1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. En ole kiinalaisten tekemänä nähnyt, mutta yleisellä tasolla nitä on myynnissä. Esim.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    johan oli rihvelin näkönen?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Noita vissiin saa pakattua useita vierekkäin? Tommosia kolme plus muinoinen Kaasutinexpertin kauppaama Lynx imari ”joka muuttaa taxikutosen rataraudaksi” ja vielä noihin muutamaa eripituutta olevat imukartiot - sehän olisi melkein Hillborn!

    Jos jollakulla on liikaa 3x2 slantin imusarjoja niin mua saa yllyttää ostamaan semmosen. Just sopivasti uusi kone tulee saamaan hienon Maxxecu ohjauksen sekä suorasytkän kuudella puolalla (!) joten tuo olisi kuin kirsikka cocktailissa!
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Komee rojekti. Henk koht. mielipide että 61 on komein rotke mitä on koskaan tehty:cool:
     
    Make500 tykkää tästä.
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Kiitos, tässä tulee ihan suorituspainetta:D

    Nii, haaveet täytyy vaan muuttaa realiteeteiksi. Budjetista sen verran, että en moisista ikinä pidä mitään kirjaa. Johonkin menee kymppitonni, johonkin kaks tonnia. Mutta pyrkinyt olen siihen että itse teen niin paljon kuin vähänkin mahdollista ja tämä yleensä pitää budjetit suhteellisen kurissa.

    Uskomattoman hienosta taas tiedä, kunhan kötöstelen jotain.. Mutta kiitti ny!
    Saattaa olla että vivuston toteutan itse ja siten että orggis kiertovivustoa hajottamatta. Eli kaikki muutokset olisi helppo palauttaa. Mutta tuumataan tuota joskus taas!

    Taas se tuli se ruisku-sana:p:eek:

    Kiitos ny vaan. Onhan se silmää ihan kivan mallinen. Tosin onko se komein, siitä voidaan olla montaa mieltä:)
     
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    Noita Saabin ehdotettuja hihnapyöriä kun tutkiskelin, niin taidan kuitenkin päätyä jossain aiemmin mainitsemaani billet pyörään March Performancelta.Samaa #6271-pyörää olikin käytetty Migueloksenkin linkittämässä slanttiprojektissa. Sen pitäisi osua melkeinpä suoraan dampperiin vain pultin reikiä hieman suurentamalla. Mutta tilaan kun keksin muutakin osatarvetta samaan kuormaan.

    Hiontahommat ne etenee etanan vauhdilla aina kun jaksaa ja aina nyt ei vaan jaksa. Tää valon puute saa jotenkin väsähtämään, ettei töiden jälkeen oikein nappaa aina nuo tallihommat.

    Mutta juu, laitan tähän alle nyt yhden kuvan, jonka tein 3D-mallinusohjelmalla. ( Sisäinen nörttini taas heräsi ) Piti ihan vaan tehdä joku ajatelma tulevasta pahkasta konepeltiin, mutta se jotenkin karkas lapasesta sekin homma. Ainakin siitä nyt saa ajatuksen miltä se näyttäisi pienen scoopin kanssa, johon tietysti tulisi itse valettua alumiinia vähän kiiltämään: [​IMG]

    Ajatuksia scoopista?

    PS. Yritetään pitää tää silti ihan oikean auton rakennusprojektina:p:p
     
    Nilsbertti, LPV, Visa ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Diggaan kympillä!! :D
     
    LPV ja Make500 tykkäävät tästä.
  8. Huh huh, hienosta projektista hieno malli..Vastoin kainoa pyyntöä, niin minun pakko kysyä, että millä ohjelmalla olet luonut tuon?
     
    Make500 tykkää tästä.
  9. puna niska

    puna niska Gearhead

    Hyvän näköine mutta....
    Ilmanotto kuskiin päin.
    Pyöree selkäsempi katon linjoja mukaillen.
    Epäkeskeisesti kuskin puolella.
    Ite kysyit.....
     
    Make500 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hienohan se ois ku prkl tommosena. Kannatetaan! :)
     
  11. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Hieno scooppi, louverssit pois niin on kliinimpi.
     
    Make500 tykkää tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuota takalokasuojan tai katon linjaa mukaillen sopis omaan silmään vielä paremmin. Ei paha noinkaan.:cool:
     
    Make500 tykkää tästä.
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Tulipa tilattua hihnapyörä ja muuta pikku roinaa ameriikoista. Mm. siihen HEI-konversioon liittyviä osia. Lainaan siis MJF:n ideaa piilottaa HEI-moduli MoParin sytkäboksiin. Sellainen kiinaboksi löytyykin tuhottavaksi. Myös jakaja löytyy, tosin sen toiminnasta en oo ihan varma.
    Kun jaksais ja ehtis nyt kiikuttaa valuosat koneistukseen niin vähän pääsis sitten kasaileen ja jatkamaan moottorihommia.
    Uudet sakkelit ja puslat lehtijousiin tilasin nyt myös. Täytyy sitten niiden lehtien kanssa miettiä, käyttääkö ne takomossa vai ei..
    Etupäähän piti jotain puslaa myös tilata, mutta Summitilta ei sitten löytynytkään oikein sopivaa tähän hätään.

    Cinema 4D + kahden vuosikymmenen harjoittelu ja vieläkin hakusessa.

    Niin kysyin:D:p
    Mutta joo, ehdottomasti kuitenkin klassisesti näin päin koska suurin tilatarve on juurikin ahtimen snoutin kohdalla keulassa.

    Louversit saa jäädä, kun on Exner ne siihen tehtaalla 1961 käskenyt stanssata.
     
  14. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Tätä en tiennytkään. Ovatko ne yhteydessä sisäilmakanaviin?
     
  15. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Make500 tykkää tästä.
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Motonetistä saa monenlaista hyödyllistä kun vaan tietää missä autossa haluttu osa on "varaosa". Tarvitsen tuommoisia slantin suorasytkään ja on näköjään Fintronicin hintaa parempi tuolla.

    HEI-modulikonversio taitaa olla kuitenkin etevämpi moparin jakajan anturin kanssa, sillä sen sisällä on itsessään "kosketuskulmasta" huolehtiva piiri ja puolan etuvastus, joka näistä ensimmäisenä tuppaa hajoamaan, jää HEI-modulilla tarpeettomaksi. Tuo Boschin moduli on lähinnä kytkintransistori (kuten moparin boxi) jossa "kosketuskulma" eli puolan varautumisaika jää moottorinohjaimen "ECU" huolehdintaan. HEI-moduli on "ajalta ennen tietokoneita" vaikka lopun ajan vehkeissä olikin tietokoneohjauksessa olevaa mallia tarjolla.
     
    Make500 tykkää tästä.
  17. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Okei. Mä oon aatellu et on samanlainen klimppi, ku toi gm. Gm malli on vaa sisäänrakennettu jakajaan, et se on siistimpi ja yksinkertainen kytkeä.
    En mä oo aatellukkaa noin pitkälle. Tökkäsin vaan ton boxin jakajan jatkeeksi ilman etuvastuksia ja ku kipinä tuli nii eihä se moottori tarvi, ku bensaa sen jälkee.
     
    Make500 tykkää tästä.
  18. Juurikin näin. Se nelipinninen HEI on juurikin ilman tietokoneita malli. Semmoinen tuli asennettua kaverin kanssa syksyllä kaverin erääseen romanialaiseen ihmeeseen.

    Tässä on juttua niistä muista tietokoneohjatuista, eli 5, 7 ja 8 -pinnistä:

    http://www.megamanual.com/ms2/GM_7pinHEI.htm

    Tässä, kun tämä meni näin pitkälle, niin kaasuttimien kanssa olevia jakajattomiakin sytkiä löytyy. Esim. Megajolt, joka pohjautuu Fordin Edikseen:

    [​IMG]
     
    Make500 tykkää tästä.
  19. Make500

    Make500 Gearhead

    Ei ne mihinkään ole yhdynnässä. Ihan feikit ja umpinaiset.

    HEI-hommiin tilasin Summitilta Slansix.org:n tutoriaalissa mainitun ACDelcon moduulin.
    Puolaksi Flame-Thrower II. Ja ostin myös johtosarjan, jossa liittimet jakajaan ja Mopar-sytkäboksiin. Ja mua ei juu haittaa ylimääräiset boksit konehuoneessa, jos se edes etäisesti näyttää siltä ettei ole mikään viiden eri automerkin risteytys ja täynnä eri värisiä abikoita.

    Olishan siihen orkkis kärkijakajaan voinu tiputtaa Pertronixin Ignitorin, mutta taas toisaalta jos sen onnistuu käräyttämään tai rikkomaan niin on kalliimpi taas korjata..
     
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Jos olette huomannut, niin mun projekti etenee koko ajan, jos linkittelen kuvia osistani niin onko se kiellettyä. Kansikin on jo melkeen ready, ja kohta saa lohkonkin, jolloin saa moottorin kasaan, niin kuin tavoitteena olikin, siis tehdä ensin kone ja sitten ettiä hyvä koppa, yks on jo hollilla, se 4-ovinen, toivottavasti löytyy 2-ovinen rullaava jostakin...
     

Kerro tästä muillekin!