SBC 307 + TH350 Peruskorjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zuinula, 26.11.2018.

  1. zuinula

    zuinula Gearhead

    Eiköhän sulovileeni tartu tarjoukseen, laitan yv
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    350 koneeseenhan nuo onkin naurettavan helppo piristyskeino.
    8.5 puristussuhde pompsahtaa reiluun kymppiin jonka kanssa voi laittaa hyvän nokan.
    En ole nähny kyseisiä kansia, mutta jos niille vielä tekee pienet parantelut niin voimat sen kun lisääntyy.
     
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Käytännössä kunnon venttiilityöt riittänee. Niillä on yllättävän iso vaikutus.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mitäs sä tarkotat niillä "kunnon" venttiilitöillä?
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mun ensimmäinen koneprojekti ikinä oli 307, se anto 240hp vakiokansilla ja jollain miedolla nokalla. Sit laitoin edel rpm kannet ja tuli 241hp! no pullonkaulana tais olla edel c3p tms imusarja. Sen kun vaihto rpm imusarjaan niin tuli jo 270hp. Yli 300 tietysti oli hakusessa, mutta ruttu oli alhaalla ja nokka kuitenkin liian mieto. Mutta hauska oli tollasenaankin, vaikka hirmu aliarvostettu kone maineeltaan. Alavääntö oli ehkä vähän ohut, mut onneks oli manuaali.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Tais RPM-kamat olla vähän liikaa tuon kokoselle koneelle, mutta hyvä kun toit esille oikein huomion arvoisena seikkana. Liika on liikaa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Venttiilien ja seetin "muotoilulla" on iso vaikutus virtaukseen, varsinkin pienellä nostolla.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo, toimivat heti paremmin kun laitto 50kuutioo lisää alakertaan.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu kyllä mä sen tiedän mutta lähinnä jj:n vastaus tässä kiinnostikin.

    Lähinnä siis uusissa kansissa ite tarkistaisin ensin suoruuden ja sit vasta keskittyisin venttiilipuolelle kun kyseessä on "kiinakannet"

    Mutta joo, rautakannet kummiskin kyseessä ni tokihan siellä back-cutilla ja hyväksihierotulla seetityöllä/kulmilla saadaan hyötyä mutta paljonko kannattaa hakata taaloja niihin ennenkun kannattaa tilata ne alsakannet suoraan? :)
     
  10. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    5-kulma seetit, backcutit 30astetta ja pakoventtiiliin 45 asteen viiste palotilan puolelle ja toki siihenki 30 asteen back cut. Luuletko camino'79 etten tiedä mitään moottoreista.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  12. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Sen tason suoruuden saa kiinalainenkin lapsityöläinen suoraksi, kun kone sen koneistaa, mutta ne venttiilityöt on jo paljon haastavammat, on enemmän säänto kun poikkeus, että seetit on suoraan paketista epäkeskeiset, samaa vikaa merkkikansissakin tavattu.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Se nyt vaan kun ennen koneistusta valurauta pitäisi "vanhentaa" joko ajan kanssa tai uunissa muodon muutosten välttämiseksi, niin mitenhän kun kiinan poika halvalla tekee, niin malttaako se vuoden odotella, ennen kun lykkää kannen työstökeskukseen?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Ei taida odotella...
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    ^Niin mä kans vähän veikkaan...
     
  16. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Tuollainen Chevyn 307 on aina parjattu, mutta jotenkin se itseäni kiinnostaa. Ehkä juuri siksi, kun useimpia ei kiinnosta..? Ongelma 307:n kanssa, vaikka pykälää pienempään 305:een verrattuna, on ilmeisen onnettomat mäntämarkkinat. Kysynnän ja tarjonnan laki varmaan.

    Kyllähän 307 saadaan rokkaamaan hianosti myös TFS 23 175 kansilla. :)
     
    TimoT tykkää tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No sun juttujen perusteella en oo vieläkään saanu muuta käsitystä kun että hemmetisti osaat lainata tekstiä muualta mutta sun omasta tekemisestä ja sen tasosta ei oo juurikaan meriittejä näkyny muun kuin mielikuvitusrakentamisen tasolla :D
     
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No ei oo kyllä sunkaan, lähinnä vänkäät vastaan muiden viestejä, jos noin niinku totta puhutaan,
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tosta seetien istuvuudesta katoinkin jonkun youtube dokkarin minkä joku tunnetumpi jenkkipaja (en muista kuollaksenikaan enää nimeä) oli tehny. Siinä oli kummiskin esillä vertailussa 454sen kansia ja sit paketista otetut alsakannet ja sit näytettiin kuinka oli heittoa. Ja muistaakseni trickflown kansien piti olla ihan ok tasolla mutta sit halvimmat edelit ym. Heitti isostikin o_O
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Hahahha! No sä oot vielä niin "vihreä" täällä että kannattaa kenties kelailla hieman ;)
     

Kerro tästä muillekin!