Mitä bongasit liikenteessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy-74, 8.9.2005.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kerropas sitten mikä mulla on vialla, kun termari on uusi, lämmityslaitteen kenno puhdistettu niin sisältä kuin ulkoa, lämmityslaitteen kotelon tiivisteet vaihdettu ja jalkatilojen raitisilmaluukut tiivistetty. Ei vaan lämpeä, ainakaan ilman pahvia keulassa.

    Mun käyttis on vuosimallia 2016 eli ei se kenno varmaan kovin tukossa ole... Autossa on webasto kaukosäädöllä, ja sähköllä lämmitetään tietenkin penkki, ratti, peilit ja takalasi. En keksi mitään syytä miten 60-luvun vessa missä puhallus on jaloille tai lasille (sivuikkunoillehan ei tietenkään ole ilmakanavia) voisi miltään ominaisuuksiltaan olla parempi talviauto kuin tuo 2016. Varsinkin jos se olisi jokapäiväisessä ajossa ja matot jatkuvasti pikkusen kosteana, ei takalasi aukeaisi varmasti ennen ensi kevättä... Onhan se romanttinen ajatus ajella 60-lukulaisella ympäri vuoden, ja sama se mulle vaikka joku ajaakin, mutta sitä en kyllä usko hetkeäkään että semmonen olisi ominaisuuksiltaan parempi kuin uusi auto, väittää kuka mitä vaan.
     
  2. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Autokohtaisia juttuja ovat mielestäni,vanha 1974 mallin 2002 Bemarikin tosi kylmä oli mulla.Eipä silti,ei kaikki uudetkaan autot
    välttämättä kovin lämpöisiä ole.Suunnittelu ja toteutus huono.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja on niitä tuoreempiakin harrasteeksi tai talviajokiksi taipuvaisia amerikkalaisia kuin 60-lukuset
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kenno puhdistettu, mitä sekin käytännössä tarkottaa? Et saa puhdistettua kennoa jos se on paskiintunu tukkoon. Se pitää kennottaa uusiksi. Sitä ei kannata kennottaa uusiksi ja laittaa sellasenaan paikalleen jos vesitilassa pyörii koko ajan sellanen ruostemöhjö mikä sen kennon alunperin on tukkinut koska se menee heti tukkoon uudelleen, etkä sitä möhjöäkään sieltä saa pois avaamatta konetta ja proppuja+kennottamalla syyläriä. Se sama möhjö on varmaan jumittanu termarinkin jollei kone lämpeä. Kukaan ei noihin autoihin mitään oven yms. tiivisteitäkään tässä maassa vaihda joten hukkalämpökin on aika massiivinen ollu perinteisesti.

    Jos auto on kesäauto niin toki tollasta ei kannata alkaa tekemään.

    En tiiä millä paskabiileillä olet ajanut mutta 60- luvun auto missä on ehjä ilmastointi ja lämppäri putsaa lasit ihan yhtä nätisti kun 2000- luvun auto missä ilmastointi ja ehjä lämppäri. Ilmastoimattomat on huurukoppeja, toiset enemmän toiset vähemmän vuosimallista riippumatta.
     
    Muokattu: 13.12.2018
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mutta jos on alumiinimotti,niin pitää vaihtaa koko motti valurautaiseen,että saa ruostetta!:p
     
  6. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Olen. Hyvä niin, sillä yhtä pelleltä porukalta kuulostaa, kuin muutkin, jotka kokevat muiden tekemisen tai olemisen olevan jotenkin heiltä itseltään pois.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aika kalseeta oli tuoreemmissa vag diisseleissäkin mihin oli jostain syystä jätetty webasto ottamatta tai se ei toiminut.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jäähdytysneste on ja pysyy kirkkaana, eikä kenno ole mun omistuksen aikaan ollutkaan tukossa joten en jaksa sun supistuksia ottaa kovin vakavasti... Kaikenlaisia paskabiilejä on tullut tässä vuosien varrella ajeltua, vanhoja jenkkihuusseja joitain kymmeniä varmaankin, ja pysyttelen mielipiteessäni joka perustuu kokemukseen.

    Edit: kännykän autocorrect muuttanut sepustuksia ->supistuksia :rotfl:
     
    Muokattu: 13.12.2018
  9. lpr

    lpr 2nd gear

    Mä en kyllä muista oman nollakakkos Bemarin olleen mikään kylmä. Ainoa mikä vituttaa siinä autossa, on se, että se tuli myytyä. Oli uutena meille ostettu, kerkes olla tädin, mutsin, broidin ja omassa ajossa, ennen kuin 2000-luvun alussa myytiin pois. Kohtuu kuntoinen oli, on vaan nuo hinnat pompsahtanu 15 vuodessa.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Ainut paskabiili on se sun jos -16 vm autolla ajelet ni tietäähän tota automaattisesti että se on paska eikä mitään järkee, kallistakin vielä.

    Terveisin. 60 lukusella ympäri vuoden ajeleva, takalasikin auki vielä huhuh.
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onnea sulle.
     
    isalmela ja jjjkkk tykkäävät tästä.
  12. leemu

    leemu Gearhead

    -62? Imperial Loimaalla.

    Mahtaa olla kylmä, ainakin pakkaskelissä:odeek: :D
     
    Muokattu: 13.12.2018
    Pertti K tykkää tästä.
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    No kai niissä 16 vuosmalleissa on hyviä ja huonoja yksilöitä. Ostaa muutaman ja kokeilee niin tietää mikä on hyvä itselle.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Tietäähän sen sit ku pari vuotta teetät tonnin remontteja niihin ja katot sitä arvon alenemaa miten hyviä ne on.
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Siinä se juju onkin että ostaa semmoisen auton johon ei tarvitse isoja remontteja. Kyllä itse ajoin 200t uudella autolla ja pienet oli remonttikulut. Joku pakoputken liitos mutta ei edes jarrulevyjä vaihdettu,ei mitään nesteitä vuotanut. Sumuvalon sulake ainut sähkövika jos ei polttimoita laskettu,sekin sulake meni kärryn takia.
     
  16. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Onhan se uus auto varmasti kiva, mutta kaikilla ei ole varaa sellaiseen, vaikka hyviähän ne about 0% koron rahoitustarjouksetkin on...

    By the way, onko kukaan bongannut vähään aikaan mitään vehkeitä? Toista sivua jo vääntöä aivan offtopic hommista.
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Nihkeesti on näkynyt vanhempaa kalustoa liikenteessä tällä viikolla läntisellä uudellamaalla & pääkaupunkiseudulla.
    Tai sitten en vaan oo niitä havainnut '79 Deltan huurtuneiden lasien lävitse.
     
    12345678910, miguelo ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Ei näy ei, ei edes mitään amerikkalaisvalmisteista. Noh ei niitä näy Pieksämäellä edes kesällä ni mitäpä tuota voi olettaa näkyykö talvella sit.
     
  19. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    No eipä meillä päinkään enää nykyään juuri mitään nää.Eilen näin 80-luvun Camaron ja ton oman Fairlanen näen joka päivä;).
     
    12345678910 tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh täälläkin kaks autoo liikenteessä tällä hetkellä, toi -65 Barracuda millä mä ajelen ja kaverilla -65 Dartti, molemmat kyllä sen autoja vielä :rotfl:
    Jos ensviikolla sais ton Satelliten palautettua katukuvaan taas...
     

Kerro tästä muillekin!