Työkalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja -VVL-, 25.12.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites jos sinne kärjen pitimen pohjalle porais kolon ja ettii jostain kunnollisen magneetin
     
  2. JP83

    JP83 1st gear

  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toimii, tässä on kunnon pito. Ei lähde ihan painovoimasta irti kärki.
    Ihmettelen, että tossa Bachon hylsysarjan mukana olevassa, ei ole mitää kitka yms lukitetta, vaan irtoaa todella helposti. Ja kun tekee tätä remppaa, niin vituttaa etsiä sitä kärkeä joka minuutin välein jostain runkopalkin, sähköjohtojen yms viidakosta.
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Camino'79 ja Filth tykkäävät tästä.
  6. A.J.

    A.J. Gearhead

    Täytyy ihan kehaista välinettä kun vastoin odotuksia sain mukavasti pari valmiiksi pyöristynyttä mutteria auki halvalla Lidlin pienellä "monitoimiavaimella". Putkipihdeillä on vastaavia tullut aiemmin avattua mutta nyt oli ahtaampi paikka johon piti hakea jotain pienempää työkalua. Setti jossa iso ja pieni avain maksoi kympin luokkaa.
    [​IMG]
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mistä ja koska

    Onnistuuko hakea mulle moiset ja millä vaivan palkalla?
    Itellä sinne lidliin se saamarin 120km niin ei ihan nopeasti kerkee koukkasta
     
  8. A.J.

    A.J. Gearhead

    Tämä oli muistaakseni lokakuun alussa käyttötavaroissa jotka vaihtuu viikottain, korkeintaan jotain yksittäisiä saattaa aina jäädä edelliseltä viikolta. Kai ne on samat kamat koko Suomen myymälöissä? Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen Lidlin halpistyökaluihin, yleensä ne on parempia kuin vastaavan hintaluokan vehkeet esim. Tokmannilta.
     
    valpas tykkää tästä.
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Voi skeida ne on sit kaikki menny :odconfused:

    Tosiaan oon ettiny tollasia jo pidempään, tv-shoppi lopetti vastaavien myynnin, kun ilmeisesti olivat liian hyviä
    Kerran pääsin käyttämään ja oon halunnut moisia siitä asti ihan sama mikä pultti tai mutteri tai ruuvi aina oli sopiva avain


    Noh kärkkäiseltä löytyy vastaavahkoa tosin 12-35mm kokosena ja on pikkasen turhan iso
    Vai minkä kokoset noi lidlin avaimet on?

    Toisaalta se kärkkäisen isompi 25-65 ois aikasta näppärän kokonen melkeen putki ku putki hommaan
    Nipeksit kaveriksi, niin ei tartte kantaa putkitonkeja ja jakaria ja nipeksiä



    Niijjoo ei ole kaikki samat kamat joka lidlissä
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

  12. Tässä on kotenkin viihdyttävä video, vaikka ole muuten innostunut tästä prässigenrestä:

     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    en usko yhdenkään tollasen oikeasti kestävän. :D tuota lidlin versiota joskus harkitsinkin ihan hinnan takia, mutta en viittinyt pelkästään sitä varten mennä lidliin.

    mä oon enemmänkin sen bahcon säädettävä leukasen yleisavaimen eli jakarin kannustaja vaikkakin sekin on ns väärä työkalu usein.

    bahcolla muuten oli ainakin aikoinaaan sellanen erikoinen yleisavain versio myös.. toinen pää oli jakari ja toinen pää kahvasta olikin sellanen v-aukkoinen johon olisi pitänyt mikä tahansa kulma sopia.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on sellanen jossain
     
  15. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Ostin kanssa kun oli leimojen mukaan ihan Germaniassa tehty,vielä ei ole päässyt testaamaan,pitää nylpätä joku mutteri pyöreäksi ekaks.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Se kiila on putkesta pitämistä varten, ei muttereita

    Eli kun aina tarttee 2 jakaria, niin ei tartte samalla putkipihtejä

    Tokmannilla näky olevan myynnissä jakari jossa kääntöleuka, normi ja hammastettu
    Ideana hyvä, mut tokmannin halpapask* oli valmistelijana
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Meikäläisen tuurilla jos tommosen ostais niin ikinä ei olisi mitään ongelmia pulttien tai mutterien avaamisessa sen koommin. Siis perinteisilläkään työkaluilla. Eli en osta.
     
    valpas, Nikuzai ja Filth tykkäävät tästä.
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Tykkäät ongelmista pulttien kanssa?
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En, mutta vielä vähemmän turhista ostoksista.
     
  20. north

    north Gearhead

    Saas nähdä kummonen momentti härveli on? Meinaan tuli tilatua.

     

Kerro tästä muillekin!