440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead


    Mulla ollu tällanen vastaavassa kokoonpanossa

    http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=744&sb=2

    Mulla siis 499ci, reilu 11 staattinen. Tunnelram+2x750 holley. 2" pakosarjat. Kannet performer rpm jotka porttasin, virtas imupuolella 314cfm noka nettonostolla. 71 satellite meni noilla 11.3/200kmh kahen sekan 60-jalkasella. Turbiini 9,5" ja perä 4.1, laatikko koskematon vakio 727.
     
  2. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Niin,jännitystä luvassa joka polkasulla?
    Olen tuossa kaupannut Victoreita kaikkine hilppeineen ,vaan ei taida kukaan haluta tehdä kauppaa,koska jännitysmomentti pieni
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tekeekö tollanen keppi tarpeeksi alipainetta jarrutehostimelle?
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei tarpeeks, mutta kyllä sen kanssa pärjää
     
  5. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Siellähän oli nyt keppi minun makuuni, mulla kun on vähän niin kun tapana ottaa osaa aina nokka-akselikeskusteluihin. Vieläkin on vähän pakopuolella enemmän aukioloa, mutta ei se haittaa vaikuttaisi ihan toimivalta nokalta tuohon comboon. Joissakin koneissa, joissa imupuoli on suhteessa pakopuoleen yli 78% keskiarvovirtaukseenna, eli kaasun mahdollinen maksimimäärä yhden nokan koko noston aikana.

    Se vaikuttaa siten että kannattaa pitää pakopuolta auki pitempään, niin saadaan hyvä huipputeho, uhraamatta keskialueen vääntöä.
     
  6. vekku

    vekku 2nd gear

    Omalla kohalla eurojen puute pakottaa näihin jännitys näytelmiin. Saa nähä kostautuuko säästäminen.
    Vielä oli tuo 23-758-9 nokka joutilaana joten sillä mennään.
    Vielä on tuo kaasari/ruisku homma mietinnässä. Ensinnäki, kuinka pitkälle riittää mekaaninen bens. pumppu?
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Päälle 600 hepan ollaan menty.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mutta miksi mekaaninen kun Carterin pumppuja saa kympeillä mitkä riittää jo pitkälle eikä tartte reguja tai paluulinjoja edes? Esim P4070 tai sit P4600HP jos oikeesti haluaa varman päälle.
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mistä noita saa kympeillä, kun ebayssäkin halvimmat oli kuljetuksineen jotain 110€, joka on jo satasia, ei kymppejä...
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Rockauto. P4070 jää kuluineen johonki reilu 60€ muistaakseni. P4600HP voi kyl mennä karvan yli jo kun taitaa ite osa olla jotain 80€ reilu muistaakseni jo.
     
  11. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    '
    Okei, pitää tutustua vielä paremmin tuohon rockautoon btw.
     
  12. vekku

    vekku 2nd gear

    Mites venajouset, comppi suosittelee tuolle 23-758-9 nokalle 943-16 jousia. Kaverilla olisi 929-16 uudet jouset jouten, onkohan nuo liian löysät tuolle nokalle? Nokan kierrosalue on 7000 kiekkaan asti ja jos konetta ei ole tarkoitus aivan nuin kovaa kierrättää niin voisko silloin ajatella hieman hennompia jousia ja samalla vois nuo tulevat kannetkin kestää paremmin?
    Onko halvempia hyviä jousi vaihtoehtoja? 500e jousista tuntuu ryöstöltä.

    Lueskelin vanhoja ketjuja öljypumpun akselista ja pronssi rattaasta. Toiset ajeli normi rattailla ilman ongelmia ja toisten mielestä ihan ehdottomasti pitää laittaa pronssi ratas rullanokan kanssa. Kumpaanhan vaihtoehtoon pitäisi kallistua? Nyt paikalla 900mil.ajettu "normi" akseli.

    2011 ei vielä ollu löytyny polt on nokka nappia, jokohan tänäpäivänä löytyy?
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Nokkanappi kannattaa suosilla tehdä/muokata itse, niin varmistaa oikean välyksen jakopäänkoppaan. Kannattaa myös varmistua siitä että koppa ei jousta ulospäin.

    Nuo 929-16 jouset ei riitä. Kovissa rullissa kannattaa aika orjallisesti noudattaa noita annettuja speksejä. Varmemmin se liian löysillä aiheuttaa ongelmia ja vaurioita kuin oikeanlaisilla osilla.
    10ast lukot, compin pro magnum vipat ja niille vahvalla seinämällä 3/8 puikot niin kyllä toimii.

    Esim. 955-16 antaa tolle sun nokalle oikeat paineet kun vaan shimmaa oikeeseen korkeuteen, eikä maksa viittäsataa.
     
  14. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    On jäämässä suunnitelmien selkeytyessä joutilaaksi isolohko-osaa pienemmän budjetin / tehon moottoriin, mm. rempatut rautakannet 71 Magnum-koneesta, mietoa hydy ja mekaanista nokkaa nostajineen jakopäineen, b-lohkoon nelireikästä rautaimusarjaa jne.....kyselyt yyveellä
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    7000 voi olla unennäköö vakio kanavaikkunalla ja tolla koolla ja nokalla, veikkaan et on likempänä kuutta maksimiteho.Kylhän se toki ylikin kiertää.. 5oo:lla 12:1 mosalla 400+ cfm B1 kansilla oli huipputeho 7000, nokka 286/292 .050", nostoo yli 0.7". Pronssiratas ilman muuta. Ja tosiaan, koppa ei saa notkua.
     
  16. vekku

    vekku 2nd gear

    Kiitos taas neuvoista, onko nuissa ö-pumpun akseleissa laatueroja? Onko esim. us-partsin myymä sorsan aksila ok?
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    ainakin meillä toistaiseksi toiminu?
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toimii, mutta kuluu kyllä aika nopeasti.
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    mikä on nopeasti?
     
  20. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos kovat öljynpaineet konees ja jotain vähä jäykempää ööliä nii voi kulua 1500-2000 km ajolla vaihtokuntoon. Yks kaveri alko omas stroker konees ihmetteleen tehon laskua oli kuluneen rattaan syystä tippunu 4-5 astetta ennakkoa
     

Kerro tästä muillekin!