1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joskus kun mielenhäiriössä tommosta Eatonia katselin samaan tarkoitukseen, niin kokonaisissa, missä oli läppärunkoa myöten kaikki osat tallella oli just tommosia Miqueloksen postaamia painekello-ohjattuja venttiileitä. Arvelin niiden jotenkin liittyvän aiheeseen mutten sitten syventänyt opintoja. Mun slantti ottaa ainakin yhden kierroksen vielä vapaasti hengittäen.
     
    Make500 tykkää tästä.
  2. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

  3. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Ja tohon kammenpäähän varmaan olis hyvä kova pyörä, tos oli joku linkittäny mondeon dampperin, en ehkä luottais vulkanointiin ahdinkäytös. Mitään faktaa ei tosin ole:)
     
    Make500 tykkää tästä.
  4. Free Technicsin sivulla on ohjeita niihin. Tuota Lotus -mallia ei erityisesti kehuta..:(

    "Lotus muovirunkoiset laipat (Ø 40, 45 tai 48 mm) joiden sivuilla O-renkaat. (O-renkaat kertakäyttöisiä) Tämä on vaikein sarja käyttää. Syytä huolehtia että O-renkaat pysyvät paikoillaan asennuksen ajan. O-renkaat eivät koskaan tunnu olevan sopivan kokoisia.Ylinnä alumiiniset on paljon laadukkaammat. Myös Misabit yllä paljon helpompia käyttää. "
     
    Muokattu: 26.11.2018
    Make500 tykkää tästä.
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Täytyy tosiaan vielä ajan kanssa keskittyä ja selata juttuja noista bypass hommista. Mutta lähtökohtaisesti kun tähän projektiin lähdin ja luin useita juttuja Eatonista kaasarikäytössä, niin ei ole tullut vastaan tietoa erillisistä bypass tai blow off venttiileistä. Toisaalta en ole lukenut juttuja mistään hirveistä menestystarinoistakaan. Todennäköisesti moni on aloittanut oman projektinsa ja sittemin luovuttanut tms. Paljon on eri foorumeilla jenkeissä vastustusta kyllä aiheesta.. Ei Eatonia voi tuohon käyttää, ei siitä voi bensaa ajaa läpi jne. jne.
    Mutta olen sen verran jästipää, että on kokeiltava.
    Piristävänä poikkeuksena on kuitenkin Aussit, jotka vetelee Eatonilla tuosta vaan kaasarien kanssa ja näyttää hyvin sujuvan.
    Ja ehdottomasti otan vastaan kaiken tietotaidon, jota tarjoatte!

    Hyvä homma! Täytyykin huolehtia tuosta.

    Jep, samaa mieltä. Ja nuo saattaa olla tasapainotettukin ulkoisesti painotettuun mottiin?
    Sellaisen peltisen kun löytäisi. Toistaiseksi lähimpänä on tullut vastaan tällainen Fordin kampuraan Dormanin tekemä 7":n pyörä ( n. 25€ Rockautossa ),
    tosin pitäisi asentaa nurinpäin dampperin päähän ( eli ei oikein hyvä ):
    [​IMG]
     
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    Tässä yksi konfiguraatio AussieSpeedin kitistä. Eaton M90 josta roottoreista se teflon tms. pinnoite putsattu pois. Se kun sulaa aikaa myöden bensaan ja päätyy koneeseen. Vielä en tiedä millä aineella se kannattaa putsata pois. Hyötysuhde putoaa tietysti hieman, mutta ei mitään merkitystä minulle.
    Tässäkään ei ole siis muita venttiileitä kuin tuo ahtimen oma bypass-valve.

    Onhan tämä nyt hienomman näköinen setti kuin tuo minun DIY-kitti, mutta roimasti myös kalliimpi. (AUD $2,950.00)

    [​IMG]
     
    Visa tykkää tästä.
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mitä jos niitä roottoreita liottas vaikka.....bensassa...?
     
    Make500 tykkää tästä.
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Niin, bensassa kun se kai liukenee:D:p:D:poff:
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Itellä kun oli eatoni ni liotin rättiä asetonissa ja laitoin muhimaan lapoihin ja sit muovitaltalla rapsuttelin irti, toimi ihan kohtalaisesti. En sit tiiä miten esmes paint-stripperi tms. Toimisi. Bensa oli mielestäni huonompi kuin asetoni ainakin o_O
     
    Make500 tykkää tästä.
  10. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Eikös tossa moniurahihnassa hihna jousta, jos tulee takapotku, Aivastusventtiili tarvitaan jos on hammashihna. Ainakaan moparin sb:ssä vakiodampperit ei kestäneet 6-71 blowerin vääntörasitusta, vaan katkeilivat muistaakseni sieltä kauluksesta
     
    Make500 tykkää tästä.
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Missä kokoonpanossa sulla Eatoni oli? Kuinka toimi, vai toimiko ollenkaan?

    Pitäisi luistaa juu remmistä. Ainakin mitä aiheesta tuli luettua.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mulla ahdin vaihto omistajaa ennenkun ehdin sitä asentamaan, mulla oli mielessä duunata se tohon pikkublazeriin ruiskukutvosen kaveriks mutta se tosiaan vaihtu muihin kilkkeisiin kun itellä lopahti muutenkin mielenkiinto tohon blazeriin :)
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää on kyl yks parhaista projuista täällä, innolla lukee aina uutta. Toinen on si se joku 50's Plymari? mihi 2*TBI ollaa värkkäämäs, ja nappitomaatil.

    Ja komian auton oot valinnu, tsemiä projektiin:pinup:
     
    Make500 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. MJF tykkää tästä.
  15. Lueskelin tätä projektia, jossa on Eaton. Siinä on käytetty Saabin kovaa hihnapyörää.

    Saab 30551867:

    Saab 9-3 1998 - 2002 B204/B234/B205 Petrol
    Saab 900 II 1994 - 1998 B204 / B234 Petrol
    Saab 9-5 1998 - 2010 B205/B235/B308 Petrol

    En löytänyt mistään löytänyt tarkkaa halkaisjaa, mutta tämän kuvan perusteella aika iso:

    [​IMG]
     
  16. Make500

    Make500 Gearhead

    Juu, on tullut joskus lukastua!

    Kiitti vinkistä! Täytyypi tutkia tuota Saabin pyörää.

    Suhteellisen rauhallista ollut tallissa tässä viime päivät ja pari viikkoakin oikeastaan.
    Mutta jotain pientä hääräilyä välissä on tehty ja maalausprojektikin käynnistetty purkamalla tiellä olevat kromit ja aloittamalla hiontahommelit. Hionnan aikana on selvinnyt että edelliseen maalaukseen kori on ainakin suurimmaksi osaksi hiottu pellille. Alkuperäistä värisävyä ei ole tullut vastaan. Joten itse hion siis vain tuon lakan ja vihreän ja kerroksen pois. On monta autoa tullut hiottua, mutta missään ei ole koskaan ollut näin sairaan kova lakkapinta mitä nyt on. 40-karkeudella kun alkaa, ja siitä 60-, ja 80- karkeuteen hyppää, saattaa tunnissa saada hierastua A3 arkin kokoisen alueen:D Kerrospaksuudessa ei oo kyllä säästelty.
    Parit pienet pellihommat täytyy myös tehdä pohjientekovaiheessa, kun on jätetty tekemättä.

    [​IMG]
    Putsasin tätäkin vähän paremmaksi ja mukkasin hieman kaasarille istuvammaksi.

    [​IMG]
    Takapuskuri tippus helposti, siihen oli vaihdettukin pultit jossain kohtaa.

    [​IMG]
    Etupuskuri ei ole ollutkaan irti sitten vuoden -61. Ja kaikki pulti piti sahata poikki. Oli ihan
    pikkusen veemäinen väli sahata ja tais siinä taas pari tuntia vierähtää.

    [​IMG]
    Ja sit vähä väriä pois. Nyt on jo monta hommaa teon alla yhtä aikaa, niin on mukava vaihtaa
    välissä työtä jos alkaa kyrsiin jonku tietyn nippelin säätäminen. Maski on vielä toistaiseksi
    paikallaan, kun siellä on muutama ihan pikkusen veemäinen pultti irroitettavaksi.

    Nyt kun on purettu autoa jo noinkin paljon, taidan sitten vielä jossain kohtaa vaihtaa lattiamaton.
    Siinä kun on nyt sellainen tee se itse -huopamatto liimattuna ilman minkäänlaista äänieristettä.
    Ovien, sivulasien ja takaluukun tiivisteet menee tietty uusiksi kanssa.

    Että tämmöstä täällä. Hitaasti, mutta varmasti.
     
    isalmela, Vuokralainen, Vuppe ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. 401

    401 2nd gear

    Tässä projektissa on vähä realistisempia nämä hommat ku tuossa volvo puolella.muutai ku pelkkää haaveilua ja netistä linkitettyjä kuvia..ja taitaa edetä ilman 300euron kuukausi budjettiakin vielä kaiken lisäksi.
     
    Make500, Filth, jariha ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Uskomattoman hieno projekti. Huomasin yksi päivä, että Fajs tekee myös kaasuvivustoja myös. Keksinnön erinomaisuudesta en osaa sanoa, mutta malli voisi muuten olla sopiva.

    [​IMG]

    Näitä saa Suomesta, Ebaysta tai Kiinasta.
     
    Make500 tykkää tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tommonen kaasuläppä + joku simppelein ruiskuohjaus sopisi oikein hyvin pinohiireen.
     
    Make500 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei sattus kolmelle 2-kurkkuselle kaasarille löytymään??
     

Kerro tästä muillekin!