rikki? Toisaalta vika varmaan näkyisi molemmissa umpioissa? Toki syynä voi olla ballasti tai mitä vain muutakin.

    Jos aikaa ja innostusta on, niin vaihda polttimon ja ballastin puolia, eli vasemmalta oikealle. Polttimon pääsee helpoiten vaihtamaan. Ballastin vaihto vaatii puskurin raottamista / irrottamista.

    Oma kippo herjasi ajovalojen korkeudensäätömoottorista. Kaikkien liittimien ahkera puhdistus ja suojaus lopetti vikakoodilla herjaamisen. Korkeudensäätömoottorin pystyy kuin pystyykin vaihtamaan (sormet naarmuilla), ajan ja lukuisten eri työkalujen avulla. Uusi moottori jäi pöydälle, kun en sitä tarvinnutkaan. Saman mallisarjan moottoria on käytetty eri automaleissa, mutta kiinnikkeet ja muut osat ovat erilaisia. Ne pitäisi ottaa vanhasta moottorista, jos sen vaihtaisi. Mutta kontaktivika oli syynä tuohon vikaan.
     
    Muokattu: 11.11.2018
  2. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Tekee johtoihin kapillaarikatkon niin painovoimaisesti saa ne öljytkin pois boksista:confused:
    Pahempi mekaaninen vamma laatikolle tulee, mikäli O-rinkulat vuotavat mehut maantielle.
     
  3. matti163

    matti163 Gearhead

    Itsellä kun valokatkaisin oli rikki vilkku kaikki valot mittari valoja myöten. Polttimon vaihdolla on yksittäinen valon vilkkuminen korjaantunut. Tosin kerran on toinen ballasti korjattu vilkkumisen johdosta. Mutta tuohan selviää ku vaihdat polttimoiden paikkaa.
     
  4. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Turbon ja ilmaputsarin välinen putki maksaa marmorilla 480 € . . . Korjasin sikamassalla.
    Vika valo syttyi..P0107 imusarjan paineentunnistin/BARO-tunnistimen alhainen jännite... Mitähän tolle pittäis tehä..uusi anturi maksaa 56 € motonetissa..silläkö se asettuu
     
  5. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Mobil ATF 134 myivät marmorilla..n. 12 € l
     
  6. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Tsekkaa paineanturille menevät johdot, että eivät ole hinkanneet kuoriansa johonkin puhki tai sulaneet toisiinsa ennen kuin ostelet osia.
     
    rysleri67 tykkää tästä.
  7. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    ja onko ballasti kiinni lampussa vai erillään täälläkin toinen lamppu pimeänä ja uusi poltin kiinni ja maadoitukset puhdistin.ja mitäs puretaan eestä pois
     
  8. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Ööö..mistä löytyy kyseinen anturi..ja mikä on sen virka..en 100km matkalla huomannut mitään erikoista..ei haitanne ajoa enempää?? Korjattava toki on
     
    Muokattu: 12.11.2018
  9. matti163

    matti163 Gearhead

    On lampussa. Puskuri pois niin pääsee lampun irrottaan.
     
  10. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Tsekkaa löytyykö ilmaboksista erillinen baro vai onko sen virka hoidettu ap- ja maf-anturilla ja ahtopaineanturia etsisin hehkuboksin läheltä.
     
  11. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Missä vuosi/malleissa pitää puskuri irottaa polttimon perseessä kiinni olevan ballastin takia?
     
  12. matti163

    matti163 Gearhead

    Se ballasti on lampun alla kiinni.
     
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ballasti: LAD5G 12PIN 89031486, ellen väärin muista.
     
  14. matti163

    matti163 Gearhead

  15. Jahas.. Nyt olisi tietäjille tarvetta..

    Eli taannoin Hemppa ei lähtenytkään käyntiin kaupan pihalta. Vaihdenäytössä ei näkynyt valitsimen asentoa, ja vikakoodeissa herjasi lootan kommunikaatioerroria.. No, hinurin perässä ehjäämölle, jossa on autoa ihmetelty nyt tovin aikaa ja nostivat kädet pystyyn: maat on sulakeboksilta hukassa, vaikka kaikki maadotuspisteet toimivat ihan kunnolla.

    Laatikkoon eivät pääse testerillä kiinni..

    Mitähän tolle pitäisi tehdä??? (Seuraavassa harrastepelissä ei kyllä elektroniikkaa ole kuin kolme sulaketta, mulla ei tuo digidigi puoli vaan taivu..)

    Ja siis autohan sijaitsee täällä Lapissa..

    Onkohan noilla joku tietoisuus, kun teki tuon tempun heti seukkipäivänä kun olin pistänyt myyntiino_O
     
  16. Alvari

    Alvari Gearhead

    Öljyä lootan ohjain boksissa...ainakin mersun loota voi tehdä tuota kun öjy nousee sinne...
     
  17. Ookke.. Tappaako tuo öljy boksin lopullisesti, vai saako sen vielä elvytettyä? Jos siis näin olisi käynyt..

    Ja mersun lootahan tuo NAG on..
     
  18. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Näytösti kuvissa tuo nag1:n tcm erehdyttävän paljon samanlaiselta kuin mersun vastaava. Se boksi on purettavissa. Puhdistus elektroniikan puhd.spraylla/vast, ei räkliinillä, mahdollisesta öljystä ja kuivatus ja kasaan. Sitten kokeilla virkkaako mitään. Jos vikakohta löyty niin se lootan pään holkki vaihtoon ja kerran-pari joutuu vielä uudelleen putsaa tcm:n.
     
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mikähän nyt meni vituiks? Asensin tuolla diaplosportin intune i2 hemppaan 91octane tunen, ja kun starttasin rupesi käymään huonosti, täräyttää ihan ku ei kävisi kaikilla. Herjasi p1411 ja Lost communication with ecm/pcm a
     
  20. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    • P1411 CHRYSLER Cylinder 1 Reactivation Control Performance ei sano itselle kyllä mitään..
     

Kerro tästä muillekin!