STWN vaihelaatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja americar, 1.12.2018.

  1. americar

    americar 1st gear

    MORO!!! olisko kellään tietoa että kun pontiac parisiesse -86 wtw tiputtaa vaihteisto ölyä moottorin ja vaihteiston välistä??? parkissa ollessa tulee sellanen kämmenen kokonen läntti aina sen huohotin ptken kohdalta??? myös moottorin kiinnitys kohta on reilusti märkä mutta siitä ei maahan tiputtele?? olis kiv asaada ns alkuummärrystä ku mulla eioo paikkaa laitella tuota itse eli korjaamolle olis jo etukäteistietoo..........asian puitteissa kesällä vaihdatin kaikki öljyt tiibisteet ja suodattimet, mutta vaiva ei kadonnut!!!! stefa??? mistä ja paljon maksaa jos viittais siihe
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Turbiinin stefa? Ei ne asiantuntevalla korjaamolla tota kauan mieti jos et kerran itse meinaa tehdä
     
    americar tykkää tästä.
  3. americar

    americar 1st gear

    jooo...pitäis vaikka huvikseen vaihdattaa se ja toivoo parasta
    tuskin kallis osa onkaan
     
  4. americar

    americar 1st gear

    kumma kun ei entine korjaaja epäilly yhtää eikä stefoista puhunu
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Myös älytön öljymäärä tekee tuohon kohtaan lammikon. Stefa ei ole kallis, mutta aikamoinen duuni, mutta jos laatikko muuten toimii, niin kyllähän se pitää tehdä.
     
    americar tykkää tästä.
  6. americar

    americar 1st gear

    joo...toimiii muuten ja mittatikun mukaan ei mitään hätää...ei edes näytä häviötä, eli ihan arki autona on käytössä
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistatko, paljonko öljyä lorahti laatikkoon viimevaihdossa? Noissa on saattanut vuosien saatossa mittatikkukin vaihtua, tai peräti laatikko erimalliseen, mutta tikku toisesta laatikosta jne.
     
  8. americar

    americar 1st gear

    en muista ollenkaan, mutta nyt uusimpana huolen aiheena onkin just tullu et mittatikku näyttää normimäärän öljyä moottori sammuksissa????? tikku vaan vähän kastuu päästä käynnissä oollessa? kun eikös se pitäny käynnissä mitata mut minun autolle se ei kelpaa...
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Laatikko pitäisi olla th 700, tsekkaapa mikä laatikko on, ja löytyykö 4 vaihdetta ja lukkoturbiini? Vai onko kokonaan vaihtunut?
     
  10. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Mitataan sillai et loota ajetaan hyvin lämpimäksi, sit riippuen laatikosta P tai vapaa ja käynnissä tyhjäkäynnillä katotaan öljyt. En muista GM-lootista millä vaihteella ne piti olla, viisaampi saa valistaa vielä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös se P ole. Ennen öljyjen katsomomista voi käydessä vielä käydä paikallaan kaikki pykälät läpi.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miksi? Jos kylmänä koneen käydessä ööliä on ylä- ja alarajamerkkien välissä niin sitä on riittävästi.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aijaa. Miksi siellä sitten on yhtään mitään merkkejä ja miksi kuumana käsketään katsoa? Jos se vaan riittää että kylmänä on viivojen välissä.
     
  14. kovis

    kovis 3rd gear

    Koneesta riippuen siellä pitäisi olla joko th200r4 tai th700r4 , jos alkuperäinen loota. Eli Olds koneen perässä th200 ja Chevyn perässä th700 . Öljyn tarkistus lämpöisenä tasasella koneen käydessä P-asennossa , eka käydään joka pykälä läpi ja sit parkille ja tikku ylös.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Meinaatko että se vähenee lämmetessään? Sen takia siellä on ylä- ja alaraja tarkistaaettä kurkkija tietää että kaikki on ihan ok. Ite ainakin luulen että ei sinne ittellään tule lisää mehua. Ja se kepin vatkaaminen on ihan turhaa koska ei siellä lootan sisällä pysy missään ööli vaan kaikki tipahtaa öölipohjaan ennen kuin kerkii tikun luo. GM tuotteistakin voi sen öölinpinnan tarkistaa myös vapaalla.

    Moni viksu pistää öölitikkuun merkin siihen kohtaan jossa pinta on kun hylsy on seissyt yön yli kunhan on ensin käydessä tarkistanut että on ok. Silloin voi vilkaista tikkua ennenkuin nykäsee koneen tulille.
     
    Muokattu: 3.12.2018
    KajS tykkää tästä.
  16. americar

    americar 1st gear

    siis ei ns vähene muutakuin käynnissä ollessa....heti kun sammuttaa niin öljyn määrä täysin normaali...peellä ja vapaalla tikun pää vaan kastuu
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kannattaa lukea ketjun kaikki viestit ;)
     
  18. americar

    americar 1st gear

    juu on th700 lukolla ja 4speed
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Sitten laatikko irti ja stefanvaihtoon ;)
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Liian vähän öljyä. Ei siis liity vuotoon
     

Kerro tästä muillekin!