volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2.0 20v Italian versio muistaakseni. Jakopää oli helppo tehdä kunhan koneen ensin irrotti autosta. Autodatan jakopääkirja kertoi työajaksi jotain 10-12h
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Olisko ollut lancian kone. Alkoi oikein kiinnostaa kun ei löydy interwebistä mitään mainintaa Volvosta tai Volvon sivuilla Hiivatista.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Katos vaan. Vitustakohan olin sen volvoksi ristinyt :oops:
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ennemmin perseestä.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Vaihdoin V70 oik. silmänpesimen moottorin.
    Ei se puskurin irrottaminen juurikaan helpottanu. Teki vaan lisää työtä.
    Ne lukkomuovin ruuvit puskurin takaa saa irti, ja takasin ilman puskurin irrottamistakin. Joutuu vaan vetämään sitä muovia vähän kovempaa yläosastaan, että aukee kolo sille moottorille tulla ulos. Muutama tunti siinä meni, että sai sen taas pelaamaan. Tykkään, kun ne pelaa.
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vaihdoin aikoinaan moottorit niin että tein vinkulla siihen umpion alle muoviin pyöreän reiän mistä ne saa ulos helposti. Se ei heikennä rakennetta ja tosiaan homma helpottuu melkoisesti.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Niin minäkin oon tehny, mutta ei oo vielä riittävän iso se kolo.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Pitäs Ardic saada nollattua.
     
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Ei se mitään nollausta vaatinu. Vaihdoin vain palaneen sulakkeen tilalle ehjän. Nyt pelaa. Toki Ardic ei oo sama enää, vaan vihdoin sen jo aikasemmin.
    Se, mikä poltti sulakkeen, on nyt kaverilla korjattavana.
     
  10. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    helpompi olisi paalata ja tulis varmaan halvemmaksikin...
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kiitos kun kerroit tämän meille,nyt on paljon kivempi lähtee töihin.
     
    valpas tykkää tästä.
  12. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Poistin tuon yhden ainoan volvo viestin mitä koskaan olen tänne kirjoittanut. Mutta en ole kyllä kirjoittanut mihinkään tyhjänpäiväisiin, mitä kuuntelen, millä pyyhin perseen tallilla, yms...topiceihinkaan. Onneksi 40 vuotta sitten, kun aloitin jenkkiauto ja harrikka harrastamisen ei ollut internettiä.

    Kiisseli volvo on työmatka kulkine, että se siitä
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Osien saanti oli varmaan sillon todella helppoo vs nykyään.

    Internetistä ei ole siihen mitään hyötyä.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Täytyy olla siviilipelinä volvo, niin jää aikaa enempi harrastepeleille. Näin mulla.

    Volvoon paras mun ajoihini. 19v ikää, hinta 1500, vuodessa 50tkm. Alle 10cnt/km (nyt voi olla jo vähä enempi, kun diiseli on kalliimpaa, kun viimeks kalkuloidessani).
     
    mikkis83 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Ei ollu Ardicista pitkää iloo. Toissa päivänä alko savuttaan niin, että maisema peitty. Eilen ei enää käynnistyny.
    Mistä kannattaa hankkia Ardicin osia?
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Tänään Ardic taas toimi!?
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kuullostaa ihan Ardicilta:D
     
    mikkis83 ja jariha tykkäävät tästä.
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari, Volvoonkin (V70 2,5TDi -99) on sittenkin laitettu semmonen muovinen ikäsulake, joka katkee noin kahdenkymmenen vuoden kohdalla.
    Pakkasnestettä alko kuluun aikas paljon, ja kaikki meni kuskin jalkatilaan.
    Vaihdoin ne O-renkaat lämppärin kennoon, kun noin kolme vuotta sitten kennon vaihdoin vanhoilla O-renkailla. Ei ollu siinä vika. Hetken pysy jalkatila kuivana, mutta sitten taas alko vuotamaan.

    Tänään sitten aloin tutustumaan kohteeseen. Pieni epäilys oli, kun varaosa-autossa oli rintapellin lävistykseen laitettu letku. Ja pakkasneste valu myös kaasupoljinta pitkin.

    No perskutaralla, siinä rintapellissä on sellanen ihmeellinen muovihärpäke, jossa toisen lämppärin putkesta oli se muovinen osa murtunut. Mikähän on suunnittelijalla ollu tuolle osalle tarkoitus, vai onko vain ollut nopeuttamassa kokoonpanoa?
    Varmaan uus on kullan arvonen, kun on sen verran mutkikkan näkönen.
    Saattas mennä ihan letkullakin, mutta koitan Korja Kumista hakee sellasen, jossa olis jonkinlainen mutka valmiina.

    Pikkusen teki lisää haastetta, kun auto oli kakspilarinosturilla. Aika monta osaa joutu jalkatilasta irrottamaan, että sai osan pois. Ahtautta oli, mutta kukaan ei kiristäny mua.

    Vaihdoin penkin toiseksi, jossa on samat liitokset. Airbagvalo ei sammu, välähtää kyllä. Pitää käyttää se sähkärillä. Uudempaan sopivalla testerillä se ei vikaa löytäny. Jotain viallisia antureita kyllä, mutta ne ei näköjään haittaa ajoo.
    Pitäs käydä katsurille näyttämässä kohta......
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Ei oo Ardic pelannu taas pariin viikkoon. Täytyy käydä ostamassa ne vuosittaiset osat taas, ja vaihdella.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Kun lämppärin kennoo vaihtaa V70 mk1:een, niin kannattanee löysyttää rintapellissä oleva muovi paketti. Kun putkia joutuu taivuttamaan taakseppäin kennosta, niin hauras muovihärpäke saattaa murtua. Se on kahdella pienellä Torx-kantasella ruuvilla konehuoneen puolelta kiinni.
    Mulla on nyt tuon muovinkappaleen tilalla letkut.
     

Kerro tästä muillekin!