Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Pitäs riittää tieto että normi iskunvaimentimet.
     
  2. No nyt olis taas aikaa perehtyä.. Misähän se boksi mahtaa luurata?
     
  3. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Ratin alapuolella olevan panelin takaa pitäisi löytyä. Kaksi kantikasta monipinnistä liitintä. Kuuklesta löytyy varmasti tarkat kuvat missä sijaitsee.
     
  4. Oswald

    Oswald 1st gear

    Terve! Reilu vuoden päivät ollut 07 hemi kakkosautona. Etanolisarjalla ja Diaplon ohjelmalla 93 octane tune paikoillaan. Mangnaflow cat back ja CAI. Toimii pääsääntöisesti hienosti, tyhjäkäyntiä varmaan kannattaisi nostaa, kun pari kertaa sammunut. Tehonlisäys vakioon on selvä. 5,26 paras veto sataseen ja siinäkin joutuu lähtemään vajaa kaasulla.

    Joku kysyi jälkiasennusxenonien toimimisesta... itse laitoin 55 xenonit viime syksynä ja valoteho ehkä triplaantui ja toimii moitteettomasti. Meni katsastuksestakin läpi.

    Ylätukivarret, raidentangon päät ja kaikki takajarrun hilppeet on vaihdettu vuoden aikana.

    Mutta mistä johtuu huono ajettavuus kovilla nopeuksilla > auto huojuu ja tuntuu epävarmalta ajaa... onko iskunvaimennus tullut tiehensä päähän jonka huomaa vasta kovemmissa nopeuksissa? Vai jotkut puslat loppu ja antaa joustoa väärässä kohtaa? Ajettu autolla on jo 265tkm. Hyvin huollettu kyllä, mutta tietoa iskareiden vaihdosta ei ole. > luultavasti ei ole vaihdettu.

    Onko joku laittanut tällaisia? https://www.race.fi/fi/product/44746a/d2-coilovers/151-7489/chrysler/152-2389/300c
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Varmaan ne iskarit tiensä päässä, ne kun menee huonoksi niin tulee vähä rauhaton autosta. Myös jouset saattaa olla jo huonot.

    Ihan hyvää kuullut noista D2 coilovereista, ite olisin nuo laittanut jos olisin alustaa Hemppaan aikanaan päivittänyt.
     
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    haritusta / väljää?
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mulla ainakin vetelee motarilla 300c suuntaan jos toiseen ja mulla on casterit pielessä kun ei niitä voi säätää ilman että ostaa ne säätöpultit...
     
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    No eihän tänne kuvia saa laitettua. Tänään laitoin alle keltaista iskaria, kiitos hyvän foorumilaisen! Mutta siinä kuvassa olisi näkynyt tämä MEVOTECH CMS251167 . Muitakin vastaavia on olemassa. Halpoja ne ei ole. Vähän oli hankalat noi 18mm pultit, mutta nivelletyllä lenkkiavaimella, vai mikä se räikkälenkki on, niin onnistui.

    Jouduin toiseen tukivarteen hitsailemaan (pelkääjän puolelle) pallonipan, xenonien korkeudensäätöä varten. Mutta ei se ollut projektina paha. Kaverilla on ykkösluokan mig, joka helpotti rakentelua. Hommaa helpotti
    kuuma kesäpäivä ja virvokkeet. En siis löytänyt säädettäviä ylätukivarsia, joissa olisi ajovalojen korkeudensäätö oikenpuoleisessa tukivarressa. Mutta nyt molemmissa ylätukivarsissa on niin casterin kuin camberin säädöt. Ja todistettavasti toimii.

    Nyt heitän täysin muistin varasta, että oikealle puolelle aste casteria enemmän ja vasemmelle puolelle 0,1 camberia enemmän. Suurempi caster ohjaa ja positiivisempi camber vie sinne suuntaan. Lopputulos on suoraan menevä auto, jos ratti on vasemmalla puolella. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Kokeilin ennen noita, säädettävää alapalloa. VAROITUKSEN SANA. Älä sorru moiseen. Itselle oli käydä huonosti. Ensinnäkin renkaan paikka vaihtuu, joten auto näyttää siltä, että se olisi kolaroitu, toisekseen säätö on hyvin epätarkkaa. Itseltä rikkoutui raidetangon pään, kun motarille ajoin. Onneksi tätä kirjoitan. Ilmeisesti tukivarsi osui raidetankoon, muuttuneiden linjojen johdosta. Sitten ohjaus tuntui jotenkin kevyeltä... Henkisillä naarmuilla selvittiin.

    Ja varsinkin takapäähän on sitten saatavilla säädettäviä tukivarsia. Eteeen en niin tiedä. Mutta muutaman tonnin olen autoni alustaan sijoittanut ja monia eri osia sinne vaihtelevalla menestyksellä asentanut, esim. takapään uretaanipuslat - ne on ihan ok. Mutta nyt menee suoraan ja leimalla eivät kovasta yrityksestä huolimatta löytäneet väljää. Lukuisia kertoja olen siis nelipyöräsuuntauksessa käynyt.

    Sekä kelkkaa on niin edessä kuin takana siirrelty. Joku pultti oli tiukassa ja siihen löytyi sattumalta ratkaisu. Eturungossa on kuminen suoja, jonka takaa pääsee 21mm mutteriin kiinni. Eli nyt kelkat siirtyy edessä ja takana. Se taitaa olla se tehtaan ykkösohje. Mutta minun ohje on se, että hanki säädettävät yläpään tukivarret. Ja modaa ne itselle sopiviksi.

    Ps. Ne casterin säätöpultit on se viimeinen keino, myös tehtaan ohjeiden mukaan. Itse en niitä enää tarvitse ja niissä tuo säätövara on mitä on. Ai niin. Tarviketukivarsissa nuo Moogin säädettävät pultit eivät pysyneet paikoilla. Alkuperäisissä tukivarsissa oli sopiva mitoitus ja niissä ne pysyivä siellä missä pitikin. Mutta suosittelen käyttämään noita pultteja vasta viimeisenä keinona.

    Pss. Vikki siihen tahmeaan ohjaukseen. Voi olla, että tulipellissä oleva haitarikumi takertelee, joten itse sen vaihdoin. Ei auttanut, mutta jotain törkeän kallista tököttiä sinne kumin ja rattiakselin väliin laiton, niin johan alkoi ohjaus kevenemään. Mutta tämä oli minun kokemus. Jäykän ohjauksen vika voi olla myös muualla.
     
    Muokattu: 1.12.2018
    Bukero ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  9. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Muokattu: 1.12.2018
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Onko kenellekään jäänyt crd moottorin suojamuovia?
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    Vaihdoin polttimojen paikkaa. Hanttarin lähivalo välähtelee vieläkin:( tarviiko sinne ballastiin kolvata toi uus osa mistä joku mainitsi pari sivua sitten? Vai saiko sinne rinnalle sovitettua yleis mallin ballastin kuinka helposti?
     
  12. ouzou

    ouzou Gearhead

    Onko kellään ollut samoja oireita? Valokatkaisia auto asennossa mittaristo ja ajovalot pimeeks ja kaikki varoitusvalot syttyyy ja sammuu aivan samallalailla kun auton käynnistää. Kun katkaisiasta kääntää valot päälle niin toimii ihan normaalisti. Katkaisia menossa? Toinen mysteeri on "piilovalikossa" välillä nopeuden näyttää miinus merkkisenä ja lautaus on 14-5, valikon kohdassa missä näkyy kaikki kerralla näyttää ihan oiken.

    Ja autohan on -06 cdr

    Edit. Uudelleen käynnistyksen jälkeen on toistaiseksi toiminut oikeen.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    näitä mittariston/merkkivalojen bläkautteja on ollut ajoittain näissä crd autoissa ainakin mulla ja MJF nimimerkki muistaakseni samasta maininnut.
    mystisiä ovat...
     
  14. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Linkin mukainen kotelo jääpi nyt tarpeettomaksi, kun hifikärpäsen puraisu aiheuttaa uusia suunnitelmia..
    35 litrainen suljettu kokonaan lasikuituinen ns. stealth-kotelo 300C sedan vasempaan takaluukun syvennykseen.
    Itselle tehty, eli tukeva, istuva ja siisti. Soikin melko nätisti. 12" elementille.
    Myyn pelkkien lasikuitutarpeiden hinnalla 100€. Aika painava joten nouto olisi oikea toimitustapa. Löytyy Kangasalta.
    Kuvan kailotin ei siis kuulu kauppaan.

    https://www.instagram.com/p/BrSHzkNgKHA/
    https://www.instagram.com/p/BhPcT-EHN3u/
     
    Muokattu: 12.12.2018
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla teki syksyllä tuota mittaristo hommaa yhen kerran töistä kotiin ajellessa, 15km matkan vilkkui enempivähempi. Sen jälkeen on vaan yhden kerran tehnyt, pimeällä ajaessa sammui ajovalotkin. Mystistä.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

  17. matti163

    matti163 Gearhead

    Itselle vaihdoin tuon osan ja toiminu jo useamman vuoden.

    Tuossa linkki missä oli ohjeet vaihtoon, kuvat vaan ei enää näy.

    https://www.audizine.com/forum/showthread.php/532161-OEM-HID-Valeo-LAD5G-Ballast-Repair

    Ballasti on lampun alla ja ruuveilla kiinni. Kun ballasti on kädessä niin se tiiviste pois ja kansi lähtee irti ku vääntelee niitä haittoja ja muistaakseni piti pukata jompaan kumpaan suuntaan, näet kyllä ku saat sen ballasti käteen.

    Pikku kärkisellä kolvilla sulattelet johtimet irti. Se komponenti lähtee irti ku lämmittää sitä vaikka pienellä kaasujuotin/toholla. (Ei lämpeä koko keksintö ku saa pikku alueelta lämmittää).

    Laitoin sen uuden osan kuumaliimalla takas kiinni, ei varmaan paras konsti mutta pysyny on. Ja lopuksi tinailet johtimet takas kiinni. Ja kansi kiinni.
     
    VANKKURI ja toyota... tykkäävät tästä.
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tilasin 3.5 etanolimuutossarjan. Tää uusi boksi Flexfuelfinlandilta.

    Kuulin sen jälkeen, että ongelmia tiedossa. Vikavaloa, käyntiongelmia ym. Tunginko siis käteni kakkaan?
    kovasti myyjä kehui, ettei ongelmia tulisi. :confused:
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kokemuksia vain 6.1 litran hemistä e85 sarjalla ja tällä hetkellä bensaan en palaa. Vääntöä,tehoa,ääntä ja kaiken muun hyvän lisäksi 60cnt litralta halvempaa mitä 98.
    Ja voipahan viherpiipertäjille sanoa hiilidioksidipäästöistä éttä n:70gr kilometri.
    Vikavalot ei ole vielä vilkkunut. Tosin en vielä ole ajanut kuin pari tankkia.
    Muutoskatsastuksen saa 2006 ja vanhempiin autoihin ja valtio avustaa 200e korvauksella.
     
    elkamiina tykkää tästä.
  20. C '70

    C '70 3rd gear

    Ihan mielenkiinnosta kysyn ku kattelin juupituupi videoita. Onkohan tuo etä käynnistys näihin vehkeisiin joku lisä varuste vai ohjelmoitavissa, eli auton käyntii kolme kertaa napauttamalla ovet lukkoo avaimista. onko ketää kokeillu omasta laitteestaan? Ittelläni ei lähteny kyl käyntii ku kokeilin. Olis aika näppärä näin talvella, olis lämmin auto ku lähtee liikenteesee.
     

Kerro tästä muillekin!