Lämpimän auton anatomia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Karpov, 1.12.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jännä että yks pytty lisää ja painavampi kori pienentää kulutusta, mutta on noilla kulutuksilla silti mahdollista vielä lämpöäkin hyttiin saada.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    hanat varmaan erikseen niissä? Asiallista toimintaa jokatapauksessa!
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Niin, ja vielä farkku, jossa on ilmatilaa enempi, kuin henkilömallissa. Siis koneessa riittää lämpö, mutta se osittainen totuus on, että ei kabiinissa, ilman Ardicia.
    Ainahan se Volvokin voi hajota matkalla, ja siksi se vaatetus saa olla sama sisällä, kuin ulkonakin.:D. Ei oo tarvetta riisua.
     
  4. 401

    401 2nd gear

    30c
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    ja se on totta ettei nyky volvot ole verrokkeina enää kummoisia....lämppäreiltäänkään
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut kylhän sen silti tuntee ja voi mitata millasta ilmaa se työntää. Tottakai iso tila lämpenee hitaammin mutta ei hyvä lämpö pakastinta tee isommastakaan tilasta
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Karpovin mainitsema omega ilmeisesti b-malli? Koska itellä a-mallissa ei kyllä tarvinnut palella ja lämpes hätäseen 30pakkasillakin o_O
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo b2 malli ja kahella kaverilla myös. 2.0 ja 2.2. Nyt osti kaveri 2.6:sen saa nähä onko samanlainen.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei oo hanoja. Sarjassa alkuperäisen jälkeen kierrossa. Ei ne tee mitään ylimääräistä kuumuutta kun puhallus on pois päältä, vesi kiertää tälläisessä aina. Sitte ku tarvitaan lämpöä niin puhaltimen ykkösnopeus lämmittää kivasti, täys teho on sit useinmiten liikaa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joka kennolle on oma puhallin vai mikä niiden takakennojen funktio on?
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Se on semmoinen puhallin-patteriyksikkö jossa jäähdytysneste kiertää. Landcruisereissa on takajalkatilassa samanlainen, katkaisija sitten kojetaulussa josta saa pari eri nopeutta.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Juurikin näin. Samanlaisia kenno-puhallin paketteja myydään esim ikh kaupassa.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jotenkin toisille on eksynyt poikkeuksellisen hyvin lämmittäviä autoja.. ja sitten omat käytännössä vastaavat autot eivät ole lainkaan olleet yhtä tehokkaita. ihmeellisesti yksilöitä näissäkin siis.

    kaverin opel kadettit oli ku sauna aina (sil oli kolme niitä samanlaisia kai). siskon samanikänen ja samalla koneella jne riitti lämpö mutta kuuma se auto ei ollut. toisten kaverien kadeteissa taas meni lämpösyys siinä että kaasarikoneet oli lämpimämpiä kuin ruiskukoneet.

    mun ascona oli vaivoin lämmin mutta isän oli taas kuuma. kaverin lancer kuuma, isän auto taas oli jotenkin jääkaappi vaikka puhalsi pirun kuumaa ilmaa. mun 124 diesel mersu viilee kaverin kaikissa mersuissa taas tpaita keli aina. äidin carisma on aina kylmä mutta kaikkien muiden samanikäset mitsut lämpimiä..

    ja poikkeus oli että äidin mazda 626 oli kylmä mutta mun vanhempi vuosimalli ja pienemmällä koneella oli lämmin.

    yleisesti ottaen kaikki saabit ja vanhemmat volvot olleet edelleen muita autoja lämpimämpiä. pohjosiiin suunniteltuja kai.

    cutlassi puhaltaa kuumaa kyllä ja lämpöä riittää (sen mitä oon viileessä kokeillut, kunnon pakkasessa en ookkaan) mutta ikkunat ovat huurussa kauheen pitkään tai eivät vaan pysy kunnolla auki.

    ----------------
    hmm.. tollanen takatilanlisälämmitin voiskin olla kiva lisäke mersuun. saisi senkin lämpimäksi nopeemmin.
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Satakaksnepa on lämmin talviauto. Toimiiko sulla se kiertovesipumppu?
     
  15. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Edelläkävijä lämmityslaiteessakin.

    [​IMG]

    Puhalluksesta tiedä, mutta punahehkuun lämppärin kyljen luulisi saavan helpostikin.
     
    wilburi tykkää tästä.
  16. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko tämä nyt se El Camina :rolleyes:. Enpä ole koskaan törmännyt ongelmaan, että auto ei olisi talvella lämmin. Ollut yksi vanha Accord, BMW:itä muutama, Caprice ja nyt S211 mersu isolla dieselillä. Kaikki ovat lämpimiä olleet. Isokoneiset ovat tainneet lämmetä nopeiten jos en ihan väärin muista. Paras on tainnut olla BMW 330D. Lähelle 20 pakkasillakin puski jo lämmintä sisälle puolen kilsan ajon jälkeen (moottori ollut toki tolpassa jo ennen starttia)
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    voi helevetti sentään, just meinasin kirjoittaa että oottekos koskaan kenenkään kuullut edes suunnittelevan lisälämmityslaitetta 200-srj volvoon ja siinähän se ny on...ei :poff:s...ana.
    perun kaikki aikaisemmat höpinät.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuvia?
     
  19. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Minä oon huomioinu,et manuaali-lämppäriset on ainaki mulla ollu lämpimämpiä kuin automaatti-lämppäriset. Myös uudemmat,automaatti-lämppärisiä saa säädellä enemmän,kuin manuaali-malleja. Joko lämmintä ei ole tai se puhaltaa väärään suuntaan,insinöörin suunnitelma lämppäri kun on... Yllättävän hyvin tarkeni Grand Vojakerissakin,vaikka on iso,manuaali-lämppäri ja kahdella kennolla. Ainakin se mikä mul oli 3,3 vanhempi kutonen.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perus tuntuu automaattisysteemin kanssa olevan se, että rupeaa antamaan jopa viileää ilmaa kun lämpötavote saavutettu.
     

Kerro tästä muillekin!