Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Lowry

    Lowry 2nd gear

  2. B

    B Gearhead

    Paremman näköinen toi Vette on kuin alkuperäisenä.
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Makuasia.. Onhan tuo erilainen.
    Musta tuo -74/75 on C3:sten parhaimmistoa ulkonäöltään alkuperäisenä. Tuota katsoessa alkoi suupielet nykiä tahdottomasti..:confused: tähän tyyliin..:confused:
    Jotenkin C3 krominaamana(ja peränä) ei vaan istu omaan ajatusmaailmaan. C2 taas ilman kromeja olis mahdottomuus.

    Hinta on joka tapauksessa sellanen, että saa olla vielä monta, monta viikkoa myynnissä katsastamattomana. Jarrut joutuu kuitenkin tekemään uusiksi ja mm. lintuhäkin kunnosta ei ole tietoa.
     
    palontie tykkää tästä.
  4. B

    B Gearhead

    Mistä tiedät että jarrut joutuu tekemään uusiksi?
    Itse olen autolla ajellut ja jarrut toimii hyvin.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä kyllä luulen että WBBC haluaa mahdollisimman orginaaliauton.
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Umpisurkea millä tavalla ja mihin verrattuna? Mites lexus muuten, autona??
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei ainakaan noi oikeet nelivedot jäykällä etuakselilla tee mitään ylimääräsiä liikkeitä tai kimpoiluja vaikka on eripituset vetarit. veikkaisin nelivedoista syntyvän eron riippuvan nelivedon toteutustyypistä onko torsen, jäykkä, haldex, joku muu mikä ja miten ne mihinkin reagoi. Aika surkeita esityksiä on nähty "nelivetona" joiden kauppaaminen nelivetoautona jo hipoo kusetusta. muutenkaan jossain outback tai rav teholuokan laitteessa en ole nähny sillä nelivedolla saavutettavan mitään kun sitten maastoon menoon on ihan oikeitakin 4wd ratkaisuja olemassa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Moni haluaa nelivedon edut myös arkikäyttöön ilman tönkköilyä tai kepistä vaihtamista. Näitäkin systeemejä on ihan hyviä joskin offimiehet erikseen.

    Jonkun mökkitien tai mäen pystyy yllättävän hyvin kahlaamaan ihan torsenillakin.
     
    lpr ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Erittäin hyvä jos ovat kunnossa.:cool:
    Oletin tietysti niiden olevan siinä kunnossa missä yleensä ovat muutaman vuoden seisonnan jälkeen.. Pessimisti ei pety, koeajolla!:eek:
    Parin C3:n jarruihin tutustunut eikä ne vakuuttaneet toiminnallaan pitempään seisoneina..:( ja vuotoja tuppaavat kehittämään kumien kovettuessa myös.
    Rempattuna/ kunnossa aikalaisekseen ovat ihan hyvät.:cool:
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    niistä "eduista" voi toki olla montaa mieltä mutta audin systeemi on ollu ihan hyvä, valovuosia edellä niihin rav/crv/yms. luokan nelivetokötöstyksiin missä nelivetosuutta ei huomaa kuin negatiivisella tavalla.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    samaa se on kun ostaa auton "suoraan käytöstä"
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Ramppa35

    Ramppa35 1st gear

    Ainakin omalla kohdalla nelivedosta on ollut enemmän etua kuin haittaa. Minkälaisiin negatiivisiin asioihin sinä olet nelivetoisissa henkilöautoissa törmänny? Polttoainetta toki syö aavistuksen enemmän ja huoltokulut pikkaisen kasvaa, mutta muuten positiivisia asioita on enemmän.
     
    urho3 ja mpower tykkäävät tästä.
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Kyllä huonokin neliveto on huomattavasti parempi etenemään liukkaalla ja lumessa kuin paraskaan 2-veto.Kesällä nelivedosta normiautoillijalle niin hyötyä ole joskaan ei haittaakaan kuin pikkasen korkeampi kulutus.Audi TT ja Honda CR-V itellä ollut aikoinaan ja menee molemmat lumessa niin perkeleesti!:D
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Suurin haitta 4 vedosta on jos ei satu itsellä olemaan,onneks löytyy 4 nelikkoa.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mihin tarvii neljää nelivetoa ? joka kelille omansa ko ? :D
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sitä määkin ihmettelen, oli mullakin viime talvena 3 kpl (his, hers ja harraste), mutta eikö neljä ole jo vähän liioittelua?
     
    sdfsd tykkää tästä.
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kateuksissani kyselen, minulla kun ei oo ku tuo puolivetonen Elca :( :p
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Rav4 yleistäminen tuohon joukkoon vaatinee tarkemmat speksit kyseisistä autoista, ravia on ainakin kolmella erilaisella nelivetosysteemillä. Uusimmissa on tuo automaattisesti kytkeytyvä takaveto, onko se sitten haldex vai mikä. Sitten on jatkuva nelikko, missä keskitasauspyörästössä on viskolukko ja vanhimmissa rav4:ssä/funcruisereissa on ihan ihan kepistä kytkettävä nelikko niinkuin isommissakin maastureissa.

    Joskus muinoin TM tai tuulilasin testeissä pappamallin subaru peittosi liukkaan mäen vetotestissä sekä hankiajossa monen offarin käyttämän suzuki samurain. En nyt enää muista mitä nelikkoja siinä oli kaikkiaan, taisi ainakin se ekan polven cr-v olla ainakin. Subaru taisi olla koko testin ykkönen.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    enemmän vikapaikkoja, vie pensaa enemmän. Hyötyjä en sitten keksikkään, ei tartte ostaa niin hyviä renkaita että pääsee liikkeelle jos sen hyödyksi tahtoo laskea. Ihan samalla tavalla olen päässy etenemään takavetosella ja etuvetosella mitä nelivetosellakin noilla auraamattomilla teillä huimissa suomen oloissa.
     

Kerro tästä muillekin!