th 700 turbiinilukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja meitsi83, 17.11.2018.

  1. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    kyseessä olis vm.91 6.2 fleetside missä lukko ei halua toimia. kylmällä koneella kun lähtee ajeleen niin 4 jälkeen "haukkaa tyhjää" ja sen jälkeen menee lukko päälle noin 10 sekunniks, sit lähtee pois eikä enää yritä laitaa päälle. tekee tuon vaan kun on täysin kylmäkone kun on tarpeeks kauan ollu ajamatta eli käytännössä aamuisin. tps on mitattu ja katkomatta näyttää oikeet lukemat. vaihdoin myös moottorin kierrosnopeusanturin (oil pump shaft). Öljyt ja suodatin on myös vaihdettu. Mistähän seuraavaks kannattaa vikaa etsiä?
     
    Muokattu: 17.11.2018
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitä tää niinku tarkottaa? Lukko ei pysty hukkaamaan vetoja millään opilla.
    Ja tossa lukko menee päälle jo kolmosellakin( ja kakkosella), jos vaan yli kuudenkympin saat vauhtia.
     
  3. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    vaihtaa siis kiihdyttäessä ykköseltä neloselle asti normaalisti, jonka jälkeen "haukkaa tyhjää" ihan ku menis vapaalle jonka jälkeen vasta menee lukko hetkeks päälle. lukko pysyy päällä noin 5-10 sekunttia jonka jälkeen kytkeytyy pois eikä koko päivänä ilmota ittestään mitään.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oliskohan mahdollista, että se onkin lukko ku luulet neloseks ja nelonen haukkaa tyhjää?
     
  5. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Veikkaan just tota nelosen kytkeytymistä, itellä oli ko vika th700 lootas, vaihto ok 3 asti, sit "haukkas tyhjää" ja paukahti 4selle, syynä 3-4 pakka kaput.
     
  6. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Saatto loppuajasta haukata jo 3 vaihdos, loota meni kuitenki remonttii.
     
  7. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    kierroksista sen huomaa niin selkeesti kun lukkopäällä ettei oikeen voi erehtyä eikä "luista" kun antaa kaasua. ja jos toppaa tiensivuun ja tekee uuden kiihdytyksen niin sillon vaihtaa ihan normisti 1-4 mutta ei enää yritä lukkoo päälle.
     
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kiihytä 3 päällä, et pykältää lukon päälle, sit vaihat odeen, vaihtaako vaihteen ja sit sit yrittää lukkoa??
     
  9. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Tänään mittarilla kattelin että laatikolle solenoidille asti tulee virta. samoin myös aldl liittimen a ja f läpiin tökkäsin mittarin ja virta sieläkin joka meni nollille kun jarrua paino,eli jarrukatkaisia on ehjä. jätin mittarin liittimeen ja lähdin ajamaan näytti virtoja vaihteilla 1-4 . kun oli ollu 4 päällä n.5-10 sek niin virrat meni nollille joten tietsikkakin on kunnossa. nyt ei laittanu lukkoo vähäks aikaa päälle kun olin tänään jo ajanu jollon se meni hetkeks päälle. eli tulin siihen tulokseen että on joko solenoidi,paineanturi tai lämpöanturi joka vittuilee.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Helpotan vähän, ei paineanturi, eikä lämpöanturi vaikuta tossa kun se on dieselin perässä pikapissa.
     
  11. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    no halvemmaks se sit ainakin tulee jos ei tarvi kun solenoidi vaihtaa. kuvittelin vaan että olis solenoidin maa kytketty paineanturin kautta. voi olla että homma jää enskesään ku nyt ei kiinnosta tuolla pakkasessa selällään makoilla.
     

Kerro tästä muillekin!