Erilaisempi Sevrolee.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rautamäki, 10.11.2018.

  1. splitti

    splitti 2nd gear

    Tästä vois olettaa tulevan upea!

    [​IMG]

    Tää pervormanssi orientoitunut parivaljakko säväytti joku vuosi takaperin elmiassa.
     
    isalmela, Rautamäki ja palontie tykkäävät tästä.
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tuo etualalla oleva "Norway Corvair" on (netistä) tuttu. Se oli vuosi takaperin Lahden jenkkiautonäyttelyssä. Itse en käynyt, mutta olisin kyllä käynyt inspiroitumassa jos olisin tiennyt. Takimmainen on uusi tuttavuus. Norjan lippu siinäkin näkyy olevan ovessa.
     
    Muokattu: 9.12.2018
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Helvetin upeen näköinen toi sininen.
     
    Filth tykkää tästä.
  4. jrasi

    jrasi Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  5. splitti

    splitti 2nd gear

  6. palontie

    palontie Double Gearhead

  7. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    levikkeet soppii yhtä hyvin ku ottatukka sialle
    ja lätkästy kiinni vähän niinku sinnepäin
    ei jatkoon :poff:
     
  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ja mua ällöttää vähäinenkin määrä mattamustaa auton pinnassa.:p

    Pienellä budjetilla ymmärtääkseni tehty molemmat ja siitä syystä ilmeisesti kiilto-osat maalattu. Mutta ei kai kiiltävä maalikaan kovin pajon kallimpaa ole.
     
    Muokattu: 10.12.2018
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Levikkeet sopii juuri hyvin tuohon rakentelusuuntaan.
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    japsituuninkiin :odeek:
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    En mä kyllä japsituuninkia nää tossa pätkän vertaa
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Onhan tuossa maalauksessakin tapailtu Japsien nousevan auringon lippu-teemaa.
     
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    Mun mielestä tuo on ainoa oikea tapa laittaa tuommoset kaarilevikkeet.
     
    Filth tykkää tästä.
  14. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    oikee tapa on jättää asentamatta
    mutta kukin tyylillään
     
  15. speedy

    speedy Double Gearhead

    Vieläkös sillä Viinikaisella on se 455 corvairi ? Esiteltiin joskus kauvvan sitten alan lehdessä.
     
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei ole Eikalla enää. Samoilla kulmilla kyllä tietääkseni.
     
  17. esmi

    esmi Gearhead

    Ei ole ollut tietääkseni vuosiin! väriäkin jo vaihtanut.
     
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tekaisin tuollaiset kallistuksenvakaajan kiinnikkeet, kun tähän yksilöön ei sellaista varustetta ollut uutena tilattu:

    [​IMG]

    Tai no leuhkiminen sikseen, kyllä noita (harjoituskappaleineen) piti tehdä oikein hartaudella useampi iltapuhde. Toinen puolikas hitsataan tukivarren sivuun noin puoleen väliin tukivartta. Vähän järjenvastainen rakenne, mutta kai se toimii kun ei kakkoskoppiseen Corvairiinkaan ole rakennetta muutettu. Netistä lainattu kuva tehtaanmiesten toteutuksesta:

    [​IMG]

    Vakaajatankoakaan ei ole, ajattelin teettää jousipajalla sitten aikanaan, kun auto on sen verran kasassa että pääsee tekemaään mallikappaleen.

    Corvairin ohjaus on tunnetusti turhan hidas, siihen saa parannusta quick ratio-ohjausvarsilla:

    [​IMG]

    Noilla vähenee ratin kierrokset ääriasennosta toiseen neljästä ja puolesta noin kolmeen ja puoleen. Sellaistakin teoriaa on esitetty, että Corvairin ohjaus olisi tarkoituksella tehty niin hitaaksi, ettei liian nopeilla ohjausliikkeillä ehdi saattaa itseään vaikeuksiin. Mutta ei sillä myöskään juuri mitään ole tehtävissä jos lähtee lapasesta.

    Aavistuksen jäykemät ja matalammat jouset on vielä suunnitteilla. Mun auto on -63, seuraavan vuoden mallissa oli vakiona paranneltu alustarakenne ja sellaisella ajettiin aikanaan ympyräradalla samaan tahtiin saman ikäisen Corvetten kanssa.
     
    Seevu, Make500, Jussi289 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    On muuten oikein hyvä väri btw.
     
  20. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Toisen oven alakulmassa oli reikä, vaihdoin molempiin suikaleet alareunaan:

    [​IMG]

    Tinattuna;

    [​IMG]

    Tuulilasin tolpan alapään tienoilla oven tiiviste on vaaksan pituisen matkan vaakasuorassa, siinä kohdassa on oven ja tolpan välissä eräänlaiset vesikourut joita vasten myös oven tiiviste tiivistyy. Skeidaa olivat täynnä ja muhineet pitsiksi. Vääntelin uudet.

    [​IMG]

    Nämä peltihommat tein jo viime talvena. Muutakin pientä taisi olla, en enää edes kaikkea muista kun ei tullut kuvia räpsittyä. Ainakin etu- ja takaluukkujen tiivisteiden alla oli paikattavaa. Etuhiekkapelti ei ollut mätä vaan rutattu ja kitillä leivottu suurin piirtein alkuperäiseen muotoon. Peltiin ei pääse takakautta käsiksi kun on kotelorakenne, joten leikkasin puskurin takaa pellin poikki ja käytin alaosan irti.

    En tunne olevani ns. äijä enkä edes kova jätkä ja kun autokin on tuollainen kuolemanloukku, niin tein turvavöille kiinnityspisteet b-pilariin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pilari ei ole kovin vahvan oloinen, mutta kai se kestään sen mitä solisluu. Lentokonemalliset vyöt tässä olikin ja lattiassa on valmiit kiinnityskohdat. Jenka noissa on 7/16 UNF, joka yllättäen näyttäisi olevan maailmanlaajuinen standardi turvavöiden kiinnitykselle. Jopa ralliautojen monipistevöiden kiinnitykseen myytävissä silmukkapulteissa on kyseinen kierre.
     
    Muokattu: 4.1.2019
    sleepercooler, Rotten, FuryIII '71 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!